pro Zeko (Saty, 18. 01. 2009 12:06)
Mnoho z nás kteří čtou toto povídání zná povídku,pohádku,či báji.
Vdávném věku se stala velká válka pro uchopení moci nad světem,válčil v něm Zeus proti Kronovi,byla to krutá válka a dlouhá válka,v této válce prohrál KRONOS,byl uvržen do TARTARU,NA KONCI SVĚTA,bažinách a ve věčné mlze v jeskyni žil sám dlouhé věky:
Na zemi staletí odplouvala do nicoty a KRONOS se stal přemýšlivím a mírným,je po něm pojmenována karta v tarotu ,je to POUSTEVNÍK,PRO TOHOTO MUŽE TO BYLO POUČNÉ.
Když je člověk smutný tak nemá moc nálady na společnost ani na lidi,ale naprostá samota je pro lidi kteří nemají rádi lidi.
Pokud chceš mít kus samoty tak se zavři ve svém pokoji a dívej se z okna,pozoruj oblaka a ptáky,máš jistotu že ty tě pochopí.
Smutný smíš být ale jenom málo a to ani když si sám protože vždy tě někdo osloví a tím ti udělá můstek mezi nás lidi.
Prominte to je můj názor a nikomu ho nevnucuju.
Omyl, nemám vkus na skupiny, kolikrát se mi z celého jejich díla líbí třeba jen jeden song, ale ten pak stojí za to. S.A. jsou ale fakt dobrý. Poslední dobou mě dost berou Nickelback. Se smutkem se pozná párkrát v životě každej, s tou samotou tak jak je tady myšlená, jen někdo a někdy...to je pak zlý.
pro Saty... (Zeko, 16. 01. 2009 23:18)
...nazdárek kočko nejsou tohle Sonata Arctica? Koukám že máš docela dobrý vkus na skupiny, dalo by se říct že podobný jako já. Ale tohle asi taky nebude rubrika kde by se dalo pokecat, tady se hází slovama samota a smutek jako kdyby na ně byla sleva v hypermarketu.Přitom je jen pár vyvolených kteří poznají skutečnou tvář samoty a těm opravdu nezávidím.
pro všechny Akse a jeho pisatele ... (Hemenex, 09. 10. 2008 22:46)
... pro toho, kdo si neprávem přivlastňuje moji Duši i Ducha, kdo se nejen nade mě vyvyšuje. Přitom ani neví, kdy už překračuje hranice trapnosti.
Odpovím ti proto slovy místního klasika Bandyho:
Jestli to, co tady dnes cítím jsi ty, tak to máš velmi pravděpodobně něco společného s těmi fazolemi, co jsem měl dnes k večeři. Jestli za to mám děkovat Bohu nebo tobě to nevím ale stává se mi to i po jiných luštěninách. :-D
Odpovím ti proto slovy místního klasika Bandyho:
Jestli to, co tady dnes cítím jsi ty, tak to máš velmi pravděpodobně něco společného s těmi fazolemi, co jsem měl dnes k večeři. Jestli za to mám děkovat Bohu nebo tobě to nevím ale stává se mi to i po jiných luštěninách. :-D
Jen pro Tebe... (Akselon, 09. 10. 2008 12:58)
Dnes cítíš, proto jsi mě vpustil a já věděl, že mohu vstoupit a říci jen ...ZDRAVÍM a KLANÍM se v Těle Ducha Tvého i ANDĚLSKÉHO...Bohu dík, že jsi něco zažil,přijde to opakovaně a Ty to čekej ve vroucnosti i v postoji dobrém s bližním. To paranormálno, je má Duše v Tobě a já ji jdu dnes jen žehnat...nerozumíš, nevadí...poznáš, až svůj dům aury znovu postavíš...jen má maličkost AKS v Akselonu
Ahoj se...lide Světa mého... (Akselon..., 09. 10. 2008 12:49)
pro všechny Akse a jeho pisatele (Hemenex, 01. 10. 2008 20:12)
Tak ty se Akselone teď podepisuješ pr změnu Láska?
Myslíš, že se tím něco změní, když se budeš vydávat za někoho jiného?
A tím koncem, to byl pokus hodit to na mě? Něco s tvé špíny?
Problém je, že VŠECHNY příspěvky sem byly poslány ze stejné, tvé IP adresy, na to jsi ve své bohorovnosti asi nepomyslel, že? :-DD
Myslíš, že se tím něco změní, když se budeš vydávat za někoho jiného?
A tím koncem, to byl pokus hodit to na mě? Něco s tvé špíny?
Problém je, že VŠECHNY příspěvky sem byly poslány ze stejné, tvé IP adresy, na to jsi ve své bohorovnosti asi nepomyslel, že? :-DD
RÁD JE RADA A KDO JI NERAD MÁ SMŮLU... (Láska, 01. 10. 2008 00:45)
Rozumět je štěstí, nerozumět je neúmysl, který se netrestá, ale každý svou zlobu bude vidět.
Ona bolí, je i dírou v koleni, které vede krok.
Bylo zde hezky, ale bez vás...Tvůj i Tvůj Akselon...
Nech si o mě zdát a věř, že se usadím tam, kde ani sen mě nechce.Váš Duch...hemenex...
Ona bolí, je i dírou v koleni, které vede krok.
Bylo zde hezky, ale bez vás...Tvůj i Tvůj Akselon...
Nech si o mě zdát a věř, že se usadím tam, kde ani sen mě nechce.Váš Duch...hemenex...
pro Akselon (Saty, 29. 09. 2008 08:00)
Ty že jsi přišel v míru? Spíš vychytrale. Nejdřív Nibirus a Horus udělá domluvenou reklamu a pak sem přijde sám Akselon, jakoby úplnou náhodou, že? Tohle už je manipulace a to takové bytosti, za jakou se vydáváš, nedělají. Vypadá to spíš na praktiky z byznysu, tak ať se ti daří...tenhle krok se ti ale nepovedl.
pro všechny Akse a jeho pisatele (Hemenex, 28. 09. 2008 17:18)
Už raději nepiš, zaplétáš se do toho čím dál víc a hlouběji. Vždyť ty už ani nevíš co píšeš a tak se hádáš sám se sebou, viz.:
Máš zde krásné písničky, opět si přijdu poslechnout ... (AKS-Akselon, 26. 09. 2008 10:24)
Tvé písničky jsou jedovaté ... (Akselon, 28. 09. 2008 00:09)
Asi proto, že přiznáváš, že jsi sám Satan (ale z bílé polarity)! :-DDDD
Máš zde krásné písničky, opět si přijdu poslechnout ... (AKS-Akselon, 26. 09. 2008 10:24)
Tvé písničky jsou jedovaté ... (Akselon, 28. 09. 2008 00:09)
Asi proto, že přiznáváš, že jsi sám Satan (ale z bílé polarity)! :-DDDD
ZDRAVÍM (Akselon, 28. 09. 2008 00:09)
Vše o čem píšeš, je v Tobě, ale i já, jen v jiné podobě a když nepřijímáš kolemjdoucího, nepřijímáš své tělo,které zákonitě bude bolet.O tom je náš Svět ve Světech.Já vkročil v míru a Ty po mě holí, stalo se i před věkem a já Ti dal najíst i Tvým početným ratolestem.Hemenex jsi moc promíchal, oprav se.
Tvé písničky jsou jedovaté, jsi Satan v černé polaritě...já z bílé...Ámen+Ámen+Ámen a promiň že odcházím bez pozvání...
Tvé písničky jsou jedovaté, jsi Satan v černé polaritě...já z bílé...Ámen+Ámen+Ámen a promiň že odcházím bez pozvání...
pro všechny Akse a jeho pisatele (Hemenex, 26. 09. 2008 22:45)
Písničky poslouchat můžeš a nemusíš se při tom ani klanět (proto tu ony totiž jsou).
Ty nevíš nic o mé Duši, jinak bys mluvil jinak.
Máš ale pravdu v tom, že netuším, co konkrétně mě nese tvůj Duch. Protože nevím vlastně jestli vůbec NĚCO nese a jestli ano tak jestli TO vlastně nese mě. Vždyť On by měl vlastně ode mě spíš odcházet neb plivu oheň, který vlastně neumím uhasit!
Když odchází, pohybuje se tedy směrem ode mě a přitom mě něco nese, tedy by se měl pohybovat spíše naopak směrem ke mě. Tak to tedy jednu s těch věcí dělá blbě.
A jestli nedokáže udělat dobře ani tak jednoduchou věc jako je ode mě odejít nebo naopak mě něco přinést, tak to bude asi dost zmatený nebo úplně neschopný Duch. Nebo, že by to podělal jeho mluvčí? Možná by si měl tedy najít někoho jiného, schopnějšího.
Jestli se ti zdá, že se ti posmívám, tak věz, že máš tentokrát vyjímečně pravdu. Protože aby se během dvou dnů objevili na těchto stránkách, od dvou různých lidí (píšící pod několika nicky), úplně náhodou dva odkazy na jednu a tutéž náboženskou skupinu a navíc se ti dva (ve své skromnosti) sami sebe chválí, tak to mi připadá opravdu směšné.
Opravdu, s téhle tvé Cesty jsem už dávno utekl a že bych se vrátil? To bych přece musel jít pozpátku!
Ty nevíš nic o mé Duši, jinak bys mluvil jinak.
Máš ale pravdu v tom, že netuším, co konkrétně mě nese tvůj Duch. Protože nevím vlastně jestli vůbec NĚCO nese a jestli ano tak jestli TO vlastně nese mě. Vždyť On by měl vlastně ode mě spíš odcházet neb plivu oheň, který vlastně neumím uhasit!
Když odchází, pohybuje se tedy směrem ode mě a přitom mě něco nese, tedy by se měl pohybovat spíše naopak směrem ke mě. Tak to tedy jednu s těch věcí dělá blbě.
A jestli nedokáže udělat dobře ani tak jednoduchou věc jako je ode mě odejít nebo naopak mě něco přinést, tak to bude asi dost zmatený nebo úplně neschopný Duch. Nebo, že by to podělal jeho mluvčí? Možná by si měl tedy najít někoho jiného, schopnějšího.
Jestli se ti zdá, že se ti posmívám, tak věz, že máš tentokrát vyjímečně pravdu. Protože aby se během dvou dnů objevili na těchto stránkách, od dvou různých lidí (píšící pod několika nicky), úplně náhodou dva odkazy na jednu a tutéž náboženskou skupinu a navíc se ti dva (ve své skromnosti) sami sebe chválí, tak to mi připadá opravdu směšné.
Opravdu, s téhle tvé Cesty jsem už dávno utekl a že bych se vrátil? To bych přece musel jít pozpátku!
OBJÍMÁM TĚ VE TVÉ SAMOTĚ (AKS-Akselon, 26. 09. 2008 10:24)
Nic není náhoda ani to, že jsem teď zde a tady !!!
Jsi v rozporu se svou Duší,dej pozor, aby Ti neunikala, již se děje...
Netušíš, co Ti nese můj Duch.
Jsi samotář a samotou se kaj, pomohu tomu, kdo mě pozve,odejdu jako Duch od toho, kdo plive oheň, který sám neumí uhasit.
Máš zde krásné písničky, opět si přijdu poslechnout, když dovolíš.Klaním se, ale neskláním...A-hoj-se...Já
Jsi v rozporu se svou Duší,dej pozor, aby Ti neunikala, již se děje...
