pro Mirka (Saty, 11. 11. 2010 10:30)
Teda ty umíš křičet, slyšela jsem tě až na druhé straně netu. Zázraky dělám na počkání, nemožnosti hned, stačilo jen "šunkoplex krumplex" a tvoje přání je splněno.:-DD S tím dobráčkem brzdi, když se nase... co to plácám, naštvu, i voda teče strachy nahoru.:-DD
Saty (Mirek, 11. 11. 2010 09:49)
Satýýý prosííííím vlítnul mi tam dvojník
Ratce (Mirek, 11. 11. 2010 09:46)
Ratko,dušinko zvídavá,místa je nekonečně dost v jiném,daleko dokonalejším duchovnu z našeho pohledu přímo ve 3D.Možná trošku pomůže komentář(Saty, 09. 11. 2010 14:14).Jistě je každého osobní věc,jaký svět chce vidět,do toho bych fakt nechtěl nikomu zasahovat.
Mirku (ratka, 11. 11. 2010 08:45)
taky se mej fajn. Bez duchovna nic nevznikne a tudiz ani neexistuje. TAk kde je misto pro zavedeny svet a tvuj nahled? To jen mala berlicka na premysleni :o))) Zdravim :o)
pro fikuse (Mirek, 11. 11. 2010 00:30)
Duchovní život v mozku člověka?Míro,opravdu si nejsem jist,zda by měl člověk toto téma vůbec rozebírat,pro fyziku,která si činí nárok na jediné správné vysvětlení všehomíra,jest tato otázka absolutní TABU,ačkoliv, jak jsi sám naznačil bez duchovna nepochopí nikdo nic, dle mého ani nic nevznikne včetně fyziky a tudíž ani neexistuje.Raději toho nechám,nebo pak zas budu Satanku prosit,aby to vymazala,měj se.
Ratce (Mirek, 10. 11. 2010 21:58)
Ahojky Ratko,určitě jsem tu našel i nějaká kouzla,konkrétně na stroji času,ale to sem nechci tahat,neb dobračka Saty mě už s tím časem musí mít přinejmenším za nějaký časopako.Já tady,stejně jako ty najdu inspiraci k zamyšlení,třebas i o něčem,čím bych se normálně v životě vůbec nezabýval.Tvoje příspěvky jsou mi mnohdy také tématem k zamyšlení,posledně to byla tuším Teorie chaosu,kajícně přiznávám,že mi nevoněla,ale to je prostě tím,že můj náhled na svět se v něčem poněkud liší od toho zavedeného,měj se fajn.
pro Mirka (Saty, 10. 11. 2010 18:41)
Lhala bych, kdybych tvrdila, že mě netěší to, co jsi napsal. Těší mě to tak moc, že ted ani nevím, co mám napsat dál, tak jen...dík.:-)
Ratce (Saty, 10. 11. 2010 18:37)
Kouzelnej? Musím tě, ač nerada zklamat Radko. Od začátku jsem slibovala, že každýho nezdvořáka proměním v žábu, ani jednou se mi to nepovedlo, tak jakýpak kouzla??? Sama víš, jak v tom kolikrát bruslím.:-)
Mirku, SAty (ratka, 10. 11. 2010 17:52)
tento web je kouzelny
Pro Saty (Mirek, 10. 11. 2010 16:18)
Já vím Saty,proto mi byl tolik sympatický ten tvůj článek,a je jich tu mnohem více,celkově vzato bez jakýchkoliv lichotek,tento webík je přímo neskutečný svým obsahem,co se týče lidského poznání,asi víš jak to myslím,samozřejmě pro toho,kdo umí číst i mezi řádky...
Mirkovi (fikus, 10. 11. 2010 14:07)
to je zajímavé s tím, lze najít duchovní život v mozku člověka? Ve mně se často perou dva směry: materialistický a idealistický pohled na život. Snad to tak má být, aby kompletní člověk obsahoval tyto dva filos. směry. Zatím nevím.
Ale čím jsem si už dnes jistý, je to, idea, myšlenka svou rychlostí vzniku a šíření prostorem naprosto překonává materiální formu. Možná, že pochopení vesmíru se stane právě po ideové linii. Materialistická cesta je důležitá z hlediska stavby vesmíru, ale k tomu pochopení skutečně dojde po duchovní stránce....?!
