pro Saty (Milda, 22. 02. 2011 19:21)
Christchurch - Kristův chrám,nebo spíše Chrám Krista.
Proč si neštěstí vybralo právě toto místo.A co víc,přestože spadlo hodně domů,hlavně stará anglická architektura,nejvíce to odnesla katedrála.Říkám si proč? Není to nějaký vzkaz? A když ano,od koho.Bůh,Satan?
Proč si neštěstí vybralo právě toto místo.A co víc,přestože spadlo hodně domů,hlavně stará anglická architektura,nejvíce to odnesla katedrála.Říkám si proč? Není to nějaký vzkaz? A když ano,od koho.Bůh,Satan?
Mildovi (Saty, 22. 02. 2011 09:03)
Mildo, ozvi se prosím, ať vím, že seš v pořádku, viděla jsem jak to na Novém Zélandě vypadá.
Mildovi (Saty, 16. 02. 2011 23:02)
Tak to já si hrozně ráda počkám na ty osobní zážitky, musí to bejt paráda. Akorát to skopový by mi asi nikdo nedonutil jíst, to radši jen maštěný brambory. Buchty neumím, jednou jsem je zkoušela podle receptu a vytáhla jsem z trouby tenisáky, ale štrůdl umím suprovej, ten bych ti klidně poslala, ale asi by nepřežil cestu. Hlavně se kroť v tom jídle, aby z tebe nepřijela koule a zase se ozvi, prožívám to dobrodružství s tebou. Jo a pozdravuj kluky a řekni jim, že se na mou duši a na kočičí svědomí dušuju, že ty vodopády byly zmrzlý na kost.
pro Saty (Milda, 15. 02. 2011 09:04)
Když jsem doma,jednou za čas zajedu na steak do Soběsuk.Ale tady už mám masa plné zuby,strašně se tady žere.Kluci co makaj na ovcích navíc dost pijou,fakt že doma jsem nikdy nepil šampus z láhve.To jsou zážitky,které mi nemusíš závidět.A bolí mne prdka od sedla,nemohu si na něj zvyknout,doma mám lehké anglické.A taky se mi stýská.Bože já bych si dal štrůdl nebo buchty.Tady nemám šanci,buď steaky nebo skopové.
pro Saty (Milda, 14. 02. 2011 18:39)
Moc díky,že jsi se mnou ztrácela čas.Já to zkusím tady těm moulům přeložit.
Ty hory jsou fakt super,jsou v ledu skoro až dolů a přitom vyšší než Tatry.Nebudu Tě unavovat,jistě toho víš hodně,možná jen osobní prožitky až se vrátím.Je tu
docela problém s Netem,musím se připojit a těžko se k němu dostávám.Vrátím se asi začátkem května,ještě budu asi měsíc v Austrálii.Tam jsou hadi,tady naštěstí ne. Zdravím Míla
Ty hory jsou fakt super,jsou v ledu skoro až dolů a přitom vyšší než Tatry.Nebudu Tě unavovat,jistě toho víš hodně,možná jen osobní prožitky až se vrátím.Je tu
docela problém s Netem,musím se připojit a těžko se k němu dostávám.Vrátím se asi začátkem května,ještě budu asi měsíc v Austrálii.Tam jsou hadi,tady naštěstí ne. Zdravím Míla
pro Mildu (Saty, 10. 02. 2011 23:34)
Omlouvám se za pozdní reakci, občas mívám výpadky. Docela ti ty zážitky závidím. Ten náhrdelník musí být pecka. Vím že Nový Zéland je krásná a hornatá země. Právě že mě zajímají Maorové, tak jsem si leccos přečetla. Kdy se vrátíš?
PS: Zklamu tě, kvůli tobě jsem prohlídla ohromnou spoustu stránek, jestli nenajdu ten zmrzlej vodopád od tebe, ale nnašla jsem. Já totiž jak mě to napadne, různý pps smažu, aby toho tam nebylo tolik, ale na ty zamrzlý Niagarský vodopády si pamatuju, dokonce pod tím zamrzlým ledopádem byli na tý ploše nějký lidičky. Jsem tvým svědkem a stvrzuju, že je pravda co jsi kamarádům říkal. Taky se může stát, že mi to časem přijde znova, hodně věcí dostávám opakovaně. Kdyby jo, hned ti to pošlu.
PS: Zklamu tě, kvůli tobě jsem prohlídla ohromnou spoustu stránek, jestli nenajdu ten zmrzlej vodopád od tebe, ale nnašla jsem. Já totiž jak mě to napadne, různý pps smažu, aby toho tam nebylo tolik, ale na ty zamrzlý Niagarský vodopády si pamatuju, dokonce pod tím zamrzlým ledopádem byli na tý ploše nějký lidičky. Jsem tvým svědkem a stvrzuju, že je pravda co jsi kamarádům říkal. Taky se může stát, že mi to časem přijde znova, hodně věcí dostávám opakovaně. Kdyby jo, hned ti to pošlu.
pro Saty (Milda, 29. 01. 2011 11:49)
Prima odhad.Jsem na Novém Zélandu.Věřila bys,že na tak poměrně malém prostoru je asi 70milionů ovcí.Oni to alespoň tvrdí.Kamenem bych tam asi nedohodil,musel bych ještě chvilku letět.Zítra máme zamluvené CHerokee,to má být 2motorové éro a poletíme trošku poznávat Horní ostrov,Jsme na dolním,jižním.Myslel jsem si,že NZ je placka,ale jsou tu krásné hory,pastviny,strašné množství dobytka,ovcí,krav.Oni prý ovce vyvážejí na maso do
islámských zemí.A prý z náboženských důvodů živé.Nemuslim by jejich maso poskvrnil.Chudinky ovečky.Maorové tu jsou,ale civilizovaní,tak nevím,jestli by Ti pomohli.Zatím ahoj.Jako talisman mám jen náhrdelník z krokodýlích zubů,ale musel jsem si ho koupit.Ne že bych si chtěl hrát na Dundeeho
islámských zemí.A prý z náboženských důvodů živé.Nemuslim by jejich maso poskvrnil.Chudinky ovečky.Maorové tu jsou,ale civilizovaní,tak nevím,jestli by Ti pomohli.Zatím ahoj.Jako talisman mám jen náhrdelník z krokodýlích zubů,ale musel jsem si ho koupit.Ne že bych si chtěl hrát na Dundeeho
Mildovi (Saty, 29. 01. 2011 10:27)
Malá chybička napravena a tím pádem jsem se trochu zorientovala a z jednoho kontinentu se přesunula na druhej. Tam si opravdu na nedostatek vody nemůžou stěžovat. Takže paseš klokany? Mě zase láká Nový Zéland, je to z Austrálie co by kamenem dohodil. Chtěla bych se podívat jak žijí Maorové a získat od nich nějakej ten šamanskej fígl, nebo nějakou ingredienci podobnou curare. To je totiž rostlinná droga, která obsahuje alkaloidy vyvolávající blokádu přenosu vzruchu ze zakončení motorického nervu na příčně pruhovaný sval s následnou svalovou obrnou a která se používá na zneškodnění nepřátel. Čék by měl bejt připravenej na to, aby ke své spokojenosti mohl vyřešit každou životní situaci. Kdybys potřeboval pár kapek, zašlu na dobírku.:-DD Opatruje se a ozvi se, ať vím, že seš OK;-)
pro Saty (Milda, 29. 01. 2011 09:08)
Potěšení je na mé straně,je milé daleko od domova se podívat na Tvůj příjemný webík.
Curare-z latiny starat se, pečovat.Asi budeš hodná čarodějnice,když ho potřebuješ do lektvaru.Je mi ale líto,já Ti nepomohu.Tady nejsou indiáni a ani nejsem v Jižní Americe.
Let byl opravdu perfektní,jenom dlouhý.
Saty,já mám jednu takovou možná blbou zásadu:nikdy nelži,protože si nemůžeš všechny lži pamatovat.Když mluvíš pravdu,nemůže tě nikdo nachytat.Prosím věř mi
Já jsem trochu blbě přeložil z angliny ten první příspěvek-nejde o Viktoriino,ale o jezera ve státě Viktoria.A ta už jsou bohužel ze břehu venku.Jinak Tě zdravím.Už víš,kde jsem?
Curare-z latiny starat se, pečovat.Asi budeš hodná čarodějnice,když ho potřebuješ do lektvaru.Je mi ale líto,já Ti nepomohu.Tady nejsou indiáni a ani nejsem v Jižní Americe.
Let byl opravdu perfektní,jenom dlouhý.
Saty,já mám jednu takovou možná blbou zásadu:nikdy nelži,protože si nemůžeš všechny lži pamatovat.Když mluvíš pravdu,nemůže tě nikdo nachytat.Prosím věř mi
Já jsem trochu blbě přeložil z angliny ten první příspěvek-nejde o Viktoriino,ale o jezera ve státě Viktoria.A ta už jsou bohužel ze břehu venku.Jinak Tě zdravím.Už víš,kde jsem?
pro Mildu (Saty, 27. 01. 2011 23:29)
Cesta byla dlouhá? Já ti přece říkala, že tě klidně vemu na tandem, ale ty musíš letadlem. Je mi to jasný, to aby ti vítr nepocuchal fasádu a taky nepodávám cestou občerstvení, žejo? Ty stříháš ovečky? Do čeho všeho ty se nehrneš. Až potkáš nějakýho indiána, řekni mu prosím o trochu curare, potřebuju ho do jednoho elixíru. Měj se krásně, s prací to nepřeháněj a zase se ozvi, potěšilo mě to.-))))))
Saty (Milda, 23. 01. 2011 11:15)
Docela Ti to koště závidím.Strávil jsem šíleně hodin v letadle,košťátko by snad bylo rychlejší.Snad jsem měl psát spíš do apokalypsa,i když to přímo apokalypsa není.Letěli jsme nad Queenlandem a pořád jenom voda.A to prý ještě straší,že se rozlije Vikt.jezero,které je ve vnitrozemí.Snad ne,protože by to už průšvih byl.Včera jsem se učil stříhat ovce,je to šichta.Doma je vlastně večer,takže dobrou noc.
pro Mildu (Saty, 09. 01. 2011 22:02)
Já si poslední dobou beru na lety sebou radši kocoura. Z prvý víc koulí očima a za druhý má delší ocas než kočka, perfect jako ukazatel - vpravo, vlevo. Podlet a nadlet neřeším, u nás je to rozdělený podle kategorii. Jelikož mám kategorii 1
čarodějnice přede mnou musí zůstat viset na místě a dát mi vybrat jestli chci horem, nebo dolem. :-DDD
čarodějnice přede mnou musí zůstat viset na místě a dát mi vybrat jestli chci horem, nebo dolem. :-DDD
Martinovi (Saty, 09. 01. 2011 22:01)
Je nedělní večer, víkend za náma a já touhle dobou napravuju resty za uplynulý týden. Jako první jsme letěla sem. Svátky jsem přežila ve zdraví, ani hlava tolik nebolela, ani peněženka nemá oubytě, protože jsme nekupovali zbytečné potřebnosti, pouze potřebné zbytečnosti. Kvůli tomu přírodnímu úkazu co bydlí vedle tebe jsi mi bližší, můj soused je zase hříčka přírody, ale neremcám, mohlo to bejt horší.
Všem - hlavně Saty (Martin, 05. 01. 2011 23:36)
Přeji příjemný rok 2011!
Svátky jsou za námi, - přežili jsme! (doufám že aspon'
někteří!) Ztěžkli jsme, trochu jsme zchudli, no,
nicméně nastává období regenerace...
Nebot' vánoční svátky a nový rok je doba št'astná ale nelehká. Někdo - ač se snaží - nemůže vystřízlivět,
jinému se zase peněženka nakazí tuberkulo´zou,
a jsou i takoví, kteří by se nejraději přestěhovali
do teplých krajin, (což je i můj případ.)
Nicméně, vrat'me se na těchto stránkách raději k přírodním úkazům, od toho to tady přece je.
(Lidi,potkal jsem tuhle sousedku, to vám je
přírodní úkaz!)
Svátky jsou za námi, - přežili jsme! (doufám že aspon'
někteří!) Ztěžkli jsme, trochu jsme zchudli, no,
nicméně nastává období regenerace...