Netušíš, co Ti nese můj Duch.
Jsi samotář a samotou se kaj, pomohu tomu, kdo mě pozve,odejdu jako Duch od toho, kdo plive oheň, který sám neumí uhasit.
Máš zde krásné písničky, opět si přijdu poslechnout, když dovolíš.Klaním se, ale neskláním...A-hoj-se...Já
pro pisatele aks zde na Zemi (Hemenex, 22. 09. 2008 22:20)
Byl to dobrý pokus a agitační poezii ale zkus to příště už jinde.
Já berličku pokryteckých dogmat ani pásku přes oči slepé oddanosti k vůdcům nepotřebuji.
Našel jsi Cestu, ze které jsem kdysi utekl a našel jsi To, co já už dávno zahodil.
Já vidím Světlo tam,
kam ty zřít vůbec nesmíš.
Já našel Lék,
který ty dát neumíš.
Já berličku pokryteckých dogmat ani pásku přes oči slepé oddanosti k vůdcům nepotřebuji.
Našel jsi Cestu, ze které jsem kdysi utekl a našel jsi To, co já už dávno zahodil.
Já vidím Světlo tam,
kam ty zřít vůbec nesmíš.
Já našel Lék,
který ty dát neumíš.
NEPLAČ !!! (AKSELON, 20. 09. 2008 15:31)
Neplač dítě Světa Hrůzy,
zde čeká Tvůj Duch Tvůtčí, je z hůry,
vejdi branou, je z jasné záře,
přišla doba naplnění snáře.
Anděl kráčí světem lidí,
jmenuje se Akselon a na vás dnes křičí!!!
Neslyší ho lid v temné hmotě,
Já Jsem jeho člověk, jen v pravé botě,
Ty jdi a nazuj levou zadní,
povede Tě,dám pozor a budu říkat jen jako-NEUPADNI...
Zvedám lidstvo z hmoty šedi,
uzdravuji i tvrdost vředy,
neřeknu víc, vždyť Ty jsi Král,
tehdá jsi se mi trochu bál,
jsem zde v ohni lidském,dej mi ruce, jsme v čistém!!!
JSEM A vy buďte...jsem na str.-AKS.mysteria.cz-
Váš Akselon skrze pisatele aks zde na Zemi...A-HOJ-SE
pozdravem českým, hoj se...
zde čeká Tvůj Duch Tvůtčí, je z hůry,
vejdi branou, je z jasné záře,
přišla doba naplnění snáře.
Anděl kráčí světem lidí,
jmenuje se Akselon a na vás dnes křičí!!!
Neslyší ho lid v temné hmotě,
Já Jsem jeho člověk, jen v pravé botě,
Ty jdi a nazuj levou zadní,
povede Tě,dám pozor a budu říkat jen jako-NEUPADNI...
Zvedám lidstvo z hmoty šedi,
uzdravuji i tvrdost vředy,
neřeknu víc, vždyť Ty jsi Král,
tehdá jsi se mi trochu bál,
jsem zde v ohni lidském,dej mi ruce, jsme v čistém!!!
JSEM A vy buďte...jsem na str.-AKS.mysteria.cz-
Váš Akselon skrze pisatele aks zde na Zemi...A-HOJ-SE
pozdravem českým, hoj se...
pro radku (Hemenex, 29. 03. 2008 10:52)
I já to mám za sebou, dávno za sebou.
Taky (možná) ale i znova před sebou (člověk nikdy neví).
Od doby, kdy jsem tohle psal uplynula již pěkná řádka tisíců dnů a proto už můžu na tu dobu hledět s určitým odstupem a nadhledem. Proto to zde může být napsáno. Proto to není jen vzlyk rozervaného srdce nebo výkřik bloumající dušičky.
Dnes již znám řešení jak z toho ven. Vím, není to univerzální a ani vše spasitelné ale mě pomohlo, byla to moje Cesta.
Co tím chtěl Hemenex (Rosta) říct?
Za to, že jsme na světě, za to fakt nemůžeme. Stalo se. Ale za to jak ho prožijeme, to už záleží jen na nás a nemá smysl KOHOKOLIV za COKOLIV obviňovat.
Ještě jednou děkuji za všechna ta slova a hlavně za to, co všechno ve Vás skrývají.
Taky (možná) ale i znova před sebou (člověk nikdy neví).
Od doby, kdy jsem tohle psal uplynula již pěkná řádka tisíců dnů a proto už můžu na tu dobu hledět s určitým odstupem a nadhledem. Proto to zde může být napsáno. Proto to není jen vzlyk rozervaného srdce nebo výkřik bloumající dušičky.
Dnes již znám řešení jak z toho ven. Vím, není to univerzální a ani vše spasitelné ale mě pomohlo, byla to moje Cesta.
Co tím chtěl Hemenex (Rosta) říct?
Za to, že jsme na světě, za to fakt nemůžeme. Stalo se. Ale za to jak ho prožijeme, to už záleží jen na nás a nemá smysl KOHOKOLIV za COKOLIV obviňovat.
Ještě jednou děkuji za všechna ta slova a hlavně za to, co všechno ve Vás skrývají.
všem (Eufa, 28. 03. 2008 21:00)
Schází se tu krásní lidé, hledající to co já. Ano, taky to znám. Hlubokou samotu. Je krásné zase najít sama sebe a být tak šťastná.
Rostovi (radka, 26. 03. 2008 15:36)
jeste bych chtela napsat komentar k clanku. O Smutku a o Samote. Sama jsem tim prosla. Prslo to jako blesk z nebe jiz v detstvi. najednou jsem pocitila ze jsem sama. Ze jsem oddelena od zbytku sveta. Ze mi nikdo nerozumi. Ze jsem uplne mimo. A i kdyz jsem byla obkopena prateli tak jsem se citila osamela jako prst. I prvni lasky byly podivne. Nejdriv velke zamilovani, ale kdyz jsem dosahla toho co jsem chtela tak jsem ochladla. A opet ta samota k zblazneni a srdce plne lasky kterou nebylo komu (cemu) dat. MOje nitro byl buracejici vulkan pretekajici nezkrocenou silou.
Ted vim, ze jsem trpela odloucenim od " zbytku sveta" Tu hranici jsem si vytvorila sama. Prebujelym egem. Naucila jsem se zachazet s vlastnimi silami, naucila jsem se jim rozumet a naslouchat tomu kam me vedou. A vedou me dobre. TAkze to chce jen trpelivost. Poznat co vlastne chceme a nechat tomu volny prubeh. Nas vnitrni pruvodce nas povede tam kam chceme. Obklopena velkou rodinou, presto zustavam porad sama. Sama se sebou. Ale tentokrat me samota tesi. Nasloucham tonum vlastniho nitra a to me naplnuje klidem.
Preji ti hodne stesti.
Ted vim, ze jsem trpela odloucenim od " zbytku sveta" Tu hranici jsem si vytvorila sama. Prebujelym egem. Naucila jsem se zachazet s vlastnimi silami, naucila jsem se jim rozumet a naslouchat tomu kam me vedou. A vedou me dobre. TAkze to chce jen trpelivost. Poznat co vlastne chceme a nechat tomu volny prubeh. Nas vnitrni pruvodce nas povede tam kam chceme. Obklopena velkou rodinou, presto zustavam porad sama. Sama se sebou. Ale tentokrat me samota tesi. Nasloucham tonum vlastniho nitra a to me naplnuje klidem.
Preji ti hodne stesti.
xxx (radka, 26. 03. 2008 13:47)
to je zakladni mechanizmus osobni spokojenosti. Vylouci ihne spoustu falesnych predsudku o vlastni dobrote a cizi zlobe :o)) Srovna vztahy a naprimi zdefomovany vnitrni svet (frustrace ci ukrivdenosti). Jakoze ja delam dobre a ten druhy blbe :o)) Nebo naopak, jakoze ja delam blbe a jini dobre. Kazdy se rozhoduje v kazdy moment znovu. Vyhodnocuje situaci a zvoli tu variantu ktera u vyhovuje nejlepe. I kdyz je to nudny chlap s prkenici penez. Nebo jistota hnizda (decka jsou zajistena) Kdyby vybral charismatickeho krasavce, tak by bylo hnizdo v pr... Rozhodujeme furt a volime porad tak aby nam to vyhovovalo nejlepe. Neco vyberem a neceho jineho se vzdame. Nekdo riskuje a nekdo jede v zajetych kolejich. TAk jak je pro nej prijatelne.
:-)) (Jana F., 26. 03. 2008 13:21)
Ty jsi ale pragmatická, radko :-)).
xxx (radka, 26. 03. 2008 13:15)
Jani, i kdyz tzv. zohlednuji zajmy nekoho jineho tak ve skutecnosti mi jde o me vlastni zajmy. Kdyz zohlednim jine tak se citim lepe. Kdybych je nezohlednila, tak bych se citila blbe. A tak si vybiram to co je pro me prijatelnejsi :o) Je to jednoduchy mechanismus.
pro Janu F. (Hemenex, 25. 03. 2008 23:05)
Možná extrémní (i když to záleží na úhlu pohledu) ale každopádně jasně dokazující, že zevšeobecňování (je na prd a) je VŽDYCKY zavádějící.
Z mých odpovědí a příkladů doufám jasně vyplývá, že vždycky je podstatné v jakých podmínkách a za jakých okolností se rozhodnutí děje ( když mám co ztratit, tak bych měl být v rozhodování samozřejmě obezřetnější).
Ale ať už se k tomuto kroku odhodlám na dně nebo na výsluní, tak VŽDYCKY nesu za to plnou odpovědnost jenom JEDINĚ já a nikdo jiný (jak se to ovšem často snažíme tvrdit).
Z mých odpovědí a příkladů doufám jasně vyplývá, že vždycky je podstatné v jakých podmínkách a za jakých okolností se rozhodnutí děje ( když mám co ztratit, tak bych měl být v rozhodování samozřejmě obezřetnější).
Ale ať už se k tomuto kroku odhodlám na dně nebo na výsluní, tak VŽDYCKY nesu za to plnou odpovědnost jenom JEDINĚ já a nikdo jiný (jak se to ovšem často snažíme tvrdit).
Hemenexi (Jana F., 24. 03. 2008 20:50)
Proč tak extrémní příklady, to jsem takhle určitě nemyslela. Já jsem měla na mysli obvyklejší situace, kdy žiju celkem ve slušném manželství, ale poznám někoho, s kým si myslím bych byla opravdu šťastná. Tak bych si šla bezohledně za svým "štěstím" a ublížila ostatním kolem mě.
pro Janu F. (Hemenex, 23. 03. 2008 11:49)
Jsou to sice od Tebe zbytečně silná slova (protože život není vždycky tak jednoduše černobílý) ale budiž, tak dáme i konkrétní příklad:
Jestli Tvé předposlední větě rozumím správně říkáš tedy že něž aby někdo trpěl tím, že ty si užíváš budeš raději trpět ty aby si mohl užívat on?
příklad:
Raději budeš denně bita od ožralýho chlapa, kterej celou výplatu prochlastá v hospodě, popř. prodrbe s ženskýma, protože kdybys od něho odešla a začala si konečně toho života užívat i ty, tak on by tím nevýslovně trpěl, protože tě de facto tě strašně moc miluje a slibuje že to už víckrát neudělá a ať myslíš alespoň na ty nebohý děti (které jednou budete spolu mít)?