Kdo ví,...
Ale čím jsem si už dnes jistý, je to, idea, myšlenka svou rychlostí vzniku a šíření prostorem naprosto překonává materiální formu. Možná, že pochopení vesmíru se stane právě po ideové linii. Materialistická cesta je důležitá z hlediska stavby vesmíru, ale k tomu pochopení skutečně dojde po duchovní stránce....?!
Kdo ví,...
Mirkovi (Saty, 09. 11. 2010 21:53)
Ano Mirku, to jsem napsala, jen už je to asi hodně dávno, símtě, kde jsi to vyhrabal?:-DD Jinak jsem moc ráda, že se vracíš.:-) Máš šílený mozek? Copak tam máš koně, který nedokážeš zvládnout? Pokud miluješ život a tenhle svět, tak ti koně musí jít tam, kam chceš ty a nikdy obráceně, pak tě nikam neodvezou...
Ratce (Saty, 09. 11. 2010 21:49)
Myslím Radko, žes to měla v sobě poměrně dobře uspořádané ještě předtím, než jsme se potkaly a v hodně věcech jsme našla společnou řeč. Mě taky netrápí a nevadí ani Bůh, ani Satan, ale vadí mi církev, protože si z obou symbolů udělala slušnej byznys a zajistila si už od prvopočátku politickej vliv. Sami církevní hodnostáři a kněží moc dobře ví, že Bůh, tak jak ho prezentují neexistuje, když se dopouštějí těch nejhorších hříchů a skutků. Dopouštějí se jich proto, že vědí, že kromě lidské spravedlnosti není nikdo, kdo by je potrestal.
Mirku (ratka, 09. 11. 2010 20:04)
taky jsem "necista". Pomalu jsem se pomerne presne vyprofilovala predevsim diky Satance. Pomalu drobnymi krucky jsem se posouvala smerem k "necemu". Netrapi me vztah cirkvi a boha, jelikoz si myslim ze ty dve veci vubec nijak nesouvisi. nabozenstvi se snazi castecne boha uchopit, ale buh je "nec" co je prozivano a prot nemuze byt uchopen. ani vymezen a vubec ne popsan. a ani trochu ne organizovat formou instituce.
Buh muze byt pouze prozivan. primo a bez prostrednika.
Buh muze byt pouze prozivan. primo a bez prostrednika.
Pro Saty (Mirek, 09. 11. 2010 17:02)
Saty dík, ty nikdy nezklameš,o tvé inteligenci jsem nikdy nepochyboval,odpusť mi,dovolil jsem si vložit sem tvá slova v kterých též shledávám velké moudro:
Já k tomu řeknu pár slov. Kněz Halík by mě zařadil k "něcistům", t.j. k lidem, kteří věří v něco, ale ne v takového Boha, jakého nám předkládá církev. Nepotřebuji kostely, protože v nich Boží přítomnost necítím. Nepotřebuji kněze abych se mu zpovídala, jediné komu se zpovídám je mé svědomí. Kde se setkávám s Bohem? V každém rybníku, potoku, louži či kapičce deště ho potkávám. V kapce rosy, v korunách stromů, pod kamenem, v mracích na oboze, ve větru, v hudbě, tanci, v očích milovaného člověka, v úsměvu , doteku. Je všude a jsou mu lhostejná různá náboženství, protože nehodnotí člověka podle toho jestli se mu klaní, ale podle toho jaký je.
Dík za ně,vzpomenu si vždy,když se mě můj šílený mozek pokouší někam odnést,ještě ne,miluji tento svět,ještě nééé.Ahoj.
Já k tomu řeknu pár slov. Kněz Halík by mě zařadil k "něcistům", t.j. k lidem, kteří věří v něco, ale ne v takového Boha, jakého nám předkládá církev. Nepotřebuji kostely, protože v nich Boží přítomnost necítím. Nepotřebuji kněze abych se mu zpovídala, jediné komu se zpovídám je mé svědomí. Kde se setkávám s Bohem? V každém rybníku, potoku, louži či kapičce deště ho potkávám. V kapce rosy, v korunách stromů, pod kamenem, v mracích na oboze, ve větru, v hudbě, tanci, v očích milovaného člověka, v úsměvu , doteku. Je všude a jsou mu lhostejná různá náboženství, protože nehodnotí člověka podle toho jestli se mu klaní, ale podle toho jaký je.