Nebot' vánoční svátky a nový rok je doba št'astná ale nelehká. Někdo - ač se snaží - nemůže vystřízlivět,
jinému se zase peněženka nakazí tuberkulo´zou,
a jsou i takoví, kteří by se nejraději přestěhovali
do teplých krajin, (což je i můj případ.)
Nicméně, vrat'me se na těchto stránkách raději k přírodním úkazům, od toho to tady přece je.
(Lidi,potkal jsem tuhle sousedku, to vám je
přírodní úkaz!)
saty (milda, 04. 01. 2011 12:13)
Já jsem rád,že Ti to lítá.Chápu,že při odbočování
kočka mrká příslušným okem.Ale jak dáš najevo před Tebou letící kolegyni,že ji chceš předjet,když je to horem nebo spodem.Zakroutíš kočce hlavou?
kočka mrká příslušným okem.Ale jak dáš najevo před Tebou letící kolegyni,že ji chceš předjet,když je to horem nebo spodem.Zakroutíš kočce hlavou?
Mildovi (Saty, 30. 12. 2010 22:40)
Celej ten rozhovor vlastně začal nevinně kulovým bleskem, ale pak se přesně jako kulovej blesk octnul u lítání na koštěti. Většina mých rozhovorů tak končí, se nediv, je to moje profesionální deformace. Netušila jsem ani náhodou a Martin asi taky ne, že taková konina někoho potěší a zvedne mu náladu. Za sebe ti děkuji žes to napsal, teď jsi zase zvednul náladu ty mě. Dííky. :-)
Saty (Milda, 28. 12. 2010 20:09)
Já jsem chtěl původně napsat něco o kulovém blesku,ale nemůžu.Ty vaše šplechty,myslím Tebe s Martinem mne úplně zlikvidovaly a jsem přešťastný,že jsem sem zavítal.Pupek se mi bude klepat,kdykoli si na to vzpomenu.Jste oba řízci.Nádhera pro moje rozervaný srdce,Saty,Ty víš,o čem píšu.
Martinovi (Saty, 20. 12. 2010 08:23)
Přeju ti hezké prožití volných dní a postav aspoň jednoho sněhuláka, materiálu máš dost.:-D V roce 2011 zase spicha tady ju? Měj sééééé a všechno nej.:-)))))
Všem (Martin, 20. 12. 2010 00:38)
Příjemné svátky! ,,Uvidíme" se v r. 2011 !
Pro Saty (Martin, 05. 12. 2010 19:18)
Ahoj Saty!
Nevěřil jsem svým očím, když jsem četl jak složité máte předpisy o létání! Kam se hrabe kdejaký aeroklub! Žasnu jak zpozdilý byl Slov air Bratislava, kde jsem kdysi lítal ,,na prášku" (Čmelák Z 36), kde
u pilotních zkoušek byl předmět nejnenáviděnější, a to ,,předpisy." Ale ty byly úplný hadr proti čarodějnicím vybaveným motorovým koštětem. (Nebo máte už pohon jako ve Star treku?)
Co imatrikulační označení, máte přidělené? Jinak ale
lítáte s neotypovaným či neoznačeným koštětem!
Já bych na koštěti nechtěl lítat, leda že by tam bylo přiděláno pohodlné křesílko!
A co mop, dalo by se letět na mopu?
Nádherně by ti pak v zádu vlály ty cancoury!
A přilba? V islámských zemích asi stačí turban, že jo, nicméně zmijovka na hlavu bude dobrá proti nachlazení. Nahoře je totiž chladno.
Tuhle jsem ti viděl jak nějaké čarodějnice zneužívaly košt'ata k vymetání sněhu na chodníku, to jsou dneska lidi, že jo?!
Nevěřil jsem svým očím, když jsem četl jak složité máte předpisy o létání! Kam se hrabe kdejaký aeroklub! Žasnu jak zpozdilý byl Slov air Bratislava, kde jsem kdysi lítal ,,na prášku" (Čmelák Z 36), kde
u pilotních zkoušek byl předmět nejnenáviděnější, a to ,,předpisy." Ale ty byly úplný hadr proti čarodějnicím vybaveným motorovým koštětem. (Nebo máte už pohon jako ve Star treku?)
Co imatrikulační označení, máte přidělené? Jinak ale
lítáte s neotypovaným či neoznačeným koštětem!
Já bych na koštěti nechtěl lítat, leda že by tam bylo přiděláno pohodlné křesílko!
A co mop, dalo by se letět na mopu?
Nádherně by ti pak v zádu vlály ty cancoury!
A přilba? V islámských zemích asi stačí turban, že jo, nicméně zmijovka na hlavu bude dobrá proti nachlazení. Nahoře je totiž chladno.
Tuhle jsem ti viděl jak nějaké čarodějnice zneužívaly košt'ata k vymetání sněhu na chodníku, to jsou dneska lidi, že jo?!
pro Martina 2 část (Saty , 05. 12. 2010 12:03)
§)11- Vléci kluzné koště nebo letět s nákladním koštětem může jen čarodějnice starší 183 let.
§)12 a) Osobní koště do vleku se brát zakazuje
b) Vléci bouřkové a sněhové mraky se povoluje vždy.
§)13 a) Délka vlečené násady musí být v rozsahu 1 -- 2 k.o.
b) Vlek musí být označen odrazkou trojúhelníkového tvaru a ČČK ) číslo čarodějného
koštěte ) shodným s koštětem.
Létání za snížené viditelnosti.
§)14 a) Koště musí být na přídi osvětleno černou kočkou svítící zelenýma očima.
b) Na zádi musí mít koště odrazku obecně šišatého tvaru.
§)15 Za snížené viditelnosti se zakazuje vléci vlečné koště.
§)16 a) Za deště, sněžení a bouří se doporučuje létat nejvyšší rychlostí.
b) Za snížené viditelnosti se povoluje metat blesky mimo trakční vedení.
§)17 V době od 01:00 do 05:00 se zakazuje vydávat zvuková znamení.
Výjimky a zvláštní ustanovení.
§)18 Předsedkyně FČČR na koštěti s majáčkem zelené barvy a
§19 Ostatní přednost letu se neupravuje.
§20 dojde-li k pádu v důsledku kolize, je všem viníkům zakázáno létat dle §3 písm. a)
§)21 a) Za letu se zakazuje plivat, odhazovat předměty, souložit a pod.
b) Za letu se povoluje dštít oheň a síru, vyvolávat bouře a krupobití.
§)22 a) Tato vyhláška neplatí o Filipojakubské noci.
b) Tato vyhláška neplatí v pátek třináctého.
Závěrečná ustanovení.
§)23 Tato vyhláška je v souladu s pravidly Evropského společenství, Islámských zemí a Amerického spolku strašidel.
§)24 Tato vyhláška zrušuje původní vyhlášku o letu na koštěti z 14. st.
b) Písmeno a) platí pouze v případě, že původní vyhláška existovala.
§)25 Tato vyhláška nabývá platnosti půlnocí Betaine 1994.
vyhlášku vypracoval, schválil a ustanovil Eurik --- Eurikův magia web.--2.7.2007. 22.23.
----------------------------------------------------------------------------
Na vlastní žádost vydávám potvrzení, že čarodějnice 1Satanka úspěšně složila testy i zkoušky v praktickém létání na koštěti a je tudíž způsobilá a oprávněna využívat vzdušný prostor podle svého uvážení.
Čaroděj Albus Percival Wulfric Brian Brumbál.
Koukáš co?!?!?! Tak bacha na to, nikdy nevíš s kým se potkáš....čauky.:-DDDD
§)12 a) Osobní koště do vleku se brát zakazuje
b) Vléci bouřkové a sněhové mraky se povoluje vždy.
§)13 a) Délka vlečené násady musí být v rozsahu 1 -- 2 k.o.
b) Vlek musí být označen odrazkou trojúhelníkového tvaru a ČČK ) číslo čarodějného
koštěte ) shodným s koštětem.
Létání za snížené viditelnosti.
§)14 a) Koště musí být na přídi osvětleno černou kočkou svítící zelenýma očima.
b) Na zádi musí mít koště odrazku obecně šišatého tvaru.
§)15 Za snížené viditelnosti se zakazuje vléci vlečné koště.
§)16 a) Za deště, sněžení a bouří se doporučuje létat nejvyšší rychlostí.
b) Za snížené viditelnosti se povoluje metat blesky mimo trakční vedení.
§)17 V době od 01:00 do 05:00 se zakazuje vydávat zvuková znamení.
Výjimky a zvláštní ustanovení.
§)18 Předsedkyně FČČR na koštěti s majáčkem zelené barvy a
§19 Ostatní přednost letu se neupravuje.
§20 dojde-li k pádu v důsledku kolize, je všem viníkům zakázáno létat dle §3 písm. a)
§)21 a) Za letu se zakazuje plivat, odhazovat předměty, souložit a pod.
b) Za letu se povoluje dštít oheň a síru, vyvolávat bouře a krupobití.
§)22 a) Tato vyhláška neplatí o Filipojakubské noci.
b) Tato vyhláška neplatí v pátek třináctého.
Závěrečná ustanovení.
§)23 Tato vyhláška je v souladu s pravidly Evropského společenství, Islámských zemí a Amerického spolku strašidel.
§)24 Tato vyhláška zrušuje původní vyhlášku o letu na koštěti z 14. st.
b) Písmeno a) platí pouze v případě, že původní vyhláška existovala.
§)25 Tato vyhláška nabývá platnosti půlnocí Betaine 1994.
vyhlášku vypracoval, schválil a ustanovil Eurik --- Eurikův magia web.--2.7.2007. 22.23.
----------------------------------------------------------------------------
Na vlastní žádost vydávám potvrzení, že čarodějnice 1Satanka úspěšně složila testy i zkoušky v praktickém létání na koštěti a je tudíž způsobilá a oprávněna využívat vzdušný prostor podle svého uvážení.
Čaroděj Albus Percival Wulfric Brian Brumbál.
Koukáš co?!?!?! Tak bacha na to, nikdy nevíš s kým se potkáš....čauky.:-DDDD
pro Martina 1 část (Saty, 05. 12. 2010 12:01)
Ahojky Martine, tvoje informace jsou bez chyby, Nymbus2000 je poslední model.:-DDD
Jinak abys věděl, že s tím lítáním to myslím smrtelně vážně, dokládám osvědčení corpus delicti:
čtvrtek, 2. června 2007
BEZPEČNOST LÉTÁNÍ NA KOŠTĚTI:
vyhláška č. 13/1994 Sb. o bezpečnosti létání na koštěti.
Základní ustanovení.
§0 a) Proti této vyhlášce není odvolání.
b) Čarodějnicí rozumíme inteligentní bytost ženského pohlaví, atraktivního
zevnějšku a příjemného chování, ovládající let na koštěti.
c) Koštětem rozumíme dopravní prostředek čarodějnice, včetně vyssavače.
d) Vyssavač musí býti vybaven spínačem " Tahem zapni, stiskem vypni " a trojcestným
katalyzátorem.
§1a) Létání je povoleno pouze čarodějnicím starším 15 let.
b) výjimky z písmena a) uděluje FČČR ( Federace čarodějnic ČR )
§2 a) Létat se povoluje pouze v podroušeném stavu s minimálním
obsahem mandragory v krvi - O.89417 promile.
b) Převážet víc jak jednu osobu je zakázáno.
§3 a) Při porušení této vyhlášky se čarodějnici zakazuje létání na sto let a její koště
bude veřejně spáleno za přítomnosti předsedkyně FČČR
b) Čarodějnici může být propůjčeno koště pouze a jen na základě zvláštního povolení.
c) Pro let dle písm. b) platí omezení rychlosti na 7O n.k.s.-1 ( netopýřích křídel za sekundu )
d) Létat se přísně zakazuje nad chladícími věžemi, pivovary, lihovary, mlékárnami a věznicemi.
§4) Výška letu se stanovuje na / k.o. až 2355.5 k. o. ( kočičích ocasů ), pokud není určeno dále
jinak.
a) V tunelu, pod mosty a viadukty, létá se středem, pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti
b) Nad vodními plochami a lesy je dovoleno létat jen ve výšce 13 k.o., aby nedošlo
k rušení vodníků, rusalek a nebo hejkalů.
c) Nad elektrickou trakcí je přikázáno létat ve vášce 7 k.o. od nejvyššího drátu vedení.