Je to to co jsi myslela tím: "Chci si užít svůj vlastní život, nežiju pro druhé, jen si ho nedokážu užívat, kdyby tím někdo jiný měl trpět." ?
Já nikomu konkrétnímu nepodsouvám sebevědomí a sebelítost, to né. Já jen jednak objasňuji SVŮJ osobní pohled na existenci svobodné vůle každého z nás a jednak ukazuji na nejběžnější způsoby jak svoji slabost a zbabělost lidé obracejí v bůhvíjakou ctnost.
Jestli Tvé předposlední větě rozumím správně říkáš tedy že něž aby někdo trpěl tím, že ty si užíváš budeš raději trpět ty aby si mohl užívat on?
příklad:
Raději budeš denně bita od ožralýho chlapa, kterej celou výplatu prochlastá v hospodě, popř. prodrbe s ženskýma, protože kdybys od něho odešla a začala si konečně toho života užívat i ty, tak on by tím nevýslovně trpěl, protože tě de facto tě strašně moc miluje a slibuje že to už víckrát neudělá a ať myslíš alespoň na ty nebohý děti (které jednou budete spolu mít)?
Je to to co jsi myslela tím: "Chci si užít svůj vlastní život, nežiju pro druhé, jen si ho nedokážu užívat, kdyby tím někdo jiný měl trpět." ?
Já nikomu konkrétnímu nepodsouvám sebevědomí a sebelítost, to né. Já jen jednak objasňuji SVŮJ osobní pohled na existenci svobodné vůle každého z nás a jednak ukazuji na nejběžnější způsoby jak svoji slabost a zbabělost lidé obracejí v bůhvíjakou ctnost.
Hemenexi (Jana F., 22. 03. 2008 00:43)
Ale komu pořád podsouváš to sebeobětování a sebelítost? Nikdy mi nebylo nic víc cizí. Chci si užít svůj vlastní život, nežiju pro druhé, jen si ho nedokážu užívat, kdyby tím někdo jiný měl trpět.
Výjímečnost, to nevím, ale autenticita určitě.
Výjímečnost, to nevím, ale autenticita určitě.
pro Eufa (Hemenex, 21. 03. 2008 23:32)
Děkuji a upřimně si přeji aby tohle Tvoje rozhodnutí se v budoucnu ukázalo jako pro Tebe to nejlepší.
Fakt jo.
Fakt jo.
pro Janu F. (Hemenex, 21. 03. 2008 23:30)
Víš, já tvrdím že i respektování vlastní odpovědnosti je (jen) moje vlastní rozhodnutí. Proto se divím že i přesto se to pak často vydává za sebeobětování.
Ach, ta věčná lidská touha být alespoň v něčem vyjímečný a když už není v čem tak alespoň v sebelítosti :-)
Ach, ta věčná lidská touha být alespoň v něčem vyjímečný a když už není v čem tak alespoň v sebelítosti :-)
Hemenexi (Jana F., 20. 03. 2008 23:43)
Ne, tohle tak necítím... "Člověk má odpovědnost za to, co k sobě připoutal", to není sebeobětování, ani svalování viny na někoho nebo něco.
pro Janu F. (Hemenex, 20. 03. 2008 22:15)
Víš, já si myslím, že člověk by měl mít odvahu nést za svoje rozhodnutí a za svoje skutky veškerou odpovědnost. Ať si kdekdo kdeco říká VŽDYCKY se člověk rozhoduje v prvé řadě za sebe a řeči "obětoval jsem se kvůli dětem, kvůli mamince, kvůli Tobě, společnost mi brání, atd." jsou jen a jen výmluvy a trapné pokusy hodin vinu na kohokoliv jiného jen aby nezůstala na mě. V takových případech, když to slyším, tak v tom lepším případě pláču, v tom horším zvracím.
Co tím chce Hemenex říct? Co je tedy ta jeho cesta?
Že VŠECHNO záleží jen mě. Když už stojím před nějakou volbou a já se nějak rozhodnu, pak jedině já za to ponesu plnou zodpovědnost.
Když něco udělám, budu si za to moci sám. Za to dobré ale i za to zlé.
Jestli si nechám od někoho poradit, tak bude zase jen na mě záležet jestli jeho radu přijmu nebo ne.
Jestli že ale nic neudělám, tak to bude taky zas jen a jen na mě a navíc budu trpět nejistotou zda jsem si náhodou nenechal ujet vlak.
A rada závěrem, někdy je dobré vypustit mozek a nechat se vést jen svými instinkty.
Co tím chce Hemenex říct? Co je tedy ta jeho cesta?
Že VŠECHNO záleží jen mě. Když už stojím před nějakou volbou a já se nějak rozhodnu, pak jedině já za to ponesu plnou zodpovědnost.
Když něco udělám, budu si za to moci sám. Za to dobré ale i za to zlé.
Jestli si nechám od někoho poradit, tak bude zase jen na mě záležet jestli jeho radu přijmu nebo ne.
Jestli že ale nic neudělám, tak to bude taky zas jen a jen na mě a navíc budu trpět nejistotou zda jsem si náhodou nenechal ujet vlak.
A rada závěrem, někdy je dobré vypustit mozek a nechat se vést jen svými instinkty.
Hemenex (Eufa, 19. 03. 2008 22:42)
Souhlasím, i pro mne je vždy lepší a výhodnější volba udělat cokoliv, než nic. Zkusit i přes možnost ztráty. Taková ztráta je potom dobrá zkušenost. Rozhodla jsem se toho člověka opustit, on mne stejně opustil už dávno, i když jsme byli spolu. Bude ještě chvíli trvat, než od něj odejdou i moje myšlenky a kousek srdce, které ho má rádo i přes to, jak se teď vybarvil.
Hemenexi (Jana F., 19. 03. 2008 18:35)
Máš pravdu, já zevšeobecňuju a zjednodušuju, jako vždy. Ale není to hraní se slovíčky, já se ty jednoduché pravdy snažím upřímně hledat, vůbec se nechci hádat a už vůbec ne s tebou...
Tak tedy poraď, co je v konrétním případě, o kterém píše Eufa lepší. Touží po muži, aby ho mohla mít, musela by zřejmě něco rozbít a zničit. Napsal jsi: "najít odvahu a změnit život", aspoň se pokusit, i když to nevyjde. Jenže to taky může skončit v pěkných troskách a podle tebe nebude litovat, protože se apoň pokusila a má tedy jistotu. Jakou - že tudy cesta nevede? To že je lepší, než si celý život vyčítat, že něco propásla? To je ta tvoje cesta?
Tak tedy poraď, co je v konrétním případě, o kterém píše Eufa lepší. Touží po muži, aby ho mohla mít, musela by zřejmě něco rozbít a zničit. Napsal jsi: "najít odvahu a změnit život", aspoň se pokusit, i když to nevyjde. Jenže to taky může skončit v pěkných troskách a podle tebe nebude litovat, protože se apoň pokusila a má tedy jistotu. Jakou - že tudy cesta nevede? To že je lepší, než si celý život vyčítat, že něco propásla? To je ta tvoje cesta?
pro Janu F. (Hemenex, 18. 03. 2008 23:55)
Jakákoliv moje odpověď mnou vyřčená už bude vytržená s kontextu a tudíž napadnutelná, zpochybnitelná a těžko obhajitelná. Co jsem řekl a na čem trvám je platné pro určité životní situace a né, jak se mě snažíš podstrčit, že VŽDYCKY.
A když jsme u toho slovíčkaření, co má společného JISTOTA JEDINEČNOSTI mnou prožité mé VLASTNÍ životní MINULOSTI s NEKONEČNÝMI alternativními MOŽNOSTMI VŠECH paralelních VESMÍRŮ?
A když jsme u toho slovíčkaření, co má společného JISTOTA JEDINEČNOSTI mnou prožité mé VLASTNÍ životní MINULOSTI s NEKONEČNÝMI alternativními MOŽNOSTMI VŠECH paralelních VESMÍRŮ?
Hemenexi (Jana F., 18. 03. 2008 23:01)
Ale vždycky, ať uděláš cokoliv a zvolíš jednu z možností, ti zůstane otázka, co by se stalo, kdybys zvolil jinou možnost.
Nemyslíš to snad tak, že je VŽDYCKY lepší udělat NĚCO, než neudělat nic.
Nemyslíš to snad tak, že je VŽDYCKY lepší udělat NĚCO, než neudělat nic.
pro Janu F. (Hemenex, 14. 03. 2008 18:07)
Omyl, život NENÍ jen věčná nejistota (rozhodně ne v tom smyslu v jakém jsem to myslel já). Protože co se už jednou stalo, to už NENÍ nejistota (natož věčná), to je seksakramensky jistá věc, která se proto také už nedá změnit. Nebo ty máš jinou zkušenost? Tobě se už někdy podařil změnit včerejšek, vrátit již vyřčené slovo, vzít si zpět polibek nebo pannenství?
Hmm... (Jana F., 12. 03. 2008 23:44)
Že není nic horšího, než věčná nejistota? Ale život JE věčná nejistota...
A i malý dar, který nechceš, ale musíš přijmout, se stává přítěží.
A i malý dar, který nechceš, ale musíš přijmout, se stává přítěží.
děkuju (Eufa, 08. 03. 2008 09:21)
Tak pro upřesnění situace - jsem holka, takže se mnou city občas motají. Nejsem na dně, jsem v situaci, kdy mám ráda muže, který mi nemůže dát to, co bych potřebovala a přála si. Táhne mě to k němu. I když vím rozumem, že to takhle nepůjde.
pro Eufa (Hemenex, 05. 03. 2008 20:53)
Vykašli se na všechny rady od kohokoliv jiného než jsi ty sám (tedy i na tuto radu ode mě) a zeptej se (upřimně) sám sebe, co vlastně chceš? Chceš jen odžít svůj vlastní život podle scénáře druhých nebo chceš opravdu žít tak abys měl pocit, že žiješ?
Pokud se rozhodneš pro život tak zeptej se svého srdce (rozum teď na chvíli vypni) a nepřerušuj ho dokud ti to nedopoví celý.
Pak možná nenajdeš v sobě odvahu cokoliv změnit, to se může klidně stát, ale pak nikomu (krom sebe) nic nevyčítej.
Nebo pak možná tu odvahu v sobě najdeš a změníš si svůj život a ono to nevyjde. Ale věř mi, že nakonec budeš rád, že jsi se alespoň POKUSIL, protože není nic horšího, než věčná nejistota CO KDYBY. A jestli jsi skutečně na dně tak sám víš, že všechny cesty teď vedou jen NAHORU, stačí se jen rozhoupat a jít!
Tak to vidím na svý Cestě já ...
Pokud se rozhodneš pro život tak zeptej se svého srdce (rozum teď na chvíli vypni) a nepřerušuj ho dokud ti to nedopoví celý.
Pak možná nenajdeš v sobě odvahu cokoliv změnit, to se může klidně stát, ale pak nikomu (krom sebe) nic nevyčítej.
Nebo pak možná tu odvahu v sobě najdeš a změníš si svůj život a ono to nevyjde. Ale věř mi, že nakonec budeš rád, že jsi se alespoň POKUSIL, protože není nic horšího, než věčná nejistota CO KDYBY. A jestli jsi skutečně na dně tak sám víš, že všechny cesty teď vedou jen NAHORU, stačí se jen rozhoupat a jít!
Tak to vidím na svý Cestě já ...