Dík za ně,vzpomenu si vždy,když se mě můj šílený mozek pokouší někam odnést,ještě ne,miluji tento svět,ještě nééé.Ahoj.
pro Fikuse (Saty, 09. 11. 2010 14:18)
Jooo, energie, ta byla na začátku, teď už to jede samo Fíku a to vlastně díky lidičkám jako jsi ty, kteří sem píšou. Jako v zajetý restauraci, sem tam něco nabídnu, židli opráším, nebo udělám průvan, vždyť to sám znáš.:-D
pro Mirka (Saty, 09. 11. 2010 14:14)
Ahojky Mirku, na "Stroji času a Einsteinovi" jste se sešli, oba Mirkové a já si vás vždycky ráda přečtu. Nechtěla jsem zasahovat a rušit váš rozhovor, ale tady reagovat musím. V tom co jsi napsal je veliké moudro. V každém člověku je vlastně jeden malý soukromý vesmír, který je nedílnou součástí celého nekonečného vesmíru. Kdo si to uvědomí a najde tu sounáležitost, myslím že ten duchovní život už našel.
K zamyšlení (Mirek, 08. 11. 2010 15:04)
Vesmír,nádherný,fascinující-gigantická paměť veškerých proběhlých jeho dějů.Tak si někdy říkám,nejsme tak trochu mimo,když zkoumáme pomocí vědy,jen materiální stránku věcí? Což my sami jsme jen kusem nějaké hmoty?Najdeme snad v mozku člověka jeho duchovní život???
Satance (fikus, 08. 11. 2010 01:47)
Saty,těmto svým stránkám jsi věnovala tolik energie, bylo by škoda toho nevyužít.
Nemusím za každou cenu vymýšlet a znovuobjevovat něco, co už udělali jiní přede mnou. Rád se svezu.
:-)
Nemusím za každou cenu vymýšlet a znovuobjevovat něco, co už udělali jiní přede mnou. Rád se svezu.
:-)
představte si,.že... (fikus, 22. 10. 2010 21:49)
tak jak my přemýšlíme o vesmíru nebo o někom ve vesmíru, tak tak přemýšlí ti oni o nás.
Hezký život ve vesmíru!
Hezký život ve vesmíru!
pro Starou sovu (Saty, 26. 07. 2010 20:25)
Myslím, že vůbec nezáleží kolik člověku je, ale na tom, jestli se zajímá jen o sebe, nebo i o věci kolem sebe. Knihy od paní Foučkové jsem nečetla. Jsou to její doměnky a představy, které se skutečností třeba nemají ani to nejmenší. Naopak si ráda přečtu zprávy z NASA. Ať už je vesmír jako mořská houba, nebo jako uzavřený kruh, je tu další otazník...co je za ním? Další vesmír, jiné dimenze, nebo království nebeské s Bohem na trůně? Přesto že to nemá vliv na mé ranní vstávání do práce a každodenní rituál, zajímá mě to. S tím zrníčkem písku je to tak neskutečné, až je to možné. Teď jsem si objednala knihu od Stanislava Motla "Strážce brány", doporučili mě ji, je to novinka. Ráda jsem se dívala na jeho reportáže v pořadu "Na vlastní oči, tak jsem na ni zvědavá. Tatínka bohužel pozdravovat nemůžu, píšu o tom v rubrice "Život po životě". Hezký večer.
Vlastně jsem ti neodpověděla (Stará sova, 26. 07. 2010 15:46)
na otázku, jestli jsem našla odpověď. Jasně že ne, já jsem s tím vlastně ani moc nepočítala. Jen si s tím míčkem pěkně pinkám a líbí se mi, že mi to svoje tajemství mrška nechce říct :).