PŘEDLÉTÁVÁNÍ A MÍJENÍ
§)5 a) Předlétává se vždy horem.
b) Je zakázáno se posmívat pomaleji letícím pilotům tryskových letadel, drát peří
kolem letícím ptákům a chytat se raket a vrtulníků
c) v tunelu, pod mostem a viaduktem, jakož i v uzavřených budovách.
se předlétávat zakazuje.
§)6- míjí se vždy vlevo a horem, nebo vpravo a spodem.
§)7- Při předlétávání a míjení se dodržuje odstup alespoň 10 n. k.
RYCHLOST LETU
§)8- Létat se povioluje maximálně rychlostí 1320 k.o.s.-1
Startování a přistávání.
§)9 a) Startovat a přistávat se zakazuje na těchto místech:
- tam, kde se nesmí létat
-tunel, viadukt, pod mostem
-věže kostelů a p.
- na křídlech letících letadel, vrtulníků, raket a raketoplánů.
b) Při přistávání je nutno dbát zvýšené opatrnosti, aby nedošlo k poškození
majetku a nebo osob.
§) 10- Startovat se smí pouze komínem dostatečného průřezu, nebo balkonem.
Kde tato možnost není, možno startovat jakkoliv, dokud se dodrží §9
Nákladná a vlečená košťata.
Jinak abys věděl, že s tím lítáním to myslím smrtelně vážně, dokládám osvědčení corpus delicti:
čtvrtek, 2. června 2007
BEZPEČNOST LÉTÁNÍ NA KOŠTĚTI:
vyhláška č. 13/1994 Sb. o bezpečnosti létání na koštěti.
Základní ustanovení.
§0 a) Proti této vyhlášce není odvolání.
b) Čarodějnicí rozumíme inteligentní bytost ženského pohlaví, atraktivního
zevnějšku a příjemného chování, ovládající let na koštěti.
c) Koštětem rozumíme dopravní prostředek čarodějnice, včetně vyssavače.
d) Vyssavač musí býti vybaven spínačem " Tahem zapni, stiskem vypni " a trojcestným
katalyzátorem.
§1a) Létání je povoleno pouze čarodějnicím starším 15 let.
b) výjimky z písmena a) uděluje FČČR ( Federace čarodějnic ČR )
§2 a) Létat se povoluje pouze v podroušeném stavu s minimálním
obsahem mandragory v krvi - O.89417 promile.
b) Převážet víc jak jednu osobu je zakázáno.
§3 a) Při porušení této vyhlášky se čarodějnici zakazuje létání na sto let a její koště
bude veřejně spáleno za přítomnosti předsedkyně FČČR
b) Čarodějnici může být propůjčeno koště pouze a jen na základě zvláštního povolení.
c) Pro let dle písm. b) platí omezení rychlosti na 7O n.k.s.-1 ( netopýřích křídel za sekundu )
d) Létat se přísně zakazuje nad chladícími věžemi, pivovary, lihovary, mlékárnami a věznicemi.
§4) Výška letu se stanovuje na / k.o. až 2355.5 k. o. ( kočičích ocasů ), pokud není určeno dále
jinak.
a) V tunelu, pod mosty a viadukty, létá se středem, pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti
b) Nad vodními plochami a lesy je dovoleno létat jen ve výšce 13 k.o., aby nedošlo
k rušení vodníků, rusalek a nebo hejkalů.
c) Nad elektrickou trakcí je přikázáno létat ve vášce 7 k.o. od nejvyššího drátu vedení.
PŘEDLÉTÁVÁNÍ A MÍJENÍ
§)5 a) Předlétává se vždy horem.
b) Je zakázáno se posmívat pomaleji letícím pilotům tryskových letadel, drát peří
kolem letícím ptákům a chytat se raket a vrtulníků
c) v tunelu, pod mostem a viaduktem, jakož i v uzavřených budovách.
se předlétávat zakazuje.
§)6- míjí se vždy vlevo a horem, nebo vpravo a spodem.
§)7- Při předlétávání a míjení se dodržuje odstup alespoň 10 n. k.
RYCHLOST LETU
§)8- Létat se povioluje maximálně rychlostí 1320 k.o.s.-1
Startování a přistávání.
§)9 a) Startovat a přistávat se zakazuje na těchto místech:
- tam, kde se nesmí létat
-tunel, viadukt, pod mostem
-věže kostelů a p.
- na křídlech letících letadel, vrtulníků, raket a raketoplánů.
b) Při přistávání je nutno dbát zvýšené opatrnosti, aby nedošlo k poškození
majetku a nebo osob.
§) 10- Startovat se smí pouze komínem dostatečného průřezu, nebo balkonem.
Kde tato možnost není, možno startovat jakkoliv, dokud se dodrží §9
Nákladná a vlečená košťata.
Pro Saty (Martin, 04. 12. 2010 15:47)
Slyšel jsem že nejlepší koště je Nymbus 2000!?
Dělala jsi na něj přeškolení?
Pozor na překročení rychl. zvuku, mohla by tě rázová vlna sejmout!
Při přistání jistě zameteš celou dráhu!
Dělala jsi na něj přeškolení?
Pozor na překročení rychl. zvuku, mohla by tě rázová vlna sejmout!
Při přistání jistě zameteš celou dráhu!
Martinovi (Saty, 24. 11. 2010 23:54)
Neboj se, já řidičák na koště mám a těch tvej šnečích 150 km se mnou nic nedělá. Učili jsme se kolem gripenů za letu dělat osmičky kolem dokola. Jestli nespadneš bude záležet jak dobře se budeš držet. Neboj, až dáš hlášku o přeletech, budu držet službu.:-D
Pro Saty (Martin, 23. 11. 2010 22:48)
No to je heeezkýýý, v příštím roce o sezoně drž stálou
pohotovost, budeme lítat přelety (až 150 km)
a budu to potřebovat! Akorát nemám na koště pilot'ák,
doufám že lítáš bezpečně a nespadne Ti z násady!
To bychom se mohli vymáznout!
pohotovost, budeme lítat přelety (až 150 km)
a budu to potřebovat! Akorát nemám na koště pilot'ák,
doufám že lítáš bezpečně a nespadne Ti z násady!
To bychom se mohli vymáznout!
pro Martina (Saty, 23. 11. 2010 10:09)
Nooo, tak to ti hrozilo fest, ale zase lepší kdyby se blesk trefil do větroně, než aby se trefil do tebe, mohl bys pak mít tiky. Pěšky bys domů nemusel, stačilo abys mě zavolal, sednu na koště, vemu tě na tandem a je vymalováno.:-DD
Pro Saty (Martin, 22. 11. 2010 22:56)
Děkuji za tip! To znamená že mi tenkrát hrozilo že mi do větroně se kterým letím uhodí blesk!!?
No to je hezký, myslím že bych v tu ránu šel pěšky!
No to je hezký, myslím že bych v tu ránu šel pěšky!
Martinovi (Saty, 21. 11. 2010 23:18)
Ano, zřejmě jsi viděl Eliášův oheň. Podívej se na tohle a porovnej to. Všechno jak jsi to popsal, souhlasí s tím, co se o něm píše.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Eli%c3%a1%c5%a1%c5%afv_ohe%c5%88
http://cs.wikipedia.org/wiki/Eli%c3%a1%c5%a1%c5%afv_ohe%c5%88
Martinovi (fikus, 21. 11. 2010 01:23)
jev ,, eliášův ohen,, se vyskytuje v mořském prostředí. Je to něco o mikroskopických živých organismech, které se shlukují a svojí fluorescencí vytvářejí ten jev. Nevím to přesně, snad kdyby jsi se podíval do odborné literatury.
Ale co o fenomenu tzv: kulového blesku vím- z naučné literatury je to, že jsou to plasmatické seskupení za určitých atmosferických a fyzikálních podmínek.
Co je důležité?
Při setkání s kulovým bleskem se nechytejte uzemněných konstrukcí a budte v klidu. Jinak průser jako svina.
:-)
Ale co o fenomenu tzv: kulového blesku vím- z naučné literatury je to, že jsou to plasmatické seskupení za určitých atmosferických a fyzikálních podmínek.
Co je důležité?
Při setkání s kulovým bleskem se nechytejte uzemněných konstrukcí a budte v klidu. Jinak průser jako svina.
:-)
Nečekané a neobvyklé (Martin, 21. 11. 2010 00:09)
Jsem plachtař. Jednou, při letu s celokovovým větroněm typu Blaník, jsem pozoroval na koncích křídel na odtokové hraně modrofialovou záři,jakýsi trojúhelníkový tvar záře, která se jedním vrcholem dotýkala křídla a tam byla nejzřetelnější. Byl to Eliášův ohen? (omlouvám se, ,,n" s háčkem mi to nepíše!) Možná že ano, záře trvala asi minutu, byl jsem ve výšce 900 m nad letištěm Zábřeh ve Slezsku a ,,slétávali" jsme,bylo k večeru a blížila se bouřka.
Atmosférické výboje (Klas Jaroslav, 25. 09. 2010 21:52)
K článku "Atmosférické výboje " nejde psát komentář,proto,že já to správně neumím nainstalovat.Ale mám tam ostatní údaje,takže kontakt se mnou možný je.Pokud by to někdo nainstalovat dokázal,byl bych velice rád pokud by tím kontakt na mých stránkách vylepšil.
pro Julcu (Saty, 12. 07. 2010 13:43)
To je docela zajímavý co píšeš. Většinou se podaří vidět, slyšet a zaznamenat kulový blesk jako průvodní jev bouře. O kulových blescích za jasného počasí jsem sice slyšela, ale je to tak mimořádný jev, že jej viděl jen málokdo. Tys měla to štěstí jej vidět 2x. Z toho co jsem se o nich dočetla, tak KB za jasného počasí vznikají akumulací elektrického náboje v zemi, v které ovšem nějaký ten vodič musí být, jen ho nevidíme. Jeden pán popisoval KB shodně jako ty. Uviděl, jak se ve vzdálenosti asi 10 metrů od dřevěného sloupu elektrického vedení pomalu od země odlepila světlá svítící koule a šinula si to nad polem k lesu, pak zmizela. Odlišné chování a vzhled je zřejmě způsobeno tím, že vzniká pomaleji a ne tak bouřlivě jako normální KB. Je to tak vzácný jev, že se zatím nepodařilo vysvětlit jakého je skupenství a co jej způsobuje. Děkujem za hezký popis.
Videla jsem dvakrat kulovy blesk (julca, 11. 07. 2010 22:13)
V patnacti jsem videla kulovy blesk v Beskydech, ktery se pomalu vznasel na loukou, byla to bílá svitici koule a bylo těžké urcit jeji velikost a vzdalenost. Videla to i cela rodina a po nekolika minutach klidne zmizel. Nebyla bourka a koule nijak nesrsela, byla naprosto ticha. V 25 letech jsem videla dalsi podobny, znovu za jasného dne. Bylo to mezi panelaky v Praze, zase se dala tezko urcit velikost a vzdalenost, ale panelaky byly az z nim. Odhadem mohl mit tak 15 cm v prumeru. Pomalu se chaoticky pohyboval nad cestickou a travou a opet po nekolika minutach naprosto klidne zmizel. Oba měly bílou barvu a nevydávaly žádný zvuk. Jejich pohyb neurčovala žádná zjevná síla (vítr, dráty nebo jiné předměty), zdal se nahodný a měnil směr. Na základě popisů jevů, které lidi nazývají kulovým bleskem bych řekla, že jsou dva jevy, které jsou asi různé podstaty. Sršivá koule vázaná na bouřku (elektřinu), která vybuchuje, srší a ničí předměty. Potom je druhý jev, který jsem viděla já, koule, která se zdánlivě vymyká všem fyzikálním jevům a je bílá tichá a není pozorována v přímé souvislosti s elektřinou, nevybuchuje a neničí předměty.
Kulové blesky (Zdeněk Ersepke, 27. 01. 2010 18:08)
Případy i vlastnosti kulových blesků i jak vznikají byly popsány v knížce Kulový blesk. Nejčastěji vznikají po úderu normálního blesku jestliže dojde k redukci křemene (oxidu křemičitého) uhlíkem ze zasaženého pařezu nebo kmene.