Tohle znám (Eufa, 02. 03. 2008 19:14)
Bohužel teď v hlavně mám stejný zážitek, jako je tady popsán - být v posteli s někým a přitom tak sám.
pro E-foxičku (Hemenex, 24. 02. 2008 18:27)
Víš,
jakýkoliv LÉK, který se užívá po vědrech se stává JEDEM.
nespočetněkrát DOBRO se stává ZLEM
tisíckrát DAR se stává PŘÍTĚŽÍ
Ale aby se to dalo vůbec unést, tak to platí naštěstí i obráceně :-)
Věřím, že to i ve Tvém případě dobře dopadne ...
jakýkoliv LÉK, který se užívá po vědrech se stává JEDEM.
nespočetněkrát DOBRO se stává ZLEM
tisíckrát DAR se stává PŘÍTĚŽÍ
Ale aby se to dalo vůbec unést, tak to platí naštěstí i obráceně :-)
Věřím, že to i ve Tvém případě dobře dopadne ...
... (E-foxicek, 22. 02. 2008 17:24)
To bylo krasny a zaroven hrozne smutny, ale hlavne hrozne pravdivy!!! Jen ten konec o tom, ze laska vsechno zachrani, ten je relativni. Ja sem napriklad hrozne zamilovana, ale ted jsem smutna, protoze i ten koho milujeme obcas zrani a to hrozne boli. A protoze jej tak milujeme, tak nas zrani i malickost.
díky (kutta @email.cz, 05. 12. 2007 13:11)
ahoj tvé básně jsou smutné ale pravdivé ,znám to smutek a samota je hrozná věc ............díky za tvé stránky jsou fajn skvělé ..ahoj kutta
Hemenexi (Dark_Angel, 01. 12. 2007 13:32)
zdravím tě, chtěl bych ti jen ukázat jak vydím pocit, když zahlídneš vzpomínku krásnou, a pak se k ní vracíš.... při samotě a smutku
--Čas proti srdci--
Já včera zahlídl vzpomínku,
Já vzpomněl jsi na malou chvilinku.
Tu věčnou vteřinku,
V záblesku šťastnou.
Stál jsem tam a pozoroval,
Životní štěstí vychutnal.
Každý máme svůj sen,
Zřel jsem jej jen
A svatyně má,
Splynula s hladinou vod
A naděje tvá,
Je v moci královny mab.
Tu vteřinku chtěl bych mít napořád,
To štěstí bych chtěl s věčností spojovat,
Znovu ji políbil,
Znovu ji pohladil,
Mohl se znovu smát,
To vše chtěl bych na pořád.
Proč vše tak krásné končí,
Proč nemohu ve snu žít?
Vím, čas se nikdy nezastaví,
Vím, nemohu zastavit pohyb hvězd.
Jeden večer šťastný jest,
Druhé ráno smutku zvěst.
Objetí vystydne,
Však vzpomínka zůstane,
Vzpomínka na objetí,
Jenž nikdy své teplo neztratí.
Jen srdce ví,
Kde luna naději bere,
Jen hvězdy ví,
Proč slunce srdce zahřeje.
--Čas proti srdci--
Já včera zahlídl vzpomínku,
Já vzpomněl jsi na malou chvilinku.
Tu věčnou vteřinku,
V záblesku šťastnou.
Stál jsem tam a pozoroval,
Životní štěstí vychutnal.
Každý máme svůj sen,
Zřel jsem jej jen
A svatyně má,
Splynula s hladinou vod
A naděje tvá,
Je v moci královny mab.
Tu vteřinku chtěl bych mít napořád,
To štěstí bych chtěl s věčností spojovat,
Znovu ji políbil,
Znovu ji pohladil,
Mohl se znovu smát,
To vše chtěl bych na pořád.
Proč vše tak krásné končí,
Proč nemohu ve snu žít?
Vím, čas se nikdy nezastaví,
Vím, nemohu zastavit pohyb hvězd.
Jeden večer šťastný jest,
Druhé ráno smutku zvěst.
Objetí vystydne,
Však vzpomínka zůstane,
Vzpomínka na objetí,
Jenž nikdy své teplo neztratí.
Jen srdce ví,
Kde luna naději bere,
Jen hvězdy ví,
Proč slunce srdce zahřeje.
pro Jana (Hemenex, 25. 11. 2007 11:27)
Ano, i tak nějak se to dá myslel.
Jenom já a samota,
dva nerozluční přátelé...
kolem prstu namotán,
nadávám a běduji...šťasten
Né vždy to co je nahoře, je výš než to dole,
né vždy to horké, je vřelejší než to chladné.
ne vždy jsem v pustině, osamocenější než v davu,
ne vždy, když se (bezhlavě) zamiluji, tak přijdu i o hlavu.
Jenom já a samota,
dva nerozluční přátelé...
kolem prstu namotán,
nadávám a běduji...šťasten
Né vždy to co je nahoře, je výš než to dole,
né vždy to horké, je vřelejší než to chladné.
ne vždy jsem v pustině, osamocenější než v davu,
ne vždy, když se (bezhlavě) zamiluji, tak přijdu i o hlavu.
Hemenexovi (Jan, 23. 11. 2007 10:17)
Jenom já a samota,
dva nerozluční přátelé...
jenom já a samota-
dva ukazatele
mých proměn.
Tak ve zběsilém cvalu let,
napříč Jordánem nesu si,
na krku malý amulet
a byť mne už tak nedusí,
dusí...
Ví-ztracený že našlý zas
a vždy když k zrodu blýskne se,
sobě sami napospas,
jsa vroucí k srdci tiskne se
a doufá...
Jenom já a samota-
s ní přišel jsem,
s ní sejdu i...
kolem prstu namotán,
nadávám a běduji...šťasten
dva nerozluční přátelé...
jenom já a samota-
dva ukazatele
mých proměn.
Tak ve zběsilém cvalu let,
napříč Jordánem nesu si,
na krku malý amulet
a byť mne už tak nedusí,
dusí...
Ví-ztracený že našlý zas
a vždy když k zrodu blýskne se,
sobě sami napospas,
jsa vroucí k srdci tiskne se
a doufá...
Jenom já a samota-
s ní přišel jsem,
s ní sejdu i...
kolem prstu namotán,
nadávám a běduji...šťasten
pro Janu (Saty, 22. 11. 2007 09:10)
Taky jsem ráda, když jsem sama, dokonce ji vyhledávám, jen je to samota dobrovolná, kterou můžeš kdykoliv ukončit a vrátit se. Na tuhle samotu se citát Vinciho hodí perfektně. Samota, kterou si nevybereš, ale která si vybere tebe je zlá. Není to o ostrově. Jdeš městem, míjíš plno lidí a jediný kdo s tebou drží krok...je samota. Doma jsou s tebou lidé, máš alkohol v baru, máš internet a přesto jsi sama. Tuhle samotu jsi určitě neměla na mysli.
Bandymu, o samotě :-) (Jana F., 25. 10. 2007 19:48)
Jsem asi divná. Já jsem ráda sama. Vydržela jsem měsíc sama na chatě a bylo mi krásně. Bez lidí, bez alkoholu, bez internetu :-). Je to můj opuštěný ostrov. Nechápu, že tam byl Robinson nešťastný, já mu závidím :-).
Ještě jeden citát: "Když jsi sám, celý si patříš" Leonardo da Vinci.
Ještě jeden citát: "Když jsi sám, celý si patříš" Leonardo da Vinci.
Janě F (Bandy, 25. 10. 2007 00:32)
Dva jiné citáty
"Samota je trest za to, že chceš být sám "
"Smutní jsou jen poserové "
Už jsi, Jano, možná dál. A nepřebírej to. Je to stejně fuk.(Ne fuck)
"Samota je trest za to, že chceš být sám "
"Smutní jsou jen poserové "
Už jsi, Jano, možná dál. A nepřebírej to. Je to stejně fuk.(Ne fuck)
dva citáty (Jana F., 23. 10. 2007 16:32)
"Nejsilnější člověk je ten, kdo umí být nejvíc sám."
"Veselost je druhem odvahy."
Už jsi možná dál, Rosťo. Přeber si to jak chceš.
"Veselost je druhem odvahy."
Už jsi možná dál, Rosťo. Přeber si to jak chceš.
pro Janulku (Hemenex, 19. 10. 2007 11:25)
Děkuji moc za pochopení.
Proteklo mnoho chvil korytem času a já pochopil, že v životě nejde ani tak o to nikdy neprohrát ale nikdy se nevzdat.
Jak mě naučil jeden reinkarnovaný rytíř (Záviš z Hubí), když na zřícenině hradu Zubštejn, ve svých 16-ti letech, oživil rodové heslo: DUM SPIRO.
Ano, proto DOKUD DÝCHÁM, tak to nevzdám, protože když už jsi jednou třeba na samém dně, tak všechny cesty po kterých se vydáš už mohou vést jen nahoru ....
Proteklo mnoho chvil korytem času a já pochopil, že v životě nejde ani tak o to nikdy neprohrát ale nikdy se nevzdat.
Jak mě naučil jeden reinkarnovaný rytíř (Záviš z Hubí), když na zřícenině hradu Zubštejn, ve svých 16-ti letech, oživil rodové heslo: DUM SPIRO.
Ano, proto DOKUD DÝCHÁM, tak to nevzdám, protože když už jsi jednou třeba na samém dně, tak všechny cesty po kterých se vydáš už mohou vést jen nahoru ....
R-H (Janulka, 18. 10. 2007 21:53)
Ahojky.......koukala jsem a mrkala jsem,je to moc....procítěné,opravdu je to boj...a krásné písničky hodí se momentálně k mé náladě...Držím pěsti a jsem tu doufám s Tebou!!!S.O.S.je to jediné co nám někdy zbývá......
Smutek o samotě (Monika, 03. 10. 2007 00:40)
Co ještě dodat. Hemenex sám ví, jak moc mě jeho "Smutek o samotě" oslovil. (Nebo oslovily?) Já bych chtěla jen přát každému, aby nemusel nikdy volat S.O.S. A pokud ano, tak aby ho vždycky někdo někde a někdy slyšel.
pro Fuck off (Hemenex, 14. 09. 2007 22:26)
tak smutnější trojúhelník snad ani nemůže být ...
Love is a shit!!! ( Fuck off love, 14. 09. 2007 20:55)
Nejsi sám kdo tohle zažil nebo zažívá...:-( jsem na tom podobně...:-(a strašně to bolí :-(v mém případě jde s píš o lásku:( já ho miluju ale on miluje jinou a ona miluje jiného:-(
Rosťovi (Dragon, 11. 09. 2007 18:40)
Měj se fajn a přeji ti ať nejsi nikdy sám.
Hemenex (Roni, 05. 09. 2007 17:26)
a já jsem tak nějak myslela, že tobě atala jakasi tragedie. Necitlive hovado a studenej čumák? NE to určitě. Já tě sice neznám ( osobně a ani jsem toho ještě moc nenačetla cos tu kdysik napsal)ale nemyslím si to. Nemyslím si nic. Mám určitou představu, ale nemužu si o tobě udělat až tak jasný obrazek. Na to bych se s tebou musela sejit a zajít na kafe a seznámit se. Víš takovej tenpohled s očí do očí neboť oči jsou obrazem tvé duše ( pokuď nejsi natolik skvělý herec, abys to skryl)....ale určitě po nějaké době si najdu "cestičku" k tobě a poznám tě lépe. ALE NE prozatím si nemyslím, že jsi to co jsi napsal.