Díky, to jsi mě potěšila (Stará sova, 26. 07. 2010 15:26)
Víš co, ono když je ti 64 let, tak už ti asi nic jiného než moudrost nezbývá :). Ale ne, dělám si samozřejmě legraci. Já si moc moudrá nepřipadám. Pořád je mnohem víc věcí, které nevím, než těch, které vím. A proto pořád hledám a pátrám. Spousta otázek a málo odpovědí... Zrovna tak je to s vesmírem. Chodívala jsem na přednášky Marty Foučkové (jestli znáš knihy "Jsem" a "Já jsem" - mooc pěkné, doporučuji)a ta tvrdila, že vesmír konečný je. Někde jsem taky četla, že jeho tvar a struktura se podobá vzdáleně mořské houbě, nepravidelného tvaru.
Ale napadla mne i kacířská myšlenka, že jsme i celým svým vesmírem možná jenom zrníčkem písku na mořské pláži nějakého Matrixu. Pěkná představa, že?
Jo a to těžítko, myslím, posloužilo docela dobře. Pozdravuju tatínka :))).
Ale napadla mne i kacířská myšlenka, že jsme i celým svým vesmírem možná jenom zrníčkem písku na mořské pláži nějakého Matrixu. Pěkná představa, že?
Jo a to těžítko, myslím, posloužilo docela dobře. Pozdravuju tatínka :))).
pro sovu Blažkovou (Saty, 26. 07. 2010 08:45)
Ahojky sovo, říká se,že jsou moudré. Asi proto, když jsem šla na gympl, mi táta koupil těžítko - sovu, ktrá stojí na stohu knih a jednu bichli pařátem otevírá. Koupil to někde v antikvě a já to měla na psacím stole, aby mi učení šlo líp do hlavy. Nenapsala jsi, jestli jsi našla odpověď na svoji otázku. Jsem ráda že se ti tu líbí a doufám, že jsme tě v rubrice "Vesmír", nebo kdekoliv jinde na webu nečetli naposledy.:-)
Hledala jsem (stará sova Blažková, 26. 07. 2010 04:53)
na netu odpověď na otázku, jestli je vesmír opravdu nekonečný a narazila jsem na tvoji stránečku. Je naprosto úúžasná a ty jsi velká šikulka.
Budeš mít čestné místo v mých oblíbených.
Budeš mít čestné místo v mých oblíbených.
pro dark.roran (Saty, 07. 07. 2010 21:10)
Zní to opravdu neskutečně, až bláznivě, ale co se týká vesmíru, tak možná skutečnost předčí i nejsmělejší fantazie, což potvrzujou teorie kvantové fyziky.
bohove (dark roran, 07. 07. 2010 17:27)
vím že vam to bude zdat blaznivě ale vesmír ma hranice za ním je zem bohů magie a fantazie jak bylo vidět na tom videu te čast kde ste byly už dost daleko od země jak se tam propojovaly ty dvě barvy jako přesypaci hodiny to je energie kterou uvolnuje dobro a zlo
díky Mirku (fikus, 10. 03. 2010 00:31)
to se mi ulevilo!!!!!:-) s pozdravem Mirek
pro fikuse (Mirek, 04. 03. 2010 09:05)
Nebudeš věřit,ale on ani blázen není bláznem.
pro Saty (Mirek, 04. 03. 2010 08:58)
Jasně,Saty,těšíme se na jaro,čauky.
abych doplnil: (fikus, 04. 03. 2010 02:28)
:-) Slavnostně prohlašuji, že NEJSEM blázen! :-)
pro Mirka (Saty, 03. 03. 2010 14:29)
Souhlas, určitě je to všechno jinak. Ahoj.
pro Saty (Mirek, 03. 03. 2010 14:23)
pozdravuj pana primáře, určitě si na mne bude pamatovat.:-DD..Saty ne,nebudu tě uvádět v omyl,je to jinak,osobně se neznáme.S tím ostatním beze zbytku souhlasím,ahoj.