Kulové blesky (Klas Jaroslav, 22. 09. 2009 23:05)
Moje práce:"Atmosférické výboje,diplom na objev,popis objevu č:31,autorské osvědčení na vynález,článek o ledových dipólech(o objevu anomálních vlastností ledu) je na nových stránkách http://avyboje.webzdarma.cz/
Kulový blesk aneb kruhová čára? (Lenka, 29. 07. 2009 19:53)
Když jsem byla moc mladá, bylo mi asi tak 8 let, tak jsem jednou pozdě večer ležela na posteli, ale ještě jsem nespala a koukala do tmy .V tom zničehonic, od jednoho rohu vystřelilo něco svítícího , mělo to až fosforovou barvu chvílemi zelenoučervenou a lítalo to tak po celém pokojíčku strašnou rychlosti, ani jsem se nehybala a súžasem jsem tu dlouhou ohnivou čáru pozorovala, nebyla jsem ani schopna vyslovit slovo a volat o pomoc, co se to děje.Poté z ničehonic jak to přišlo, tak to odešlo...myslíte si že se jednalo o kulový blesk? Létalo to od zásuvky k zásuvce , které byly naproti sobě stěn...když jsem to někdy někomu vyprávěla, říkávala jsem, že mi v pokoji lítala elektrika....
Kulový blesk? (Viki, 08. 07. 2009 19:14)
Seděli jsme s rodinou u televize, proti mě bylo veliké okno našeho obýváku. Bylo po bouřce, taková nic moc, už se rozjasňovalo, blesky i hromy dávno odezněly. Najednou se za tím oknem rozsvítil oslňující kulatý záblesk a současně se ozvala strašlivá rána, která nás všechny doslova katapultovala z gauče. Nikde nic nebylo, nic se nepoškodilo, elektřina fungovala, ale rána byla slyšet i u našich známých, kteří bydlí na druhém konci obce cca 2 km daleko.
kulový blesk 24.6. (mmjuz, 26. 06. 2009 16:07)
Viděl jsem ve středu kolem 23.h na začátku bouřky ( ještě nepršelo) střešním oknem nad naším domem svítící předmět tvaru a velikosti tenisového balónku. Pohybovalo se to poměrně rychle trhavými pohyby, dokonce se to v jednu chvíli vrátilo a udělalo to jakoby smyčku, poté to pokračovalo v původním směru, mimo můj obzor. Trvalo to tak pět vteřin. Po chvilce jsem se vzpamatoval, otevřel okno, ale už to bylo pryč. Nemělo to žádný ocas, ani to viditlně nesršelo do okolí. Svit byl bílý a jakoby studený. Rozhodně to nebylo oranžové a nepůsobilo to žhavě. Byl to kulový blesk? Nebo něco jiného?
pro Jaroslava Klase (Saty, 23. 06. 2009 08:38)
Ano, ten úvodní článek jsem napsala. V té době jsem o kulových blescích měla jen povrchní znalosti. Spíš jsem jen věděla, že něco takového existuje a proto jsem byla tímto jevem hodně překvapená. Vlastně taťka i já jsme byli rádi, že jsme měli možnost jej uvidět. Byla to jedna z mála velkých a prudkých bouří, kdy jeden blesk následoval druhý. Vzdálenost od okna k drátům el. vedení byla asi 20 metrů. Asi stejná vzdálenost byla ke stromu, který mi zakrýval výhled na dráty, které se táhly z dolního sloupu, který byl níž, protože domky byly ve svahu. Neviděla jsem tudíž vznik svítící koule, pouze když vyplula z míst, které strom kryl. Koukala jsem na to s úžasem a taťka volal: vidíš to?
Oba jsme to sledovali i když každý z jiného patra. Pomalu to plulo nad dráty směrem do kopce, zaznamenala jsem i vlnění uvnitř. Připomínalo to jako když se foukne kouř do baňky. Pak rána a bylo to fuč. Připomínám, že v tu chvíli nebylo venku ani živáčka, natož nějaký pták. Už před tou bouří všechno utichlo a schovalo se. Prudkej liják trval asi 5 minut, než se to objevilo. V tu chvíli jsme nezaznamenali čas, ale odhadem to trvalo tak 5 - 10 vteřin. Kde to přesně vzniklo a jak dlouho to putovalo po drátech nevíme, protože nám v tom bránil ten strom. Ten první obrázek opravdu odpovídá tvarem, i znázorněním toho vlnění uvnitř, jen nebyl tak přesně ohraničený. Jakási mlha kolem něj, takové světelné hlao smazávalo hranice mezi obvodem koule a okolím.
Oba jsme to sledovali i když každý z jiného patra. Pomalu to plulo nad dráty směrem do kopce, zaznamenala jsem i vlnění uvnitř. Připomínalo to jako když se foukne kouř do baňky. Pak rána a bylo to fuč. Připomínám, že v tu chvíli nebylo venku ani živáčka, natož nějaký pták. Už před tou bouří všechno utichlo a schovalo se. Prudkej liják trval asi 5 minut, než se to objevilo. V tu chvíli jsme nezaznamenali čas, ale odhadem to trvalo tak 5 - 10 vteřin. Kde to přesně vzniklo a jak dlouho to putovalo po drátech nevíme, protože nám v tom bránil ten strom. Ten první obrázek opravdu odpovídá tvarem, i znázorněním toho vlnění uvnitř, jen nebyl tak přesně ohraničený. Jakási mlha kolem něj, takové světelné hlao smazávalo hranice mezi obvodem koule a okolím.
Kulový blesk (Klas Jaroslav, 23. 06. 2009 03:40)
Pokud úvodní článek je od Vás,tak přesně kulový tvar uvedeného svítícího tělesa,by mohlo zapříčiněno i rychlou rotací tělesa nepravidelného tvaru vlivem střídavého el pole kolem vodiče.Pak přesný kulový tvar by byl přeludem, zapříčiněným setrvačností lidského oka.Ale i tvar mohl být skutečný.Těžko ríci.Podobně přepálené vodiče jsou i v případě kdy na el sloupu, například labuť, zkratuje vodič.Energii k přepálení pak dodá vodič.
Světelné úkazy (Klas jaroslav, 22. 06. 2009 21:39)
Pro Saty. Pokud uvedený kulový blesk měl jiný tvar a chování než je obvyklé, bylo by dobré toto popsat.Popsat jeho průměr,intenzitu jasu,zabarvení,pohyby,zda sálalo teplo,jakým způsobem došlo k rozpadu,jaký byl zápach v době jeho existence(zda nepřevažoval zápach ozonu),zápach po ukončení tohoto úkazu ,dobu jeho trvání a jakým způsobem se dostal do místnosti.Tvar chlupaté koule je nejčastější,ale není podmínkou.I foto několika vzájemně pospojovaných vřeten je možno považovat za slepenec elektrických ledových dipólů.Někdy se z povrchu pozorovaných těles uvolňují do okolí jemné částečky.I toto lze napodobit v laboratoři velmi jednoduše a to tím ,že prudce zvýšíme napětí elektrody vůči okolí, na níž se ledové dipóly usazují.I pokud ihned po ukončení vytváření slepence vybijeme elektrodu na níž je slepenec vytvořen a přiblížíme ke slepenci například prst, na bezdotykovou vzdálenost,tak se ze slepence vytrhne část ledové hmoty a přiskočí k prstu.Protože struktura je velmi porovitá a velice jemná a elektrická energie dipólu se přeměňuje v tepelnou je roztátí této hmoty velice rychlé.Toto je nafoceno na http://mujweb.cz/www/avyboje
Bylo by dobré,to co Vám utkvělo v paměti takto popsat.Co jste nepostřehla,nebo zapoměla o tom raději nepsat,než si něco vymýšlet.
Bylo by dobré,to co Vám utkvělo v paměti takto popsat.Co jste nepostřehla,nebo zapoměla o tom raději nepsat,než si něco vymýšlet.
pro Jaroslava Klase (Saty, 22. 06. 2009 20:47)
Zdravím a děkuji za hodnostný komentář a odkaz. Byla jsem se podívat a přečetla jsem si vaše výzkumy. Nenašla jsem však KN, kam bych mohla něco napsat, tak to píšu sem. V minulém příspěvku píšete, že jako skutečný kulový blesk se vám jeví sršivý blesk. Já jsem však viděla kulový blesk, který byl nejvíc podobný prvnímu snímku. Kromě sršivého zvuku byl dokonale kulatý, jen s jakýmsi halo kolem sebe. Je pravdou, že kulový blesk stále zůstává záhadou o které můžem diskutovat a těšit se na nové objevy a zjištění.
Dva druhy svítících útvarů. (Klas Jaroslav, 21. 06. 2009 16:15)
Pro Viki. Pokud došlo k vytvoření popisované svítící koule ihned po úderu blesku do stožáru,pak se pravděpodobně o kulový blesk nejedná.Jedná se ,v tomto případě,o svítící útvar znečištěného ovzduší.Vlnění tohoto svítícího útvaru je pravděpodobně obdobné tomu ,které jsem již v roce 1975 pozoroval při provádění pokusů se svítícími mlhovinami znečištěného ovzduší, laboratorně.Po rozboru tohoto úkazu jsem pak velice snadno na jiskřišti učinil objev o názvu:"Vznik tvarově deformovaných čárových výbojů mezi elektrodami jiskřiště."Tento objev řeší vznik blesku.Je popsán na webu http:/mujweb.cz/www/avyboje
U uvedeného zde popisovaného úkazu, jde o to,že pokud je ovzduší znečištěno například ozonem,kysličníky dusíku a hlavně mikroskopickými kapičkami kovu,odpařenými ze stožáru,po úderu blesku,pak dochází k ionizaci ovzduší při velice malém potenciálním spádu.Zpětná rekonbinace iontů se projeví popisovaným světelným efektem.Energii pro ionizaci zde dodává elektromagnetické pole v okolí vodičů.Stejného jevu využívá úkaz popisovaný jako výroba kulových blesků v mikrovlnce pomocí svíčky.Další druh svítících útvarů vzniká při rozpadu takzvaných chlupatých koulí.V tomto případě jde o slepenec elektrických ledových dipólů,na jejichž povrchu je uchycen ozon a kysličníky dusíku.Uvedené jsem popsal v předcházejícím příspěvku.Na mnou uvedeném webu je foto takzvaného"Chlupatého válce"vytvořeného mnou laboratorně.
U uvedeného zde popisovaného úkazu, jde o to,že pokud je ovzduší znečištěno například ozonem,kysličníky dusíku a hlavně mikroskopickými kapičkami kovu,odpařenými ze stožáru,po úderu blesku,pak dochází k ionizaci ovzduší při velice malém potenciálním spádu.Zpětná rekonbinace iontů se projeví popisovaným světelným efektem.Energii pro ionizaci zde dodává elektromagnetické pole v okolí vodičů.Stejného jevu využívá úkaz popisovaný jako výroba kulových blesků v mikrovlnce pomocí svíčky.Další druh svítících útvarů vzniká při rozpadu takzvaných chlupatých koulí.V tomto případě jde o slepenec elektrických ledových dipólů,na jejichž povrchu je uchycen ozon a kysličníky dusíku.Uvedené jsem popsal v předcházejícím příspěvku.Na mnou uvedeném webu je foto takzvaného"Chlupatého válce"vytvořeného mnou laboratorně.
pro Viki (Saty, 31. 05. 2009 10:46)
Zaujala mě jedna věc a to, že někdy kulový blesk prolétne místností, nebo domem a zase vyletí nějakým otvorem, který si vytvoří. Lehce se jen vznáší, nic nerozbije a zmizí. Jindy roztaví všechny kovové předměty, dokonce i na těle člověka který je přítomen, ale nezabije ho a pak jsou případy kdy zabije, ale ty jsou opravdu vyjímečné. Jako by tohle ukazovalo na různé složení, nebo intenzitu kulových blesků. Taky tě to napadlo?