Hemenex (Roni, 05. 09. 2007 17:21)
máš pravdu :) ono se to neda určit kdy a v kolik..jen mi připadá, že u mě se topořád vyhejbá obloukem ....:DDDD
pro Roni (Hemenex, 05. 09. 2007 16:53)
K získání moudrosti není věk zas tak moc zapotřebí ... :-)
Vím to jistě, protože čím jsem starší tím větší mám trapný pocit, že moudrost je někde úplně jinde než jsem zrovna já.
A kolik, že to od té doby uběhlo vody v proudu času?
Vem den sepsaní Smutku,
od prvního uber druhého,
od třetího uber čtvrtého,
a vyjde ti ten počet dní ;-)
Vím to jistě, protože čím jsem starší tím větší mám trapný pocit, že moudrost je někde úplně jinde než jsem zrovna já.
A kolik, že to od té doby uběhlo vody v proudu času?
Vem den sepsaní Smutku,
od prvního uber druhého,
od třetího uber čtvrtého,
a vyjde ti ten počet dní ;-)
pro Hemenex (Satanka, 05. 09. 2007 16:50)
Tvoje tvář je hezká, ale přísná. Tvoje slova jsou někdy hodně tvrdá, ale ne tvrdší,
než jsi sám na sebe, ale pod tou skořápkou je v tobě tolik člověčenství
a citu jak v málokom. A ten studenej čumák??? Tak možná na dálku by
si to někdo mohl myslet. Vážím si tě za všechno.
než jsi sám na sebe, ale pod tou skořápkou je v tobě tolik člověčenství
a citu jak v málokom. A ten studenej čumák??? Tak možná na dálku by
si to někdo mohl myslet. Vážím si tě za všechno.
Na začátek byl článek o ... (Hemenex, 05. 09. 2007 16:32)
PO POTRATU
(s kytkou před porodnicí)
Nač Jakobův žebřík,
když sám sebe neunesu.
Nač víra (v cokoliv),
když sám sebe
proklínám?
Tak brouzdám se strachem
(nebo snad úzkostí?)
a zvracím zásady
(snadno, jak kameny?)
A toužím chtít všechno,
(nač si vzpomínám?)
*******
Svou víru jsem ztratil
(na vzdáleném pobřeží)
ve stínu stromu svědomí,
kde písek zrudl (dětskou) krví.
Ach, granáty
(ty zaschlé kapky - krve)
mi na rukou zůstanou!
Budeš mít sílu a odvahu mě obejmout?
(rukama bez křídel !!!)
(s kytkou před porodnicí)
Nač Jakobův žebřík,
když sám sebe neunesu.
Nač víra (v cokoliv),
když sám sebe
proklínám?
Tak brouzdám se strachem
(nebo snad úzkostí?)
a zvracím zásady
(snadno, jak kameny?)
A toužím chtít všechno,
(nač si vzpomínám?)
*******
Svou víru jsem ztratil
(na vzdáleném pobřeží)
ve stínu stromu svědomí,
kde písek zrudl (dětskou) krví.
Ach, granáty
(ty zaschlé kapky - krve)
mi na rukou zůstanou!
Budeš mít sílu a odvahu mě obejmout?
(rukama bez křídel !!!)
Roni (Hemenex, 05. 09. 2007 16:26)
Abych se přiznal. NIKDY mě nezajímalo, jak se já sám osobně cítím a NIKDY jsem nebyl (alespoň podle mě) doopravdy smutný.
Teď si vlastně uvědomuji, že vlastně lžu, protože jsem už jednou opravdu hodně smutný byl. Před několika lety, to když mi umřel kocourek Šárlí (jeho příběh i s jeho posmrtným pokračování jsem tady už taky jednou popsal).
A přesto (nebo možná proto) že jsem takový necitlivý hovado a chladný čumák, vyvinula se u mě schopnost SOUCÍTĚNÍ (prosím, neplést s empatií nebo soucitem).
Tato schopnost soucítění se u mě každou mou klinickou smrtí znásobovala. Až dosáhla současné úrovně, která mě pravděpodobně (alespoň já si to myslím) umožňuje krom obyčejné schopnosti pomáhat lidem, tak je také i léčit a, co je hlavní, i uzdravovat.
Tenkrát, 700 dní před mou druhou smrtí, jsem si jednou, při cestě na vojnu, přečetl článek o tom jak nějaký kluk stál s kytkou před porodnicí, kde jeho partnerka byla na umělém potratu. Neuvěřitelná absurdita této situace mě přinutila napsat tuto báseň a protože emotivní výron jsem už nemohl zastavit vznikl i Smutek O Samotě. Něž jsem dojel do Tábora, do kasáren, stačila vzniknout i ta druhá báseň Déšť, která vlastně shrnuje do kupy, co jsem chtěl těm dvoum mladým vlastně říct.
Teď si vlastně uvědomuji, že vlastně lžu, protože jsem už jednou opravdu hodně smutný byl. Před několika lety, to když mi umřel kocourek Šárlí (jeho příběh i s jeho posmrtným pokračování jsem tady už taky jednou popsal).
A přesto (nebo možná proto) že jsem takový necitlivý hovado a chladný čumák, vyvinula se u mě schopnost SOUCÍTĚNÍ (prosím, neplést s empatií nebo soucitem).
Tato schopnost soucítění se u mě každou mou klinickou smrtí znásobovala. Až dosáhla současné úrovně, která mě pravděpodobně (alespoň já si to myslím) umožňuje krom obyčejné schopnosti pomáhat lidem, tak je také i léčit a, co je hlavní, i uzdravovat.
Tenkrát, 700 dní před mou druhou smrtí, jsem si jednou, při cestě na vojnu, přečetl článek o tom jak nějaký kluk stál s kytkou před porodnicí, kde jeho partnerka byla na umělém potratu. Neuvěřitelná absurdita této situace mě přinutila napsat tuto báseň a protože emotivní výron jsem už nemohl zastavit vznikl i Smutek O Samotě. Něž jsem dojel do Tábora, do kasáren, stačila vzniknout i ta druhá báseň Déšť, která vlastně shrnuje do kupy, co jsem chtěl těm dvoum mladým vlastně říct.
P.S.: Hmenexovi (Roni, 04. 09. 2007 13:37)
:-D kolik, že to uběhlo vody? a neříkej moře neoť jsem zvědavá v jakém věku zmoudřím.....
Hemenexovi (Roni, 04. 09. 2007 13:35)
Jen najdi odvahu neboť se to krásně čte a navíc strašně to vrtá hlavou, copak se ti přihodilo. Někdy se sama sebe ptám proč a nač se mi vše zlé přihodilo. A říkám si, že určitě jsou na tom někteří z nás ještě hůře. A třeba ne. Ale dle tvého psaní bych i tvrdila, že se ti nemohu rovnat v tvém smutku. Každý vidí sám sebe jako toho nejhůře životem zkoušeného, ale nevidí to co se děje kolem dokola. KOlem něj. Co se děje za dveřmi jeho souseda nebo nejlepší kamarádky. Tak si někdy říkam, jestli by se tomu dalo zabránit. Kdyby se jeden všímal věcí kolem sebe mnohým tradegiim by se vyhnulo. Asi placám nesmysly. Poučila jsem se i v tom, že je lépé si hledět svého. Ale co když ne?
pro Roni (Hemenex, 03. 09. 2007 19:52)
Ano. Od té doby uběhlo moře vody ... a stihl jsem toho zažít víc než mnohý za celý svůj život.
Mnohé jsem toho pochopil a ještě mnohem víc toho musím ještě pochopit.
Tenkrát byl přede mnou již jen kousek cesty a zbývalo jen nemnoho dnů života, dnes doufám, že cesta bude ještě dlouhá a dnů, co mám před sebou, je nespočet.
Za to co jsem tenkrát prožíval, za to jsem dnes už (opravdu) moc vděčný. Neb mě to naučilo, neb mě to dalo sílu k bojí s tím co na mě ještě čekalo (a možná ještě čeká).
Jen díky tomu co jsem prožil, jsem nyní tím čím jsem.
Jen díky tomu co jsem si prožil, nyní jsem.
Jak tak koukám asi jsem ti na tvou otázku neodpověděl a nebo že by ano?
Tenkrát jsem na téma Smutek napsal krom tohoto povídání ještě dvě básně. Jednu báseň jsem tu už v komentářích taky zveřejnil, ke zveřejnění druhé jsem ještě nenašel odvahu.
Mnohé jsem toho pochopil a ještě mnohem víc toho musím ještě pochopit.
Tenkrát byl přede mnou již jen kousek cesty a zbývalo jen nemnoho dnů života, dnes doufám, že cesta bude ještě dlouhá a dnů, co mám před sebou, je nespočet.
Za to co jsem tenkrát prožíval, za to jsem dnes už (opravdu) moc vděčný. Neb mě to naučilo, neb mě to dalo sílu k bojí s tím co na mě ještě čekalo (a možná ještě čeká).
Jen díky tomu co jsem prožil, jsem nyní tím čím jsem.
Jen díky tomu co jsem si prožil, nyní jsem.
Jak tak koukám asi jsem ti na tvou otázku neodpověděl a nebo že by ano?
Tenkrát jsem na téma Smutek napsal krom tohoto povídání ještě dvě básně. Jednu báseň jsem tu už v komentářích taky zveřejnil, ke zveřejnění druhé jsem ještě nenašel odvahu.
Hemenex (Roni, 03. 09. 2007 00:09)
napsal jsi to ve svých 26ti letech...uběhla od té doby nějaka doba...je už lépe?
pro Janu (Hemenex, 01. 09. 2007 17:55)
Ano bolí. A moc. Ale věř, dá se nad nimi vyhrát.
Lék opravdu funguje. Zabírá takřka okamžitě.
Samota se sama rozplyne, jak pára nad hrncem,
Smutek se sice ještě chvíli drží (má tuhý kořínek)
ale i ten, nakonec, podlehá
a holubicím pak rostou křídla dravců,
družstevním rolníkům touha mořeplavců,
A lásce, té potvoře, sebevědomí ... :-)
Lék opravdu funguje. Zabírá takřka okamžitě.
Samota se sama rozplyne, jak pára nad hrncem,
Smutek se sice ještě chvíli drží (má tuhý kořínek)
ale i ten, nakonec, podlehá
a holubicím pak rostou křídla dravců,
družstevním rolníkům touha mořeplavců,
A lásce, té potvoře, sebevědomí ... :-)
Bolest (Jana, 30. 08. 2007 20:25)
Smutek a samota moc bolí.
smutek a samota... (jenom člověk, 24. 08. 2007 23:01)
Nebýt samoty a smutku člověk by se nemohl měnit k le pšímu,ale pravda je někdy,že smutek a samota přináší smrt a smrt přináší smutek a samotu!
>Gragonovi (Bandy, 12. 08. 2007 15:06)
Pustil ses do boje, na který nejsi vyzbrojen, Troufáš si s oštěpem na letadlovou loď. Já sázím na tu loď.OP je dobrý navigátor. A Hemenex se nesere.