pro Mirka (Saty, 03. 03. 2010 00:53)
Ale o tom to tu přece je. O tom, aby se každý aspoň trochu zorientoval a našel tu svou pravdu, já tomu spíš říkám cestu a to zase není tak složitý. Je spousta napsaných pravd kterými se řídí spousta lidí. Myslím že je lepší ta nepsaná, ta co máme uvnitř. Ještě dodatek: Blázen je ten, kdo tvrdí že bláznem není, ehm, pozdravuj pana primáře, určitě si na mne bude pamatovat.:-DD
Víra (Mirek, 02. 03. 2010 12:21)
Všem,kdo hledají jakési absolutní pravdy,bych chtěl vzkázat toto.Žádná absolutní pravda neexistuje,nezná ji nikdo na světě,dokonce ani Bůh,totíž na každou pravdu existuje její protiklad stejně pravdivý,mohla by to být nula,ale ta zase nepředstavuje vůbec nic,tak jakápak pravda.A tak nezbývá než,aby si každý z nás své pravdy,svou víru určil sám,správná víra drží člověka při životě,špatná z něj udělá trosku nebo ho zničí.
pro Saty (Mirek, 01. 03. 2010 13:13)
Musíš sama,jestli chceš,i tak si o mě musíš zákonitě myslet,že jsem parádní výmaz a s tím nehodlám nic dělat,neboť vím,že tvé já bylo i mé já a tak já jsem vlastně důkaz,že o nic nepřijdeš,jdu si zdřímnout,u nás v Bohnicích máme polední klídek,ahoj.
pro Mirka (Saty, 01. 03. 2010 12:20)
Jsou věci jejichž smysl mi uniká. Proč tak slibný začátek a konec žádný?
pro Saty (Mirek, 01. 03. 2010 10:42)
Ještě jsem zapomněl,ne nejsem R.,ale ten právě byl toho důkazem,o čem jsem teď psal.
pro Saty (Mirek, 01. 03. 2010 10:33)
Saty,dík,nechci nikomu motat hlavu,víš ono,když člověk zná jen část pravdy,mohl by si věci špatně vyložit,a pak by se z toho těžko hrabal,všechno má svůj čas i kdyby to nemělo být v tomto životě,a tak pro ně je jediným východiskem věřit vědě,pokud se nechtějí zbláznit,ahoj,přeji ti hodně štěstí.
děkuji Ti moc dobrodejko!!!!! (fikus, 23. 02. 2010 19:02)
Saty tohle je vážně moc super snímek ! A jako mimozemštan potvrzuji, že to není daleko od pravdy :-) A to byl jeden vesmír! Fajn názorný, děkuji:-)
pro fikuse (Saty, 22. 02. 2010 23:46)
Dala jsem sem animaci, jen tak trochu poškádlit představivost, koukni na to.
výklad:-) (fikus, 11. 02. 2010 14:59)
Zdar děcka,..tak vesmír je fakt moc veliký! Větší, než si kdo umí představit!:-) Nejlépe by jste se o tom dočetli v zasvěceném výkladu od Douglase Adamse ve : Stopařově průvodci po Galaxii. Zádné strachy, vesmír je dobrý a je v dobrých rukou boha přírody! Bude trvat nekonečně dlouho a po nás přijde ještš mnoho forem života. Přírodu na planetě nezničíme, pouze sami sebe na ní, ale ONA to rozchodí-jako vždy! A tak je to už lepší? Jen žádné deprese, bůh Universe nás má všechny rád!:-) Pa
pro Fikus (Saty, 02. 02. 2010 12:35)
Jsi tak skromný, že nechceš vědět víc? Máš pravdu v tom, že velikost vesmíru překonává naše představy, ale je to proto, že o něm víme tak málo. Každým rokem se ale dozvídáme víc a dohlédneme dál. Ty jako mimozemšťan bys nás taky mohl trochu popostrčit, tak nebuď labuť a przraď čím jsi přicestoval.:-D
pro stranixx (Saty, 02. 02. 2010 12:34)
Shodnu se s tebou ve všem co píšeš. Víš jak ráda bych aspoň na krátkej čas mohla nahlédnout do té supercivilizace a dozvědět se to, co pracně pořád hledáme?
ahoj Saty (fikus, 02. 02. 2010 01:57)
Saty, jsi básnířka a vidíš vesmír jejími ,,..očima..,,. Vesmír je něco, co si nelze představit. Nechtěj to. Vesmír je to co si nemůžeme ani představit. Věř mi, jsem mimozemštan. PS: A k čemu je nutné podívat se za oponu, nestačí co známe?