Pro Saty Kulový blesk (Viki, 30. 05. 2009 12:35)
Ahoj Saty,něco jsem o tom slyšel no :). Výskyt kulového blesku v blízkosti el. stožárů nebo velkých rozvodnic nebo transformoven i za příznivého počasí se dá vysvětlit jen Plazmatickým původem blesku,Laicky řečeno je to jakásí nevidtelná hmota(kulatého tvaru)vytvořená velkou teplotou a el.mag.silami je udržována všechna el. enrgie v jádru té hmoty.Ta při dopadu na zem je jěště přitahována Gravitačním polem + el.nabitými částmi které vedou v drátech Vysokého napětí nebo v transformovnách a tak vytvoří obrovskou přitahovací sílu!a vletí a zklouznouu po el. instalci.při letu může i vzplanout a při dopadu nechá po sobě velkou paseku.Je to jen jedna z teorií o vysvětlení původu Kuového blesku!Je jich více ale to tady nemá cenu rozebírat:)Je tho strašně moc a ani nejlepší vědci to neumí vysvětlit natož já :)Jinak ti rád zodpovím jakékoliv otázky pokud budu o nich něco vědět:)
pro Viki (Saty, 30. 05. 2009 09:15)
Ahoj Viki, vím že vidět kulový blesk a ještě k tomu tak detailně jako já je vzácnost a že se mi to už podruhý nepodaří. Dost jsem se proto zajímala, abych se dozvěděla o něm co nejvíc a zajímá mne každá nová informace. Chová se pokaždé jinak. Když jsem ho sledovala, tak se vznášel lehce nad drátama elektrického vedení a zdálo se, že pomalu po nich pluje. Byl dokonale kulatý se slabou světelnou aurou kolem. Nejvíc upoutal můj pohled ten pohyb uvnitř, jakési vlnění, které bylo z dály 20 metrů zřetelné. Beru, že je to výboj elektřiny, jen mi nejde do hlavy,jak je možné, že se vytvoří (vzácně) kulový blesk i za docela jasného počasí. Pravdou je, že to bývá v blízkosti vysokonapěťových stožárů. Slyšel jsi o tom také?
Kulový Blesk (Viki, 29. 05. 2009 23:52)
Ahoj,kulový blesk je velice zajímavý jev ale mohu tě ujistit že je to jen obrovské množství el.energie,která hledá nejbližší cestu dolu takže do země,blesk je jen výboj,jsou to jakési chapadla obrovské energie a když se toto tzv. chapadlo spojí s něčím co je tzv. uzemněno v zemi tak se po ním spustí dolů např po stromě to se celý strom rozlomí ptz přes něj prochází všechna el.energie.Ale když neumí blesk najít nic čeho by se chytil tak se vytvoří kopule el.energie která letí obrovskou rychlostí k zemi.a zklouzne po čem koliv!!Měla jsi štěstí že jsi něco takového viděla není to zase moc častý jev.
Kulové blesky (Klas Jaroslav, 01. 05. 2009 18:01)
Z ukázaných fotografií se jeví jako skutečný obrázek kulového blesku,
ten obrázek s nápisem:"Další a hezky sršivý." Podobné "chlupaté útvary "lze vytvářet i laboratorně.K vytváření jemných vláken napomáhá objev uskutečněný v roce 2003.Název objevu :"Anomální vlastnosti ledu." Fotografie laboratorně vytvořeného "chlupatého válce" je na webu na adrese http://mujweb.cz/www/avyboje
Podrobnosti ve wikipedii pod značkou :"Wikipedista diskuse Klas Jaroslav.
Poslední čtyři fotografie jsou fotografie výrobku prodávaného pod názvem :"Plazmatické koule."
Nedomnívám se,že tyto čtyři fotografie mají s kulovým bleskem mnoho společného.Jedině to,že uvedený výrobek může ukazovat fyzikální adsorbci ozonu i k lidské pokožce .Stačí na krátkou dobu k uvedené kouli přiblížit prst, na takovou vzdálenost aby docházelo k ionizaci ovzduší.Stačí přiblížení na malou chvíli.Přiblížíme li pak uvedený prst k nosu a přičichneme,tak cítíme výrazný zápach ozonu.Podobně,ale mnohem více, adsorbují na svém povrchu ozon takzvané "chlupaté koule",nebo jiná podobná ledová tělesa.Při rozkladu ozonu se uvolňuje značné množství energie.
ten obrázek s nápisem:"Další a hezky sršivý." Podobné "chlupaté útvary "lze vytvářet i laboratorně.K vytváření jemných vláken napomáhá objev uskutečněný v roce 2003.Název objevu :"Anomální vlastnosti ledu." Fotografie laboratorně vytvořeného "chlupatého válce" je na webu na adrese http://mujweb.cz/www/avyboje
Podrobnosti ve wikipedii pod značkou :"Wikipedista diskuse Klas Jaroslav.
Poslední čtyři fotografie jsou fotografie výrobku prodávaného pod názvem :"Plazmatické koule."
Nedomnívám se,že tyto čtyři fotografie mají s kulovým bleskem mnoho společného.Jedině to,že uvedený výrobek může ukazovat fyzikální adsorbci ozonu i k lidské pokožce .Stačí na krátkou dobu k uvedené kouli přiblížit prst, na takovou vzdálenost aby docházelo k ionizaci ovzduší.Stačí přiblížení na malou chvíli.Přiblížíme li pak uvedený prst k nosu a přičichneme,tak cítíme výrazný zápach ozonu.Podobně,ale mnohem více, adsorbují na svém povrchu ozon takzvané "chlupaté koule",nebo jiná podobná ledová tělesa.Při rozkladu ozonu se uvolňuje značné množství energie.
kulovy blesk (vanessa, 06. 04. 2009 20:18)
nevidela jsem honigdi
pro Adélu (Saty, 20. 11. 2008 23:40)
Gratuluju k té jedničce, mám z ní radost s tebou. Přeju ti jedničky ze všech referátů, který budeš ještě dělat.
Díky (adéla, 20. 11. 2008 19:39)
Děkuju ti za tak krásný informace , které sem vyčerpala s tvého blogu. Dostala sem za referát jedničku .. Ještě jednou ...Opravdu moooc děkuju :-)
pro Katku (Saty, 29. 09. 2008 21:04)
To je přímo nádhera co jsi napsala. Podle mne jsi na stopro viděla kulový blesk, teda tři kulové blesky. Já ho jednou viděla taky a srovnáním tvého popisu s tím co jsem viděla já, to kulové blesky byly. Ještě jsem nikde nečetla, ani neslyšela, že by se jich mohlo v jednom okamžiku objevit víc, takže to byl vyjímečný úkaz. To co jsi popsala pošlu někomu, kdo nám k tomu může říct víc, takže se tu ještě objevím a písnu.
kulový blesk (Katka, 28. 09. 2008 22:11)
Ahoj...jsem ještě v šoku z toho co se mi před víc jak dvěma hodinama stalo a tohle jsem poslala každému koho by to mohlo zajímat...Dobrý den! Dnes (19:45) jsem viděla nejspíš tři kulové blesky. Zahlédla jsem z okna, jak ze střechy vedlejší bytovky...nebo za ní pomalu vyletá jasně zářící žlutooranžové světlo (trochu mi přišlo že jakoby plápolá, nebo blikotá),neslyšela jsem žádny zvuk, stoupalo směrem šikmo vzhůru, než jsem vstala z gauče,takže tak za 2s, už za ním vylétaly další dva. V podstatě letěly stejnými směry, každý po své dráze, která byla...nevim, jak to popsat...jakoby pluly vzduchem, ale né rovně, nahoru, dolu,zpět a zase dostran a hlavně různě rychle. Zezačátku letěly dost rychle, pak zpomalily, potom dva zastavily, ten třetí si dál poskakoval, pak zase letěly dál, to už jsem byla venku na balkoně, abych je mohla dál pozorovat, musela jsem projít celým bytem, protože přeletěli přez celou naší bytovku...mohlo mi to přijít jako věčnost, ale určitě to trvalo víc jak dvě minuty. Nakonec se všechny tři zastavily a dva jakoby pomalu vyhasínaly (protože jsem celou dobu byla v podstatě přesvědčená, že vidím UFO, tak mi přišlo, že se to vzdaluje, ale mohlo se to spíš jen zmenšovat, ztmavovat) Ten poslední svítil ještě alespoň minutu, se mnou to viděl i můj přítel, a pak i sousedka. Dnes byl pěkný slunečný den, takže žádná bouřka. nedokážu odhadnout jak to bylo vysoko, takže ani jak to bylo veliké.Je také možné, že to sledovalo elektrické kabely na sloupech, šlo to totiž jakoby nad nimi...až na to,že až moc daleko-vysoko nad nimi, tak nevim...ještě,že existuje internet, jinak bych dnes usínala s tím, že se na naší vesničku u Hradce Králové přiletěli podívat mimozemšťani...srdce mi z toho zážitku bije ještě teď. Katka F.
pro Áďu a koríska (Saty, 12. 07. 2008 10:10)
Pro Áďu: Kulový blesk je tak vzácný úkaz, že už ho asi podruhé neuvidíš. Buď ráda, že jsi jej viděla a že se ti nic nestalo.
Pro koríska: Je to nebezpečný a záhadný. Nikdy se neví, jestli to někoho zabije, nebo jen projde okolo. U vás to odnesly chudinky krávy.
Pro koríska: Je to nebezpečný a záhadný. Nikdy se neví, jestli to někoho zabije, nebo jen projde okolo. U vás to odnesly chudinky krávy.
kulový blesk (Áďa, 26. 06. 2008 14:37)
já jsme viděla kulový blesk:včera byl modrý a byl jako obrázek 8 a já se lekla,a měla jsme otevřený okno a koukala ven a to je mi 13!
u nás + v kravíně (korísek, 01. 02. 2008 18:53)
ahojky u nás sem se jednou setkala s kulovím bleskem vypálil nám elektřinu v domě a dost to tam poničil a
jednou kousek od nás se kulovej blesk dostal do krvína a odrážel se od zdi každá druhá kráva zůstala mrtvá
jednou kousek od nás se kulovej blesk dostal do krvína a odrážel se od zdi každá druhá kráva zůstala mrtvá
kulovi (simi, 31. 01. 2008 21:17)
je to super
pro vedeckého nádeníka (Saty, 03. 12. 2007 11:12)
Ahojky, já jsem se snažila dopátrat co to je a tak jsem si o ohni sv.Eliáše něco málo na netu našla. Je to tak, jak popisuješ. Jen nevím jestli je to nebezpečný. Zato o kulovým je to bez debat, záhadnej a nevypočitatelnej. Ty jsi fyzik, nebo se jen o to zajímáš?
pro Satanka (Vedeckej nadenik, 02. 12. 2007 19:59)
Eliasuv ohen je dobre poznany fyzikalni jev.Pri vysokem napeti srsi ze spicate elektrody slabe sycici vyboj. Takova korunka okolo elektrody. Lze to snadno vyvolat i ve skolni laboratori. Namornici to pozorovali pri bourich vetsinou nekde na stozaru.Viz taky Bible prorok Elias. Kulovej blesk je jiny kafe. Pred tim skladaji kufry i vedecke celebrity kalibru Richarda Feynmana.
pro Honzu (Satanka, 02. 10. 2007 21:30)
Jasný, logika je logika. Až ti řekne farář, že kondomy jsou škodlivý, tak logicky dostaneš AIDS.:-D
Nevěř všemu, o záručních dobách u potravin v kaufu přinejmenším pochybuj.
Chápu tvoji nadsázku, čauky.
Nevěř všemu, o záručních dobách u potravin v kaufu přinejmenším pochybuj.
Chápu tvoji nadsázku, čauky.
Je to logické (Honza, 02. 10. 2007 21:01)
Jednou, když jsem byl mladý, ptal se náš učitel náboženství jak to, že Ježiš stále, i po své smrti dělá další zázraky. Přihlásil se můj spolužák a říká, "Je to logické, protože byl vzkříšen".Od té doby vidím vše logicky a věřím všemu.
pro Jaroslava. (Satanka, 20. 09. 2007 16:46)
Já zase viděla kulovej blesk, ale oheň sv. Eliáše ne. Můžeš to popsat? Tvoje žena měla velké štěstí, když byla kulovému blesku tak blízko a nic se jí nestalo. Děkuju ti za příspěvek. Saty.