Hemenexi (Dragon, 11. 08. 2007 15:14)
Jo o logice?Tak proto je to pro mě tak těžké k pochopení..hihi
pro Dragona (Hemenex, 11. 08. 2007 13:22)
Myslím, že OP mluvil o logice a né o tobě :-DDD
Opovi (Dragon, 10. 08. 2007 19:37)
Existence nebo i "neexistence"je odvislá od pozorovatele,či uvědomovatele..ahoj
Logika (OP, 10. 08. 2007 13:03)
Logika má v češtině mnoho významů. Logika je (pro mě nejpřirozeněji) myšlenková cesta, která vede k určitému závěru. Ale vím, že je to i věda (zkoumající tento způsob vyvozování závěrů).
Jako většina vědních oborů vznikla z filozofie. Nyní se převážně řadí do matematiky, kde se nadále rozvíjí.
Začneme historii:
Za zakladatele logiky je považován Aristoteles (384 až 322 př.n.l.), který vytvořil takzvanou sylogistickou logiku. Dále pak během zkoumání modalit (možností) dal základ modální logice.
- příklad sylogistické logiky:
Premisa (předpoklad) 1: Každý savec je obratlovec.
Premisa 2: Kočka je savec.
Závěr: Kočka je obratlovec.
Ve středověku vzniká scholastika (9. až 15. st. n. l.), jejíž některá odvětví vychází ze sylogismu a poprvé zavádí prvky temporální logiky (logiky času).
Nyní se logika dělí do několika skupin: Aristotelská, matematická, výroková, predikátová, klasická, volná, intuicionistická, …
Matematická logika:
Se dělí na tři základní disciplíny:
Teorie důkazu: zabývá se zkoumáním různých deduktivních systémů pro vytvoření formálního důkazu.
Teorie modelů: zabývá se zkoumáním obecného pojmu matematické struktury a platnosti některého tvrzení v této struktuře. Často používá metody teorie množin a výsledek je často závislý na odmítnutí či přijetí některého množinového axiomu (platného nedokazatelného tvrzení).
Teorie aritmetiky: zabývá se zkoumáním formálních aritmetických systémů a zajímá se o aritmetizaci logiky
Výroková logika:
Je v matematice chápána jako formální odvozovací systém, ve kterém se používají výrokové formule.
Zde existují právě 4 závislosti: kojunkce (A /obracené v/ B, platí jedno, druhé, nebo obě výrokové formule), disjunkce (A v B, neplatí ni jedna výroková formule), implikace (A → B, z výrokové formule A vyplývá výroková formule B) a ekvivalence (A ↔ B, z výrokové formule A vyplývá výroková formule B a z výrokové formule B vyplývá výroková formule A). A právě 3 operace: negace (mění se hodnota pravdivosti), obměna (nemění se hodnota pravdivosti) a obrácení (nelze obecně určit výslednou hodnotu pravdivosti). Hodnota pravdivosti je buď 0 (nepravda), nebo 1 (pravda).
Predikátová logika:
Je v matematice chápána jako formální odvozovací systém používaný k popisu matematických teorií a vět.
Je rozšíření výrokové logiky o kvantifikátory (každý, žádný, právě jeden, …) a vztah predikát-induviduum (individuum je prvek dané množiny a predikát je relace na této množině).
Klasická logika:
Je množina dokazatelných formulí, která nepřipouští aby jmenný symbol neoznačoval žádné individuum.
Volná logika:
Připouští prázdnou množinu a připouští, aby jmenný symbol …, a proto v ní nelze dokázat vše co jde v klasické logice.
Intuicinistická logika:
Nepoužívá princip vyloučení třetího ↔ v intuicinistické logice existuje, kromě 0 a1, ještě něco třetího.
příklad:
Něco nemůže neexistovat → musí to existovat.
V klasické logice tohle obecně platí, ale v intuicionistické to obecně neplatí.
Jako většina vědních oborů vznikla z filozofie. Nyní se převážně řadí do matematiky, kde se nadále rozvíjí.
Začneme historii:
Za zakladatele logiky je považován Aristoteles (384 až 322 př.n.l.), který vytvořil takzvanou sylogistickou logiku. Dále pak během zkoumání modalit (možností) dal základ modální logice.
- příklad sylogistické logiky:
Premisa (předpoklad) 1: Každý savec je obratlovec.
Premisa 2: Kočka je savec.
Závěr: Kočka je obratlovec.
Ve středověku vzniká scholastika (9. až 15. st. n. l.), jejíž některá odvětví vychází ze sylogismu a poprvé zavádí prvky temporální logiky (logiky času).
Nyní se logika dělí do několika skupin: Aristotelská, matematická, výroková, predikátová, klasická, volná, intuicionistická, …
Matematická logika:
Se dělí na tři základní disciplíny:
Teorie důkazu: zabývá se zkoumáním různých deduktivních systémů pro vytvoření formálního důkazu.
Teorie modelů: zabývá se zkoumáním obecného pojmu matematické struktury a platnosti některého tvrzení v této struktuře. Často používá metody teorie množin a výsledek je často závislý na odmítnutí či přijetí některého množinového axiomu (platného nedokazatelného tvrzení).
Teorie aritmetiky: zabývá se zkoumáním formálních aritmetických systémů a zajímá se o aritmetizaci logiky
Výroková logika:
Je v matematice chápána jako formální odvozovací systém, ve kterém se používají výrokové formule.
Zde existují právě 4 závislosti: kojunkce (A /obracené v/ B, platí jedno, druhé, nebo obě výrokové formule), disjunkce (A v B, neplatí ni jedna výroková formule), implikace (A → B, z výrokové formule A vyplývá výroková formule B) a ekvivalence (A ↔ B, z výrokové formule A vyplývá výroková formule B a z výrokové formule B vyplývá výroková formule A). A právě 3 operace: negace (mění se hodnota pravdivosti), obměna (nemění se hodnota pravdivosti) a obrácení (nelze obecně určit výslednou hodnotu pravdivosti). Hodnota pravdivosti je buď 0 (nepravda), nebo 1 (pravda).
Predikátová logika:
Je v matematice chápána jako formální odvozovací systém používaný k popisu matematických teorií a vět.
Je rozšíření výrokové logiky o kvantifikátory (každý, žádný, právě jeden, …) a vztah predikát-induviduum (individuum je prvek dané množiny a predikát je relace na této množině).
Klasická logika:
Je množina dokazatelných formulí, která nepřipouští aby jmenný symbol neoznačoval žádné individuum.
Volná logika:
Připouští prázdnou množinu a připouští, aby jmenný symbol …, a proto v ní nelze dokázat vše co jde v klasické logice.
Intuicinistická logika:
Nepoužívá princip vyloučení třetího ↔ v intuicinistické logice existuje, kromě 0 a1, ještě něco třetího.
příklad:
Něco nemůže neexistovat → musí to existovat.
V klasické logice tohle obecně platí, ale v intuicionistické to obecně neplatí.
Hemenexi (dragon, 09. 08. 2007 14:04)
Můžu vědět o jakou školu jde?
pro Dragona (Hemenex, 09. 08. 2007 13:32)
S tou školou dělej jak myslíš, je to jen a jen Tvoje rozhodnutí. A jestli tě to nežere, tak proč to sem furt taháš? Tak toho nech, na tomhle webu se na to přece stejně nehraje.
K těmu počtům, dobrý postřeh ale kde je psáno, že jsem ho napsal třeba včera?
Vznikl totiž ve vlaku, při návratu s opušťáku do kasína. Teď je alespoň vidět v kolika a kde jsem byl na vojně.
Vím dobře, kolik je ti let a taky vím, že jsem starší.
Baťůžek nebaťůžek, já si tu další vysokou přece jen asi udělám. Dřív než úplně zblbnu. :-)
K těmu počtům, dobrý postřeh ale kde je psáno, že jsem ho napsal třeba včera?
Vznikl totiž ve vlaku, při návratu s opušťáku do kasína. Teď je alespoň vidět v kolika a kde jsem byl na vojně.
Vím dobře, kolik je ti let a taky vím, že jsem starší.
Baťůžek nebaťůžek, já si tu další vysokou přece jen asi udělám. Dřív než úplně zblbnu. :-)
Hemenexi (Dragon, 09. 08. 2007 12:17)
Nemíním si přibalovat další náklad do baťůžku na cestě(viz možné další studium či školy).Tohle vědění je určitě pro někoho dobré,mě ale stačí ty čtyři patra.
Opravdu mě to stačí a nežere mě to.
Jestli dobře počítám,tak 9462 děleno 365 je tak asi necelých 26 let,mě je pouhých 38let ..
Možná jsi ale starší karmicky..nevím
Opravdu mě to stačí a nežere mě to.
Jestli dobře počítám,tak 9462 děleno 365 je tak asi necelých 26 let,mě je pouhých 38let ..
Možná jsi ale starší karmicky..nevím
pro Dragona (Hemenex, 09. 08. 2007 10:57)
Já jsem fakt nenapravitelnej, zase jsem hledal ve tvém příspěvku alepoň nějakou logiku a zase marně .... :-(
Až po tom jsem si vzpomněl, že jsi nás upozornil, že u tebe nemáme hledat logiku! Já hlava dubová! Ale to je těžký: "Starýho psa novejm zvykům nenaučíš."
PS: Nějakou tu školu si, prosím tě, udělej. Vážně. Na celým webu (u Saty), ještě nikdo nikdy (co si já pamatuji) neměl sebemenší narážku na vzdělání kteréhokoliv diskutujícího. Jen ty to tady pořád omíláš dokola. Asi tě to uvnitř dost žere. Jdi to toho!
A neříkej, že je už pozdě! Já osobně velmi vážně uvažuji, že si ještě nějakou tu školu udělám a to jsem, dokonce, starší než ty!
Až po tom jsem si vzpomněl, že jsi nás upozornil, že u tebe nemáme hledat logiku! Já hlava dubová! Ale to je těžký: "Starýho psa novejm zvykům nenaučíš."
PS: Nějakou tu školu si, prosím tě, udělej. Vážně. Na celým webu (u Saty), ještě nikdo nikdy (co si já pamatuji) neměl sebemenší narážku na vzdělání kteréhokoliv diskutujícího. Jen ty to tady pořád omíláš dokola. Asi tě to uvnitř dost žere. Jdi to toho!
A neříkej, že je už pozdě! Já osobně velmi vážně uvažuji, že si ještě nějakou tu školu udělám a to jsem, dokonce, starší než ty!
Hemenexi (Dragon, 08. 08. 2007 19:56)
Někde jsem snad avízoval moji fobii z výšek,mě stačila škola o čtyřech patrech..
pro Dragona (Hemenex, 08. 08. 2007 11:56)
Děkuji ti Dragone za tu informaci, která, nejenom Bandymu, ušetří spousty času. Ve Tvých komentářích tedy už nebudeme hledat logiku, zřejmě tam tedy opravdu není.
Tím pádem jsem i pochopil, proč se vždycky tak rozčílíš, že se v nich tak strašně šťourám a, jak ty říkáš, je moc pitvám. A také chápu, proč si tak často protiřečích.
Podle většiny východních nauk je právě naopak logika jedním ze 4 darů, které mají lidstvu pomoci na cestě (k Absolutnímu Poznání, k Osvícení, k Pravdě, k Stvořiteli, k Nejvyšší Moudrosti, k Šabale atd. dle jednotlivých směrů).
Logika samozřejmě zná mnoho výrazu ale rozhodně mezi ně nepatří ani výraz "Ano" a ani výraz "Ne", bohužel :-) (myslím, že je to učivo základní školy pro 5. třídu)
Tím pádem jsem i pochopil, proč se vždycky tak rozčílíš, že se v nich tak strašně šťourám a, jak ty říkáš, je moc pitvám. A také chápu, proč si tak často protiřečích.
Podle většiny východních nauk je právě naopak logika jedním ze 4 darů, které mají lidstvu pomoci na cestě (k Absolutnímu Poznání, k Osvícení, k Pravdě, k Stvořiteli, k Nejvyšší Moudrosti, k Šabale atd. dle jednotlivých směrů).
Logika samozřejmě zná mnoho výrazu ale rozhodně mezi ně nepatří ani výraz "Ano" a ani výraz "Ne", bohužel :-) (myslím, že je to učivo základní školy pro 5. třídu)
pro Bandyho (Hemenex, 08. 08. 2007 11:55)
Tak vidíš jak jsi, Bandy, dopadl. :-)
Hledáš, ostatně stejně jako já, v komentářích logiku. Stejně jako já, ji ale v mnoha komentářích, zvláště od některých jedinců, najít nedokážeš. Teď už oba víme, proč marně.
viz.(Dragon: 07.08.2007 18:03): "Logiku u mě nehledej .." :-)))
Hledáš, ostatně stejně jako já, v komentářích logiku. Stejně jako já, ji ale v mnoha komentářích, zvláště od některých jedinců, najít nedokážeš. Teď už oba víme, proč marně.
viz.(Dragon: 07.08.2007 18:03): "Logiku u mě nehledej .." :-)))
Bandymu (Dragon, 08. 08. 2007 05:27)
Ještě k té logice..
A=B
člověk = savec,tudíž by mělo platit i savec=člověk..?
Nevím,ale mě to přijde absurdní,co gorily apod..taky jsou přece savci..
A=B
člověk = savec,tudíž by mělo platit i savec=člověk..?
Nevím,ale mě to přijde absurdní,co gorily apod..taky jsou přece savci..
Bandymu (Dragon, 07. 08. 2007 18:03)
Logiku u mě nehledej..Logika zná jen ano nebo ne..nic mezi tím..ahoj
Dragonovi (Bandy, 07. 08. 2007 06:52)
Opět po delší odmlce.
V Tvém příspěvku z 31.7. mě zaujala věta:"Máte-li dost odvahy, žít se skutečností takovou jaká je, stávate se nevinnými a tato nevinnost bebí vypěstovaná." a další :"S nemajetností se dostavuje soucit a prostota.Přichází k nám nevinnost."
Nějak nenacházím logickou nit mezi nemajetností a nevinností, mezi odvahou žít a nevinností. Znám dost lidí, kteří mají odvahu žít a jsou nemajetní. A nevěří v jediného Boha,berou jméno Boží nadarmo a nesvětí dny sváteční. Necti otce svého a matku svou a kradou, smilní,někteří i zabíjejí.Říkají křivá svědectví o svých bližních, žádají jejich manželky i statky. Není v nich soucitu ani prostoty.To je ta jejich nevinnost ? Ta nevypěstovaná ? Nebo jejich cesta k nevinnosti po vinách svého okolí ? Anebo je to úplně jinak ?
V Tvém příspěvku z 31.7. mě zaujala věta:"Máte-li dost odvahy, žít se skutečností takovou jaká je, stávate se nevinnými a tato nevinnost bebí vypěstovaná." a další :"S nemajetností se dostavuje soucit a prostota.Přichází k nám nevinnost."
Nějak nenacházím logickou nit mezi nemajetností a nevinností, mezi odvahou žít a nevinností. Znám dost lidí, kteří mají odvahu žít a jsou nemajetní. A nevěří v jediného Boha,berou jméno Boží nadarmo a nesvětí dny sváteční. Necti otce svého a matku svou a kradou, smilní,někteří i zabíjejí.Říkají křivá svědectví o svých bližních, žádají jejich manželky i statky. Není v nich soucitu ani prostoty.To je ta jejich nevinnost ? Ta nevypěstovaná ? Nebo jejich cesta k nevinnosti po vinách svého okolí ? Anebo je to úplně jinak ?
Samota (Bandy, 05. 08. 2007 23:11)
Od 13.července jsem tu nebyl. Nechci nic napravit. Jen se připojit.
Zaujalo mě, jak dobrým básníkem by mohl být Hemenex. Zaujala mě taky názorová nesourodost, Samota není osamocení. Pocit osamocení je něco jiného než pocit osamění.
Zkusme se domluvit na tom, že samota je stav, kdy není nikdo kolem. Vůbec nikdo.Tato siotuace může být i příjemná. Osamění už příjemné nebývá. Kvalifikujme ho jako ztrátu okolí. Lidě, se kterými jsem žil najednou žijí jinde a s někým jiným.
Osamocení také většinou nenese sebou nic hezkého. Tak já označuji stav, kdy rodina odjede na dovolenou tam, kam jsem nechtěl. Zůstal jsem doma. Osamocen. A takhle by to šlo dál.
Zvolil bych,tedy, jako základní pojem "být sám" a rozšířil bych ho o možnoist "být sám s radostí"
Zaujalo mě, jak dobrým básníkem by mohl být Hemenex. Zaujala mě taky názorová nesourodost, Samota není osamocení. Pocit osamocení je něco jiného než pocit osamění.
Zkusme se domluvit na tom, že samota je stav, kdy není nikdo kolem. Vůbec nikdo.Tato siotuace může být i příjemná. Osamění už příjemné nebývá. Kvalifikujme ho jako ztrátu okolí. Lidě, se kterými jsem žil najednou žijí jinde a s někým jiným.
Osamocení také většinou nenese sebou nic hezkého. Tak já označuji stav, kdy rodina odjede na dovolenou tam, kam jsem nechtěl. Zůstal jsem doma. Osamocen. A takhle by to šlo dál.
Zvolil bych,tedy, jako základní pojem "být sám" a rozšířil bych ho o možnoist "být sám s radostí"
samota (Martina, 04. 08. 2007 21:02)
Sám se člověk rodí, sám umírá. Měl by být každý přece na samotu připravený, ale není. Bude to tím, že vlastně není nikdy sám ?
..nejen o samotě (Dragon, 31. 07. 2007 05:45)
Pocit osamělosti přichází,když od samoty utíkáme,protože nejsme připraveni ji přijmout.Nepřijmeme-li fakt samoty,pak se budeme cítit osamělí a nepomůže nám ani společnost lidí,nebo jiné omamné prostředky,při nichž na sebe zapomeneme.
Dokážeme-li být SAMI,třebas jen chvíli TOTÁLNĚ SAMI,ego zemře,zemře "já".Ego nemůže zůstat samo.Existuje pouze ve vztahu k druhým.
V samotě ego umírá.Nemá nic k čemu by se mohlo upnout a proto nemůže existovat.
Touha něco vlastnit je touha nebýt sám.
Člověk nemůže být sám,proto hledá společnost.Společnost lidí však nemusí být spolehlivá,proto hledá společnost věcí.Žít s manželkou je obtížné,žít např.s autem však ne.Nakonec zaměřujeme vlastnictví na předměty.Dokonce i lidi můžeme změnit na předměty.Zkoušíme je formovat tak,že ztrácejí svou vlastní osobitost,individualitu.Manželka je pak věc,ne osoba,manžel je předmět,ne člověk.
Uvědoměním si své samoty si můžeme uvědomit samotu ostatních.Pak také můžeme poznat,že vlastnit někoho je proviněním.Nikdy se nezříkáme pozitivně.Odříkání se stává negativním stínem naší samoty.Staneme se nemajetnými.Pak můžeme být milencem,ale ne manželem či manželkou.S nemajetností se dostavuje soucit a prostota.Přichází k nám nevinnost.Odmítnutím faktů života se nestaneme nevinnými,budou z nás leda tak chytráci,potom klameme sebe i ostatní.Máme-li dost odvahy žít se skutečností taková jaká je,stáváme se nevinnými a tato nevinnost není vypěstovaná.
Pak jsme nevinností.Být nevinný je vrchol skutečné realizace.Sartre kdysi řekl:"Člověk je odsouzen ke svobodě"Můžeme si vybrat nebe nebo peklo.Svoboda znamená svobodu rozhodnout se pro jedno nebo druhé.Špatnou volbou se svoboda stává trestem,volíme-li správně stává se blažeností.Záleží jen na nás co volíme.
Dokážeme-li být SAMI,třebas jen chvíli TOTÁLNĚ SAMI,ego zemře,zemře "já".Ego nemůže zůstat samo.Existuje pouze ve vztahu k druhým.
V samotě ego umírá.Nemá nic k čemu by se mohlo upnout a proto nemůže existovat.
Touha něco vlastnit je touha nebýt sám.
Člověk nemůže být sám,proto hledá společnost.Společnost lidí však nemusí být spolehlivá,proto hledá společnost věcí.Žít s manželkou je obtížné,žít např.s autem však ne.Nakonec zaměřujeme vlastnictví na předměty.Dokonce i lidi můžeme změnit na předměty.Zkoušíme je formovat tak,že ztrácejí svou vlastní osobitost,individualitu.Manželka je pak věc,ne osoba,manžel je předmět,ne člověk.
Uvědoměním si své samoty si můžeme uvědomit samotu ostatních.Pak také můžeme poznat,že vlastnit někoho je proviněním.Nikdy se nezříkáme pozitivně.Odříkání se stává negativním stínem naší samoty.Staneme se nemajetnými.Pak můžeme být milencem,ale ne manželem či manželkou.S nemajetností se dostavuje soucit a prostota.Přichází k nám nevinnost.Odmítnutím faktů života se nestaneme nevinnými,budou z nás leda tak chytráci,potom klameme sebe i ostatní.Máme-li dost odvahy žít se skutečností taková jaká je,stáváme se nevinnými a tato nevinnost není vypěstovaná.
Pak jsme nevinností.Být nevinný je vrchol skutečné realizace.Sartre kdysi řekl:"Člověk je odsouzen ke svobodě"Můžeme si vybrat nebe nebo peklo.Svoboda znamená svobodu rozhodnout se pro jedno nebo druhé.Špatnou volbou se svoboda stává trestem,volíme-li správně stává se blažeností.Záleží jen na nás co volíme.
smutek a samata (čaroděj, 30. 07. 2007 18:57)
Mnoho z nás kteří čtou toto povídání zná povídku,pohádku,či báji.
Vdávném věku se stala velká válka pro uchopení moci nad světem,válčil v něm Zeus proti Kronovi,byla to krutá válka a dlouhá válka,v této válce prohrál KRONOS,byl uvržen do TARTARU,NA KONCI SVĚTA,bažinách a ve věčné mlze v jeskyni žil sám dlouhé věky:
Na zemi staletí odplouvala do nicoty a KRONOS se stal přemýšlivím a mírným,je po něm pojmenována karta v tarotu ,je to POUSTEVNÍK,PRO TOHOTO MUŽE TO BYLO POUČNÉ.
Když je člověk smutný tak nemá moc nálady na společnost ani na lidi,ale naprostá samota je pro lidi kteří nemají rádi lidi.
Pokud chceš mít kus samoty tak se zavři ve svém pokoji a dívej se z okna,pozoruj oblaka a ptáky,máš jistotu že ty tě pochopí.
Smutný smíš být ale jenom málo a to ani když si sám protože vždy tě někdo osloví a tím ti udělá můstek mezi nás lidi.