Existuje to. (Jaroslav, 19. 09. 2007 15:57)
Osobně jsem viděl pouze oheň sv. Eliáše. Moje manželka však v roce 1964 přežila setkání s kulovým blskem. Bylo to v létě. Před bouřkou. Bylo jí 10 let a dostala příkaz jít zavřít okno do komory. Když ho zavírala, proběhla jí mezi rukama žlutá koule, prý prskala a běžela chodbou do kuchyně. Tam vběhla do kamen, ozvala se rána a komín byl rozvalený. V okolních domech došlo k vyhoření lelektromotorů. Necítila nic, žádné teplo, jen se lekla a byla prý překvapená.
pro Bandy (Satanka, 31. 08. 2007 12:05)
OK, v pohodě, tohle beru. Ale přála bych vám oběma, abyste to jednou na vlastní oči viděli.
Satance (Bandy, 25. 08. 2007 00:30)
On nepopíral jeho existenci. Jen chtěl, podle mě dost vtipně. oznámit, že on svědkem nikdy nebyl. Všimni si, že ani já nikdy jeho existenci nepopřel. Otevřeně přiznávám, že jsem se s nim nikdy nepotkal. Jen jsem se pokusil najít fyzikální podstatu tohoto jevu a nabídl jsem několik možností.
I za onoho pána se omlouvám té, která vlastníma očima děj pozorovala. Opakuji. Ani on, ani já děj nepopíráme. Přiznáváme se k tomu, že jsme kulový blesk neviděli a na základě dostupných informací hledáme, jak jev vysvětlit.
I za onoho pána se omlouvám té, která vlastníma očima děj pozorovala. Opakuji. Ani on, ani já děj nepopíráme. Přiznáváme se k tomu, že jsme kulový blesk neviděli a na základě dostupných informací hledáme, jak jev vysvětlit.
pro Bandy (Satanka, 12. 07. 2007 00:21)
Milý Bandy, i kdyby měl ten pán Nobelovu cenu, nemá přednostní právo
setkat se s kulovým bleskem. Věřím mu, že viděl kulový a zřejmě i ví kulový,
jestli popírá jeho existenci. Na to kolik má titulů,
by měl vědět že kulový blesk je věděcky potvrzený jev
a o jeho výskytu se učí i ve školách. Byla bych zvědavá, co by řekl šestititulovanej
človíček, kdyby měl tu čest setkat se s kulovým bleskem. Že to byl roj světlušek
co kolem něj kroužil a přitom zdemoloval místnost??
Ten pán by se měl za svůj výrok stydět, vyřiď mu, že mu to vzkazuje ta,
která kulový blesk pozorovala se svým tátou.
PS: moc ráda bych toho pána poznala, ale to asi nepůjde že?
setkat se s kulovým bleskem. Věřím mu, že viděl kulový a zřejmě i ví kulový,
jestli popírá jeho existenci. Na to kolik má titulů,
by měl vědět že kulový blesk je věděcky potvrzený jev
a o jeho výskytu se učí i ve školách. Byla bych zvědavá, co by řekl šestititulovanej
človíček, kdyby měl tu čest setkat se s kulovým bleskem. Že to byl roj světlušek
co kolem něj kroužil a přitom zdemoloval místnost??
Ten pán by se měl za svůj výrok stydět, vyřiď mu, že mu to vzkazuje ta,
která kulový blesk pozorovala se svým tátou.
PS: moc ráda bych toho pána poznala, ale to asi nepůjde že?
Je to zajímavé (Bandy, 11. 07. 2007 23:50)
Posadil jsem k této stránce pána, který má asi šest titulů přes meteorologii a kromě jiného mnoho let strávil na Lomnickém štítě. Ještě dnes šéfuje skupině, která dělá počasí pro Primu.
Utkvěl mi jeho výrok. "Kulový jsem viděl často. Blesk to nikdy nebyl "
Utkvěl mi jeho výrok. "Kulový jsem viděl často. Blesk to nikdy nebyl "
pro Michala (Satanka, 18. 06. 2007 00:02)
Málokomu se podaří kulový blesk vidět vlastníma očima a jen mizivé procento lidí jej vidělo 2x. Je to vždycky nečekané, nedivím se, žes to nestihl vzít zblízka. Nejde z těch záběrů vytáhnout aspoň jeden na kterým je trochu zřetelnej, že bys mi ho sem poslal?
uletěl (Michal, 17. 06. 2007 23:49)
Dneska jsem viděl kulový blesk. Byl jsem u počítače a najednou se za oknem vznáší nějaká oranžová koule měla asi jenom 10cm. chviličku jsem ji sledoval a pak bělžel pro foťák. ale když jesm se vrátil byla už vysoko. ryhle jsem běžel na věž ale nestihl jsem to . mám ho natočený jen z velké vzdálenosti a ještě k tomu foťákem takže to nevypadá bohužel ani trochu zajímavě.
Denie (Bandy, 28. 05. 2007 23:15)
Na jiné křižovatce jsem psal o Teireseasovi.A těším se na to, až potkám pářící se hady. Já Vám dámy, nesmírně závidím.
Fakt je to hrozně zajímavý... (Denie, 27. 05. 2007 19:25)
Ty joo já ho viděla v úterý 22. května 2007 a bylo to fakt pěkný. Bouřka teprve začínala a my se spolubydlícíma koukali z okna našeho pokoje na intru v Karlových Varech jak se to bude vyvíjet. Najednou nás s kámoškou upoutala pomalu se pohybující zářivá koule, která klesala a stoupala a jakoby se vlnila... obě jsme najednou vykřikly ,kulovej blesk' a koukaly jsme s otevřenou pusou jak si to pomaličku štráduje směrem na Vyhlídku... Ten den jich asi bylo víc protože nám potom další spolubydlící řekla, že to samý viděla chvilku před náma... Bylo to fakt pěkný...
pro Bandy. (Satanka, 24. 05. 2007 21:02)
Píšeme každý jinými slovy jednu a tu samou věc, už asi neřeknem nic nového. Počkáme si, jestli ho někdo nechytne a nevytříská z něj nějaké zásadní informace, které by nám v tom udělaly konečné jasno..:-D
Satance (Bandy, 24. 05. 2007 20:50)
Myslím, že bychom se měli přestěhovat na jinou stránku, než budeme pokračovat. To ale není teď Podstatné. Podstatné je že obhajuji "svůj názor " a nezpochybňuji Tvůj.
Dovolil bych si i svůj názor označit jako teoretickou hypotézu. Nevím v čem se její hodnota liší od jiných teoretických hypotéz. (Nejde mi to z klávesnice. Hypotéza je vždy teoretická. Zní mi to jako zdvojování významu s cílem zdůraznit své tvrzení)
A myslíš, že bych se s Tebou přel o kulovém blesku ?Že bych Ti kvůli nějakému přírodnímu jevu chtěl kazit náladu ?
Dovolil bych si i svůj názor označit jako teoretickou hypotézu. Nevím v čem se její hodnota liší od jiných teoretických hypotéz. (Nejde mi to z klávesnice. Hypotéza je vždy teoretická. Zní mi to jako zdvojování významu s cílem zdůraznit své tvrzení)
A myslíš, že bych se s Tebou přel o kulovém blesku ?Že bych Ti kvůli nějakému přírodnímu jevu chtěl kazit náladu ?
pro Bandy. (Satanka, 24. 05. 2007 08:45)
Jasně že nemusíš se vším souhlasit, jen si ale vezmi, že to nejsou moje názory, s kterými nesouhlasíš. Když jsem se o to zajímala, prošla jsem výsledky a závěry jak vědeckých tak meteorologických institucí, které byly dostupné na netu a mluvila s lidmi, kteří k tomu mají blízko. Jsou to teoretické hypotézy lidí, kteří k tomu mají daleko blíž, než ty a já. Každý s tím může souhlasit, nebo nesouhlasit, já předkládám pouze to, co je k dispozici, víc s tím nenadělám. Můžem se o tom dohadovat, můžem se přít, můžem si kazit náladu, - prát se podle hesla kterého se držíš, - a skutečnost nás možná převeze oba.
pro Bandy (Jirka, 24. 05. 2007 06:23)
:))()()()()()()()
Taky tě mám rád
Taky tě mám rád
Satance a Jirkovi (Bandy, 24. 05. 2007 01:10)
Ale o tom to je. Maminka mě učila heslu:"Ať jsem bitej, jen když se peru".
A trvám na tom, že nesouhlasím docela se vším, co je v záhlaví. Ale o tom to už teď není.
A trvám na tom, že nesouhlasím docela se vším, co je v záhlaví. Ale o tom to už teď není.
pro Bandy (Satanka, 24. 05. 2007 00:07)
Bingoooo, není možné. Ale Bandy, vždyť to co tu píšu, je prakticky už napsané v záhlaví této stránky. Vlastně jsme oba mluvili o tomtéž, jen jinými slovy, ale úspěch to nesporně je.-o)))
Jirkovi (Bandy, 23. 05. 2007 23:34)
Někdy se stavíš do pozice básníka a nejsem si jist, jestli si na správné parketě. Nemyslím formálně. Myslím obsahově. Ne o všem, čemu nerozumíš se dá hovořit ve verších tak, aby tomu rozuměli jiní. Výsadou básníků je buď fantazie nebo moudrost. Nic z toho jsem nepotkal.Jen bla bla bla.
Ano Satanko (Bandy, 23. 05. 2007 23:31)
Domnívám se, že tak vypadá závěr plodné diskuze. Domluvili jsme se na postulátech a ponechali si volnost.Od tohoto momentu jsme schopni na problém nahlížet stejnýma očima i když každý z jiného úhlu. Podstatné je, že tedy už nebude sváru. Povedlo se nám, že se vzájemně respektujem. Úžasné.
pro Bandy (Satanka, 21. 05. 2007 21:29)
Tak jsem si dala práci a zjistila jsem, že naše úvahy jsou skoro stejné jako hypotézy,
které se dají najít na netu. Všichni, včetně meteorologů (a nás) pouze teoretizují.
Dala jsem si práci a vypsala vědecké hypotézy.
Rozdělují se na pozemské, nebo mimozemské jevy.
Pozemské:
1) hypotéza elektrická
3) jaderná, jako následek nukleárních reakcí atmosférického xenonu
Mimozemské:
1) kousky sluneční hmoty katapultované z nitra hvězdy
2) složení kulového blesku z antihmoty.
3) vznik chaosu, spojení nespojitelného
Takže si myslím Bandy, že jsme celkem docela střízliví a držíme se při zemi.
Můžeme mít pravdu oba.
které se dají najít na netu. Všichni, včetně meteorologů (a nás) pouze teoretizují.
Dala jsem si práci a vypsala vědecké hypotézy.
Rozdělují se na pozemské, nebo mimozemské jevy.
Pozemské:
1) hypotéza elektrická
3) jaderná, jako následek nukleárních reakcí atmosférického xenonu
Mimozemské:
1) kousky sluneční hmoty katapultované z nitra hvězdy
2) složení kulového blesku z antihmoty.
3) vznik chaosu, spojení nespojitelného
Takže si myslím Bandy, že jsme celkem docela střízliví a držíme se při zemi.
Můžeme mít pravdu oba.
Saty (Jirka, 21. 05. 2007 15:52)
HU HU HU hrozně
Astrální dvojče
zabalené v mlze
tak nevinné
a přece zpustlé tuze
Odraz v zrcadle
otisk v nevědomí
kdopak má toto
asi na svědomí
Na čele znamení
na krku oprátku
přečtem se navzájem
od konce k začátku
Astrální dvojče
zabalené v mlze
tak nevinné
a přece zpustlé tuze
Odraz v zrcadle
otisk v nevědomí
kdopak má toto
asi na svědomí
Na čele znamení
na krku oprátku
přečtem se navzájem
od konce k začátku
Saty (Bandy, 20. 05. 2007 23:33)
Vím přesně o čem hovoříš. Jen jsem naznačil svou představu, že čárový blesk vezmeš do hrsti a zmuchláš ho do kuličky.Samozřejmě ne Ty osobně, ale nějaký přírodní jev. Světelný efekt čárového blesku má stejnou příčinu. Jedná se o ionizované částečky vzduchu v důsledku působení elektrického proudu. Jestli ten blesk nemá kudy do země, zaujme tvar koule, jako to dělají ježci, když je zle. Ten ionizovaný vzduch tam je. Myslím, že může i proudit. Prostě ty molekuly, které jsou pod vlivem pole jsou ionizované a když je odfoukne vítr, přijdou druhé a ionizují se. Tuhletu moji teorii rozmetá šmahem Hemenex, když přijde s tím, že elektrický výboj svítí i ve vakuu. Nebo já, když najdu tu správnou knihu.Zatím se mi tohleto púodobá pravdě nejvíc a není to v rozporu s Tvým pozorováním.