Prominte to je můj názor a nikomu ho nevnucuju.
Pro hemenexe (Dark_Angel, 27. 07. 2007 14:50)
Stále mě ujišťuješ o tom to proč si tě vážím...
Smutek a samota... Nejhorší dvě části, jizvy zanechají a nikoho se neptají. Možná toho se bojíme, pokud se bojíme smrti... nevím, ale stav beznaděje jde se smrtí srovnat... Již nemyslíme na zítřek, vidíme jen bolestnou část minulosti. Slzy pak tečou po tvářích v nekonečné bolesti, kdy člověk krvácí zevnitř...
netřeba slov, známe je...
Smutek a samota... Nejhorší dvě části, jizvy zanechají a nikoho se neptají. Možná toho se bojíme, pokud se bojíme smrti... nevím, ale stav beznaděje jde se smrtí srovnat... Již nemyslíme na zítřek, vidíme jen bolestnou část minulosti. Slzy pak tečou po tvářích v nekonečné bolesti, kdy člověk krvácí zevnitř...
netřeba slov, známe je...
Rosťovi (Dragon, 20. 07. 2007 19:34)
Přeji Ti v životě ať netrpíš osamělostí...Měj se..ahoj..
Rosťovi (Satanka, 15. 07. 2007 18:14)
Mám stejný pocit jako Dragon, - netřeba slov.
Rosťovi (Dragon, 14. 07. 2007 08:51)
Vím o čem mluvíš...no coment
tak na téma Samota ještě jednou (Hemenex, 13. 07. 2007 17:19)
DÉŠŤ MEZI NÁMI
Dlouze prší.
Mezi mnou a Tebou
( ostnaté dráty tahá déšť ).
Na strunách plotů z kapek šňůry zebou.
Šeptám si Přijď!
A vím, že nepřijdeš.
Dlouze prší.
Mělké louže zbyly
z cest ( jenž zítra už nepotkám ).
My za touhu pohodlí vyměnili.
A tak jsi Sama.
A tak jsem Sám.
Dlouze prší.
Mezi mnou a Tebou
( ostnaté dráty tahá déšť ).
Na strunách plotů z kapek šňůry zebou.
Šeptám si Přijď!
A vím, že nepřijdeš.
Dlouze prší.
Mělké louže zbyly
z cest ( jenž zítra už nepotkám ).
My za touhu pohodlí vyměnili.
A tak jsi Sama.
A tak jsem Sám.
pro Bandy (Satanka, 13. 07. 2007 01:35)
Víš přesně co ta tři slova znamenají, víš přesně na jaké stránce jsi a jakou samotu a smutek máme na mysli. Není to o samotě, kterou každý časem potřebuje, aby si pročistil duši. Není to o samotě, na kterou se těším, až v sobotu odjede návštěva. Je to o samotě do které jsi byl postaven, nepřipravený, nahý a zranitelný. Tak strašně zranitelný. Jsi tam sám a nevidíš nikde žádný východ. Taková samota nebývá často, někdy ji prožiješ jen jednou v životě a docela to stačí. O takovou samotu tu jde. Nejhorší je, že smutek z té samoty nemůže zahnat nejbližší okolí, pomoc musí přijít z venku.
Dragonovi (Bandy, 12. 07. 2007 22:11)
Věř tomu, že nepoznám, pro co máš předpoklady. A když, náhodou, ano, pohovořím s Tebou napřed neveřejně.
Já jsem měl na mysli situaci, kterou nazývám "krásná samota". Tu zná Satanka. Má jí pod borovicí. Já to vidím jako zvláštní stav, kdy vítáš, že nikdo není kolem. Stav, kdy jsi schopen vstoupit do sebe. A když se to nepodaří, jen tak usneš a po probuzení se divíš, kde všude si byl.
O tom chci hovořit. Osamocení je bolestivý stav. Osamělost je myslím chorobný proces. Já chci hovořit o té krásné samotě, kdy najednou zcela bezdůvodně, bez vnějších vlivů cítíš štěstí.
Já jsem měl na mysli situaci, kterou nazývám "krásná samota". Tu zná Satanka. Má jí pod borovicí. Já to vidím jako zvláštní stav, kdy vítáš, že nikdo není kolem. Stav, kdy jsi schopen vstoupit do sebe. A když se to nepodaří, jen tak usneš a po probuzení se divíš, kde všude si byl.
O tom chci hovořit. Osamocení je bolestivý stav. Osamělost je myslím chorobný proces. Já chci hovořit o té krásné samotě, kdy najednou zcela bezdůvodně, bez vnějších vlivů cítíš štěstí.
Satance (Bandy, 12. 07. 2007 21:18)
Jsem rád, že nesouhlasíš s mou parafrází na Hitlerjugend. Přesně jsi poznala, že i silní mohou být osamělí. Nesmí to ovšem přiznat. Nikdo by pak neuvěřil, že jsou silní. Napsalas to hezky.
Já řeším jiný rozpor. Tady se pohybují tři slova a já nejsem schopen posoudit jejich význam, jestli jsou najednou pohromadě. Samota, osamocení, osamělost. Je to společný výraz pro stejný stav ? Nebo je to pokaždé něco jiného. Když jsem sám doma, je to ono ?
Já řeším jiný rozpor. Tady se pohybují tři slova a já nejsem schopen posoudit jejich význam, jestli jsou najednou pohromadě. Samota, osamocení, osamělost. Je to společný výraz pro stejný stav ? Nebo je to pokaždé něco jiného. Když jsem sám doma, je to ono ?
Bandymu (Dragon, 12. 07. 2007 17:56)
Nevím,možná jsi generace,která si leccoc pamatuje.....Moje babička mi nejednou vyprávěla o situaci z dětství,kdy spolu se sourozenci musela přihlížet jak jejich maminku nacisti pověsili ve stodole za ruce a udělali pod ní "ohýnek"....Určitě pak spolu se sourozenci prožívali osamění,smutek...Ale o tomhle zde nechci psát.Samota,kterou jsem měl na mysli,je to,že jen tiše sebe prožíváš..prostě jen JSI..Myslím,že Satanka ví,co myslím,někdy si zajde pod svou borovici....Není to útěk nikam před sebou(na to máme přece spotřební způsob života a oblbování výdobytky "civilizace)ale spíše obrat do sebe do nitra..jen jsi.......ale asi se dám ke skinům,zřejmě na to mám dle tebe předpoklady...měj se.....P.S. původně jsem ti ani nechtěl odepisovat ale asi jsem se předtím poněkud neobratně vyjádřil....ahoj
Já vždycky vím komu Bandy (Satanka, 12. 07. 2007 08:32)
Milý Bandy, osamělost a smutek není projevem slabosti, ale důkazem přítomnosti citu.
Podle tebe jsou citliví lidé slaboši? Podle mne je silný ten, kdo osaměním prošel,
prožil jej v každé buňce svého těla, dostal se z něho a dokáže o pocitech hovořit.
Takový člověk je mi daleko bližší, než ten, který osamění nepřizná a tvrdí,
že jej nikdy nepoznal. Silni a bez citu vítězí, ano je to tak,ale odmítám na ně pět chválu.
Tvůj pohled a onu větu bych upravila zase podle sebe: "I silní bývají osamělí,
ale přiznat se k tomu ostatním, je u nich projevem slabosti"
a tak hrají divadlo a uvnitř se žerou. Jen velký sobec a egoista tenhle
pocit nezná, protože mu na nikom a na ničem nezáleží, nikoho ke svému životu nepotřebuje.
Pak je otázka, jakou cenu má takový člověk pro ostatní?
Podle tebe jsou citliví lidé slaboši? Podle mne je silný ten, kdo osaměním prošel,
prožil jej v každé buňce svého těla, dostal se z něho a dokáže o pocitech hovořit.
Takový člověk je mi daleko bližší, než ten, který osamění nepřizná a tvrdí,
že jej nikdy nepoznal. Silni a bez citu vítězí, ano je to tak,ale odmítám na ně pět chválu.
Tvůj pohled a onu větu bych upravila zase podle sebe: "I silní bývají osamělí,
ale přiznat se k tomu ostatním, je u nich projevem slabosti"
a tak hrají divadlo a uvnitř se žerou. Jen velký sobec a egoista tenhle
pocit nezná, protože mu na nikom a na ničem nezáleží, nikoho ke svému životu nepotřebuje.
Pak je otázka, jakou cenu má takový člověk pro ostatní?
Já ani nevím komu (Bandy, 12. 07. 2007 01:39)
Na toto téma mám několik zcela rozporných pohledů. Nemám zcela negativní postoj k samotě. Pocit osamění si většinou přikládám jako vlastní slabost. Možná to bude znít jako klišé, ale samota může být někdy léčivá. Nebo jinak prospěšná. Třeba jen proto, abych si uvědomil sám sebe.Ujednotil si základní životní postoje.
Můj pohled na slovo osamění, vypadá, bohužel, jako vypsaný z příručky pro hitlerjugend.. Přesto ho zveřejním.: "Silní nejsou osamělí. Osamělost je tudíž projevem slabosti". A o tom jsem ochoten pohovořit.
Můj pohled na slovo osamění, vypadá, bohužel, jako vypsaný z příručky pro hitlerjugend.. Přesto ho zveřejním.: "Silní nejsou osamělí. Osamělost je tudíž projevem slabosti". A o tom jsem ochoten pohovořit.
Rosťovi (Dragon, 11. 07. 2007 20:27)
Neumím o tom tak hezky mluvit jako Hanka ale už to,že jsi svolil k tomu zveřejnit tohle tady svědčí o tvé vnitřní síle...Sakra kocoure,nikam neutíkej,není kam,víš to taky.. Drž se a škrábej a prskej.....jsem splachovací...stejně tě "nemám"rád....to se mi to kecá viď?....ahoj
jen tak (Satanka, 11. 07. 2007 19:56)
Smutek je černý samet
co položí se na tvé tělo
čas bez východů slunce
čas bez odchodů a návratů
a tolik umřít by se chtělo
obrovský prostor bez oken
plný samoty která tak dusí
rozbít zeď by to chtělo
i když povést se to nemusí
a tolik umřít by se chtělo.
co položí se na tvé tělo
čas bez východů slunce
čas bez odchodů a návratů
a tolik umřít by se chtělo
obrovský prostor bez oken
plný samoty která tak dusí
rozbít zeď by to chtělo
i když povést se to nemusí
a tolik umřít by se chtělo.
můžu? (Dragon, 11. 07. 2007 18:42)
Sugestivnost osamělosti a z ní pramenícího smutku Rosti je opravdu omračujicí.Dle mě není samota a osamělost totéž.Už jsem se o tom někde rozepisoval jak to cítím za sebe..Samota je odvaha být v sobě sám bez opory či potřeby něčeho druhého,není to dle mě sobectvím a nevidím ní nic negativního..Osamění?To je jiné kafé,jsou to nesnesitelná muka a marné,zoufalé a sebezničující výkřiky,které stejně nikdo neslyší.Něco zde chybí,nebo někdo..Je to vlastně stížnost Bohu za dárek své vlastní existence s přáním "Bože děkuji vracím Ti dárek"Je to etapa na cestě......Rosťo,nejsi první ani poslední,co by nejraději dárek ani nerozbaloval.....Za sebe Draka...Někdo není sám ani na dně mořském a někdo je osamocen i v přeplněné šalině.....ahoj Radek