Jirkovi (Satanka, 20. 05. 2007 22:09)
Občas?? Já ten pocit mám od začátku,- to vlastně není pocit, to je fakt, možná magie. Bojíš se?
Dík za housenku, to pobavilo.
Dík za housenku, to pobavilo.
Saty (Jirka, 20. 05. 2007 14:13)
Proč já mám divnej pocit občas když s tebou komunikuji, že se sebou si povídám?
:)))()()()()()()
to je vysmátá housenka
:)))()()()()()()
to je vysmátá housenka
Jirkovi (Satanka, 20. 05. 2007 10:19)
Boduješ, ty nejsi hloupej, ale někdy být obětí v objetí není špatný.-o)))))
Saty (Jirka, 19. 05. 2007 16:00)
Hm, jo dobrej nápad ale nejdřív bych chtěl mít, vzhledem k tvému směřování, ve smlouvě o smlouvě budoucí definovánu totožnost oběti neboť není nic trapnějšího než se těšit na objetí a pak být objetí:)
pro Jirku (Satanka, 19. 05. 2007 11:36)
Co takhle udělat obřad, nějakou tu oběť předhodíme, možná nám bohové potom prásknou ten fígl s kulovým, a nebo taky kulový.:-D:-D
pro Bandy (Satanka, 19. 05. 2007 11:34)
Máš nesporě zajímavé postřehy a má to všechno svoji logiku. Naučila jsem se tě chápat,jsi jako štika v kapřím rybníku a já to beru. K tomu kulovýmu jen maličkost.Viděla jsem jeho vznik, růst i zánik na dálku 20-ti metrů po dobu asi 40 vteřin. Koule pomalu rotovala a uvnitř té koule se to líně vlnilo jakoby v protisměru. Jsem přesvědčená, že takhle se nemůže chovat elektrický náboj, pouze plyn, nebo plazma. Naproti tomu obyčejný blesk nemá s plynem ani plazmou naprosto nic společného, asi tak.
jaká záhada? (Jirka, 18. 05. 2007 18:47)
Již od věků je známo, že blesky vznikají kldyž se bozi hněvají. Teď již jen zbývá osvětlit proč se většinou hněvají v čárový a někdy, málokdy je to kulový.
Ještě k tomu kuláči (Bandy, 18. 05. 2007 07:26)
Já jsem Satanko, pokud jde o fakty neřekl nic, co by bylo v rozporu s fakty, které jsi popsala.Jen jsem se pokusil prezentovat svůj názor na to, co známo je, co není a jak se na to všechno dívám já. Já jsem netvrdil, že ta pole vznikají způsobem, který jsem popsal. Jen jsem naznačil, že ta možnost tady je. Tedy možnost jak tento jev vysvětlit. Nechytám se,vidím, vymyslím něco jiného.
Čárový blesk opravdu způsobuje průtok elektrického proudu v ampérových hodnotách takových jako je uvádíš. Ten proud probíhá v nesmírně krátkém časovém úseku. Řádově to jsou milisekundy. Proto je doprovázen takovým kraválem.V normální kabelu odpovídající tloušťky by protékal dlouho a potichu.
Ale z čeho si myslíš, že je ta čára. Proč svítí ? Není to ono plazmě podobné fluidum kulového blesku, jen natažené do čáry ? A co to svítí ? Bude svítit elektrický výboj ve vakuu, Hemenexi ? A včem je kvantitativní rozdíl mezi čárovým a kulovým bleskem ? V kvalitě jistě existuje, ale ne v kvalitě jejich vzniku. Základní podmínky, to je existence nejméně dvou elektrických polí s rozdílným nábojem jsou v obou případech stejné.
Lehkost řešení záhad je jen zdánlivá. Zaprvé je neřeším, jen nabízím možný pohled na věc. A za druhé je to tím, že jsem se nad těmi věci zamýšlel dlouho před tím, než internet pronikl do českých zemí. Teprve tady mám možnost závěry, ke kterým jsem dospěl prezentovat. Fyzika mě vždy zajímala a pátral jsem po vysvětlení jevů, o kterých se ve škole hovořilo jen okrajově. Takže, bát se nemusíš.A proto také vím, že se v případě kulového blesku nemůže jednat o termonukleární jev. Ani malinký. Tam se dějě něco zcela jiného.
Omluv se dědovi. Měl pravdu. U Mare Vaporum jsem bylo vloni na dovolené. Chtěl jsem surfovat, ale nešlo to. Nefoukalo. Nebyl tam vzduch.
Čárový blesk opravdu způsobuje průtok elektrického proudu v ampérových hodnotách takových jako je uvádíš. Ten proud probíhá v nesmírně krátkém časovém úseku. Řádově to jsou milisekundy. Proto je doprovázen takovým kraválem.V normální kabelu odpovídající tloušťky by protékal dlouho a potichu.
Ale z čeho si myslíš, že je ta čára. Proč svítí ? Není to ono plazmě podobné fluidum kulového blesku, jen natažené do čáry ? A co to svítí ? Bude svítit elektrický výboj ve vakuu, Hemenexi ? A včem je kvantitativní rozdíl mezi čárovým a kulovým bleskem ? V kvalitě jistě existuje, ale ne v kvalitě jejich vzniku. Základní podmínky, to je existence nejméně dvou elektrických polí s rozdílným nábojem jsou v obou případech stejné.
Lehkost řešení záhad je jen zdánlivá. Zaprvé je neřeším, jen nabízím možný pohled na věc. A za druhé je to tím, že jsem se nad těmi věci zamýšlel dlouho před tím, než internet pronikl do českých zemí. Teprve tady mám možnost závěry, ke kterým jsem dospěl prezentovat. Fyzika mě vždy zajímala a pátral jsem po vysvětlení jevů, o kterých se ve škole hovořilo jen okrajově. Takže, bát se nemusíš.A proto také vím, že se v případě kulového blesku nemůže jednat o termonukleární jev. Ani malinký. Tam se dějě něco zcela jiného.
Omluv se dědovi. Měl pravdu. U Mare Vaporum jsem bylo vloni na dovolené. Chtěl jsem surfovat, ale nešlo to. Nefoukalo. Nebyl tam vzduch.
Bandy versus Saty (Hemenex, 17. 05. 2007 22:53)
Bandy, to ty přece nemůžeš myslet vážně! Jak můžeš porovnávat dvě věci už jenom proto, že jsme je my, omylní lidé, nazvali stejně? Nevěř tak doslova našim názvům! Vždyť je přece snad už dostatečně prokázáno (samozřejmě, že pozorováním, kterému ty nevěříš), že kulový blesk se od normálního, běžného, čárového liší nejenom kvantitativně ale i kvalitativně. A to tak, že velmi. Připomínáš mi dědu co mi tvrdil, že na Měsíci jsou, stejně jako na Zemi, obrovská moře a spousty vody. A víš proč? Protože je tam More Vaporum a to znamená Moře par a kde je pára tam je i voda - moře vody. Ty bys asi řekl: "Voda na Měsíci už není záhadou, jen se tak jeví!"
Nepřipadá ti lehkost s jakou řešíš záhady, na které ani moderní věda dosud nenašla uspokojivé o konečné odpovědi, podezřelá? Kulový blesk, Křišťálová lebka, vlastnosti gravitace, funkce mozku, vliv vlnění atd.
Začínám se tě bát.
Nepřipadá ti lehkost s jakou řešíš záhady, na které ani moderní věda dosud nenašla uspokojivé o konečné odpovědi, podezřelá? Kulový blesk, Křišťálová lebka, vlastnosti gravitace, funkce mozku, vliv vlnění atd.
Začínám se tě bát.
pro Bandy (Satanka, 17. 05. 2007 13:16)
Tak to co jsi napsal mi připomíná "Ódu na kulový blesk". Skládám poklonu za tvoji fantazii Bandy. Já se budu držet zjištěných faktů. Jasné je, že normální čárový blesk je výsledkem srážky + a -.Jsou to elektrické výboje vyvolané elektrickým napětím několika set miliónů voltů (pro srovnání, v zásuvce je 220 V, v tramvajových drátech je 600 V).
Elektrický proud, který prochází při blesku, je přibližně 20 000 až 50 000 ampérů. Kulový blesk pro svůj vznik bezpodmínečně potřebuje intenzivní elektrické pole. Po svém vzniku může však existovat i bez elektrického pole.Teplota – přímo nebyla nikdy změřena, svědci hlásí případy popálení pokožky, vypaření vody nebo i roztavení skla a kovu v blízkosti kulového blesku, v jiných případech naopak při průletu kolem hořlavých látek jako papír nebo textil nedošlo k jejich poškození. Na rozdíl od čárových blesků nebyla možnost u kulového blesku změřit ani V, ani A.Jediné poznatky jsou, že se i vizuálně velmi liší od normálního blesku jak vzhledem, (tedy i složením, - připomíná spíš plynnou nebo plazmovou kouli) tak neobvyklým výskytem a chováním.
V poslední době si vědecký svět začíná pohrávat s myšlenkou, že se jedná o jakýsi malý, přírodní termonukleární jev a to si myslím, že je pravdě nejblíž. Myšlenka o větru který češe lesy je sice krásná, ale řekla bych až pohádkově krásná.
Elektrický proud, který prochází při blesku, je přibližně 20 000 až 50 000 ampérů. Kulový blesk pro svůj vznik bezpodmínečně potřebuje intenzivní elektrické pole. Po svém vzniku může však existovat i bez elektrického pole.Teplota – přímo nebyla nikdy změřena, svědci hlásí případy popálení pokožky, vypaření vody nebo i roztavení skla a kovu v blízkosti kulového blesku, v jiných případech naopak při průletu kolem hořlavých látek jako papír nebo textil nedošlo k jejich poškození. Na rozdíl od čárových blesků nebyla možnost u kulového blesku změřit ani V, ani A.Jediné poznatky jsou, že se i vizuálně velmi liší od normálního blesku jak vzhledem, (tedy i složením, - připomíná spíš plynnou nebo plazmovou kouli) tak neobvyklým výskytem a chováním.
V poslední době si vědecký svět začíná pohrávat s myšlenkou, že se jedná o jakýsi malý, přírodní termonukleární jev a to si myslím, že je pravdě nejblíž. Myšlenka o větru který češe lesy je sice krásná, ale řekla bych až pohádkově krásná.
Záhada ? (Bandy, 17. 05. 2007 08:55)
Blesk je elektrický výboj.Prostě se potkají dvě elektrická pole nenajdou k sobě náklonnost a dají si do zubů až jiskry lítají. Tím se vysílí a je klid.Nejčastěji proto, že si najdou nějaké místo, kterým se vybijí do země.
I kulový blesk je bleskem. Tedy elektrický výboj ze střetu dvou elektrických polí. Jen má jiný tvar a jinak se chová. Já myslím proto, že nemůže najít cestičku do té země a tak se toulá. Kulový tvar mu vyhovuje nejlépe, protože umožňuje při stejném objemu nejmenší povrch. To je jako vodní kapky. Vlivem proudění vzduchu se může původně kulový tvar pozměnit. (Dešťová kapka se taky protáhne do svého typického tvaru). No a jak najde místo, ve kterém se může uzemnit, šup do země. Někdy s velkým kraválem, to když cestička není zcela volná, jindy se tiše vsákne. Až potud je po záhadě. Složitější je odpověď na otázku o původu elektrických polí, která se v těchto výbojích střetnou.Nevznikají jen při bouřce. Tam je jejich vznik odborníky mnohokrát vysvětlen. Vznikají i za jasného slunečného počasí. A tady nabízím jedno vysvětlení. Ze školy si pamatuji, že když jsem otíral ebonitovou tyč liščím ohonem, vytvářelo se elektrické pole. A co když proud vzduchu působí nějakým způsoben jako liščí ohon na okolní krajinu, která je po elektrické stránce podobná ebonitové tyči. A ono elektrické pole je na světě.Nebo jste někdo nezkusil ten pocit, když si češete suché vlasy, praskají tam drobné výboje. Tudíž je dokázána existence elektrického pole v místě česání. Pole malinké a bezvýznamné. Co ale, když vítr učeše suchý les. Nebo jehličnatý. Může vzniknout elektrické pole ? Nepochybně. Jeho intenzita bude mnohonásobně větší než z jedné hlavy.To je úkaz přírodní. Lidé svým působením mohou podobná pole vytvářet. Okolo každého vodiče elektrického proudu se vytváří elektrické pole ? Takže vodiče vysokého napětí jsou obaleny polem dost významný. Nemusím o tom pokračovat, že ?
Další otázkou tedy je. Proč to takto nefunguje pořád, ale jen někdy. Nu, prostě, proto, že jen někdy jsou vhodné podmínky. Nevíme jaké musí být, ale příroda je někdy vytvoří sama. Myslím tím třeba teplotu a vlhkost vzduchu, rychlost a směr větru, to vše v daném okamžiku na daném místě. A prásk, je to tady.
Nuže kulový blesk není záhadou jen se tak jeví. Příčinou výjimečnosti je jeho zřídkavý výskyt, většinou velmi krátká životnost a neznalost podmínek pro jeho vznik.
U klasických bouřkových blesků už meteorologové dokáží určit s velkou pravděpodobností, který mrak je nositelem dost silného pole, aby to řachlo. Ale jestli ten blesk bude kulový, závisí na takové souhře okolností, že se je ještě nepovedlo uspořádat. Zajímavé, že zatím ani metodou počítačové animace. Je prostě málo dat.
Přeji Vám všem, aby přes můj dlouhý výklad zůstalo ve Vás to opojení tajemstvím, které sebou příroda a tedy i kulový blesk přináší.
I kulový blesk je bleskem. Tedy elektrický výboj ze střetu dvou elektrických polí. Jen má jiný tvar a jinak se chová. Já myslím proto, že nemůže najít cestičku do té země a tak se toulá. Kulový tvar mu vyhovuje nejlépe, protože umožňuje při stejném objemu nejmenší povrch. To je jako vodní kapky. Vlivem proudění vzduchu se může původně kulový tvar pozměnit. (Dešťová kapka se taky protáhne do svého typického tvaru). No a jak najde místo, ve kterém se může uzemnit, šup do země. Někdy s velkým kraválem, to když cestička není zcela volná, jindy se tiše vsákne. Až potud je po záhadě. Složitější je odpověď na otázku o původu elektrických polí, která se v těchto výbojích střetnou.Nevznikají jen při bouřce. Tam je jejich vznik odborníky mnohokrát vysvětlen. Vznikají i za jasného slunečného počasí. A tady nabízím jedno vysvětlení. Ze školy si pamatuji, že když jsem otíral ebonitovou tyč liščím ohonem, vytvářelo se elektrické pole. A co když proud vzduchu působí nějakým způsoben jako liščí ohon na okolní krajinu, která je po elektrické stránce podobná ebonitové tyči. A ono elektrické pole je na světě.Nebo jste někdo nezkusil ten pocit, když si češete suché vlasy, praskají tam drobné výboje. Tudíž je dokázána existence elektrického pole v místě česání. Pole malinké a bezvýznamné. Co ale, když vítr učeše suchý les. Nebo jehličnatý. Může vzniknout elektrické pole ? Nepochybně. Jeho intenzita bude mnohonásobně větší než z jedné hlavy.To je úkaz přírodní. Lidé svým působením mohou podobná pole vytvářet. Okolo každého vodiče elektrického proudu se vytváří elektrické pole ? Takže vodiče vysokého napětí jsou obaleny polem dost významný. Nemusím o tom pokračovat, že ?
Další otázkou tedy je. Proč to takto nefunguje pořád, ale jen někdy. Nu, prostě, proto, že jen někdy jsou vhodné podmínky. Nevíme jaké musí být, ale příroda je někdy vytvoří sama. Myslím tím třeba teplotu a vlhkost vzduchu, rychlost a směr větru, to vše v daném okamžiku na daném místě. A prásk, je to tady.
Nuže kulový blesk není záhadou jen se tak jeví. Příčinou výjimečnosti je jeho zřídkavý výskyt, většinou velmi krátká životnost a neznalost podmínek pro jeho vznik.
U klasických bouřkových blesků už meteorologové dokáží určit s velkou pravděpodobností, který mrak je nositelem dost silného pole, aby to řachlo. Ale jestli ten blesk bude kulový, závisí na takové souhře okolností, že se je ještě nepovedlo uspořádat. Zajímavé, že zatím ani metodou počítačové animace. Je prostě málo dat.
Přeji Vám všem, aby přes můj dlouhý výklad zůstalo ve Vás to opojení tajemstvím, které sebou příroda a tedy i kulový blesk přináší.
pro Jirku (Satanka, 06. 05. 2007 21:49)
Já to nepopírám, souhlasím s tebou. Píšu, že vzniká "obvykle" za bouřky, toho jsem byla očitým svědkem, tak za jasného počasí. Nepopírám ani, že do místnosti může vstoupit přes zásuvku. Psali mi lidé, kterým se dostal kulový blesk do domu přes rozvodnou skřínku na chodbě. Je to prostě záhada.
tak to (Jirka, 06. 05. 2007 17:31)
bych si nebyl tak jistý. Jedno období byl kulový blesk mojí zvláštní zálibou, kulové blesky se vyskytují v různých podobách a to jak studených tak horkých, nejen při bouřce a do místnosti mohou vstoupit např. přez zásuvku elektrického vedení - několikrát popsáno.
pro bobinu (Satanka, 19. 01. 2007 19:02)
Pokud jsi v domě chráněná čtyřmi zdmi a nad sebou máš kvalitní střechu, nic ti nehrozí, můžeš klidně spát, teda zatím. Nikdo neví, jaké změny sebou přinese globální oteplování, jen okrajově: prognozy vědců nejsou nijak optimistické, jelikož nezvratitelné změny v klimatu planety země pokračují daleko rychleji, než se předpokládalo.
pro Niki-Kiki (Satanka, 19. 01. 2007 18:56)
(Satanka, 19. 01. 2007 18:53)Ahojky, jsem si téměř jistá, že to co jsi viděla byl kulový blesk. Pokud jsi jej jen viděla a nenapáchal žádnou škodu, buď ráda, protože je to vyjímečný jev a myslím, že podruhé se ti to už nepodaří. I ta barevnost odpovídá, někdy je bíle zářící a mění směr pohybu, podle toho čím a kam je přitahován. Neboj se spát, jak jsem již řekla, je velká nepravděpodobnost, že by ses s kulovým bleskem setkala podruhé a ještě k tomu ve stejných místech. Je to ale zážitek co?
heh (bobina, 19. 01. 2007 17:25)
tak to je něco..koukama na to protže pravě sou dny kdy je bouřka a velky vichřice a myslím že večer nebudu spat... :-D
barmanka007@seznam.cz (Niki-Kiki, 19. 01. 2007 15:55)
Ahoj lidi v noci z 18 na 19 ledna byla silná bouře, silný vítr a déšt. Já se z nenadání přesně v 1:54 probudila (koukla sem se na mobil) a sedla sem si na chvíly na postel. Když v tom se objevilo venku náký těleso ... letělo tam něco kulatýho uprostřed to bylo bílí a u kraje modrý neletělo to rovně ale tak všeljak všema směrama a najednou to zase zmizelo.Myslím že to byl kulovej blesk a proto jestli o tom něco víte prosím napište.celou noc jsem nespala byl to pro mě opravdu šok...
Pro Ružku (Satanka, 02. 01. 2007 20:04)
Ahojky a vítej u mně detektive, jsi taky dobrá. To co jsi popisovala, je skutečnost, přesně takhle se kulový blesk chová, t.zn. nevypočitatelně. Byly popsány podobné případy. Kulový blesk vystrašil jednu ženu v kuchyni, kam jí vlétl otevřeným oknem. Po chvíli putování místností zase oknem vylétl. Až po chvíli, kdy se žena vzpamatovala, zjistila, že má roztavené vechny kovové úchytky u kuchyňské linky, jinak bylo vše nedotčeno. Jindy zase po takové návštěvě zůstala spoušť, poničený pokoj, jako by tam řádilo tornádo. Díky za příspěvek,měj se. Saty.
kulový (ružka, 02. 01. 2007 18:19)
Ahojky,Satanko.
Našla jsem si Tě tak jen tak mimo chodem.
Jsi príma.
Ke kulovýmu.
Moje teta tak v 60. létech to zažila. Kulovanej ji vlétl do bytu. A kroužil
v postýlce kolem malý. Pouze ji roztavil jednu náušničku a pak zase zmizel. Teta byla v šoku děcko né. Ale
stéjně jí to nikdo nevěřil. Ahoj.
Našla jsem si Tě tak jen tak mimo chodem.
Jsi príma.
Ke kulovýmu.
Moje teta tak v 60. létech to zažila. Kulovanej ji vlétl do bytu. A kroužil
v postýlce kolem malý. Pouze ji roztavil jednu náušničku a pak zase zmizel. Teta byla v šoku děcko né. Ale
stéjně jí to nikdo nevěřil. Ahoj.
pro Goody (Satanka, 13. 10. 2006 12:07)
Děkuju ti za tvojí návštěvu a také za to, že jsi mi napsal.
Moc mě to potěšilo protože tvoje písnutí je opravdu moc hezké.
Tvůj nápad dávat sem odkazy je dobrý, u něčeho to půjde,
u jiných věcí zase získávám informace porůznu z literatury,
nebo hovory s lidmi, kteří o tom něco vědí. A Tak zdroj
při nejlepší vůli nemůžu uvést.Ale určitě se pokusím něco sem dát.
Za palečky taky děkuji, - přeji ti krásné dny. Saty.
Moc mě to potěšilo protože tvoje písnutí je opravdu moc hezké.
Tvůj nápad dávat sem odkazy je dobrý, u něčeho to půjde,
u jiných věcí zase získávám informace porůznu z literatury,
nebo hovory s lidmi, kteří o tom něco vědí. A Tak zdroj
při nejlepší vůli nemůžu uvést.Ale určitě se pokusím něco sem dát.
Za palečky taky děkuji, - přeji ti krásné dny. Saty.
Krása (Goody, 12. 10. 2006 17:44)
Čauky Saty,
včera jsem našel tvoje stránky a smekám. Bezvadné. Je toho tady sposta pro lidičky kteří myslí trošku jinak než ti ostatní. Jestli můžu malý návrh. Nechtěla bys připojit o jednotlivým tématům ještě odkazy na stránky které se jimi zabývají? Pak už by to bylo DOKONALÉ!
Drzím palečky, pokračuj.
včera jsem našel tvoje stránky a smekám. Bezvadné. Je toho tady sposta pro lidičky kteří myslí trošku jinak než ti ostatní. Jestli můžu malý návrh. Nechtěla bys připojit o jednotlivým tématům ještě odkazy na stránky které se jimi zabývají? Pak už by to bylo DOKONALÉ!
Drzím palečky, pokračuj.
Prosím (lucka, 05. 10. 2006 19:47)
hojky prosím chtěla by sem s tebou spřátelit etento blog můj je www.Lucinkyblogisek.blog.cz a napiš please na mailíka Didlinka.L@seznam.cz
po Živočicha (Satanka, 24. 08. 2006 19:21)
Zdravím tě a moc mě potěšila Tvoje návštěva. Čekala bych tě sice na jiný stránce, ale i tady na blescích jsi mi dal krásný dárek,díky. - Saty.
obdiv (Živočich, 24. 08. 2006 08:07)
Milá Saty, máš velkej dar ... umíš krásně a přitaživě psát, nejen o kulovém blesku, ale všeobecně na různá témata ... jen tak dál pokračuj ... máš můj obdiv
A obrázky jsou moc hezké :-)
A obrázky jsou moc hezké :-)