Nádhera!! (Deňulín, 11. 01. 2010 16:33)
A teď upřímně-je to nádhera!!!
nejsme sami:-) (stranixx, 07. 11. 2009 13:52)
Dobry den!!!souhlas s Pavlem!!!my jsme naprosto nicotny v porovnani s velikosti vesmiru.Ja osobne zastavam nazor,ze zivot jinde ve vesmiru existuje a to na 100% a to,ze nemame jasny dukazy je jenom dusledek obrovskych vzdalenosti....vzdyt mi si skoro nedokazeme ani predstavit svetelny rok:-))).A jenom nase galaxie ma priblizne 100 000 svetelnych let v prumeru.Ve vesmiru odhadem existuje az 1000 miliard galaxii.Proto si myslim,ze my jako civilizace nejsme nits,dokazu si predstavit nekde ve vesmiru supercivilizaci urovneIII.,ktera uz odhalila tajemstvi vesmiru a vsechny jeho zakony!!!
pro Daniela (Saty, 19. 10. 2009 08:21)
Ahojky Danieli, zřejmě se hodně o vesmír zajímáš, nebo je to tvůj obor. Tři varianty vývoje vesmíru jsou obecně známé, ale zajímal by mne tvůj názor na jednu věc. Konečnost vesmíru i při jeho nesmírné nekonečnosti je logický, někde prostě svůj obvod, nebo hranice má, pro nás jsou nekonečně vzdálené.
Co si myslíš o jiných dimenzích? Věříš v jejich existenci?
Co si myslíš o jiných dimenzích? Věříš v jejich existenci?
všem obdivovatelům vesmíru (Daniel, 19. 10. 2009 06:08)
Pojďme si říct jednoduchou definici kosmu. Není nekonečný, jak se obecně říká. To je pouhé vyjádření jeho nezměřitelných rozměrů. Vesmír podle definice je konečný, ale nemá hranice. Tato zdánlivá nelogičnost plyne z poznatku o jeho rozpínání (inflaci) Existují 3 předpokládané scénáře budoucnosti vesmíru. Buď se bude rozpínat nekonečně dlouho, v důsledku čehož dojde k takovému rozředění hmoty a energie, že v prostoru její koncetrace bude zanedbatelná. To by znamenalo smrt vesmíru. Může se také stát, že vesmír po počáteční inflaci přejde do stavu stability a bude se nám jevit neměnný. Tomuto modelu ovšem chybí jakýkoliv posun ve vývoji a je proto nejméně pravděpodobný. Nejpravděpodobnější se dnes jeví třetí model, který předpokládá, že po inflační fázi nastane okamžik, kdy temná hmota vesmíru převáží svou gravitací inflační potenciál temné energie a vesmír se v důsledku toho začne hroutit do sebe. V takovém scénáři pak vesmír potká ohnivá smrt, neboť v důsledku neuměrně narostlé gravitace zanikne veškerá hmota, která se v podstatě atomizuje, až posléze nezůstane nic, jen ohromný potenciál vakua, který v budoucnu může být zdrojem dalšího Velkého třesku. Ale také to může být úplně jinak. Neznáme skutečnou podobu a historii vesmíru a již dnes se pracuje s teoriemi, které předkládají možnost kontinuální existence kosmu. Takže nám nezbývá než čekat:-))).
pro Pavla (Saty, 13. 08. 2009 09:29)
Ahojky Pavle. Že jsou rozměry vesmíru ohromné se nám nezdá, on ohromný je. Jednoduché zjištění...rychlost pohybu a vzdálenosti, kde jde dohlédnout i do časů minulých. Souhlasím s tebou, že stvoření vesmíru je tak tajemné a nepochopitelné a že otázky typu...kdo jej stvořil, jak je velký, kde je jeho konec a co je za tím koncem, nás budou provázet stále. Zatím přešlapujeme na zápraží a zkoumáme svoje nejbližší okolí ve sluneční soustavě a nakukujeme na humna - Hubbleho teleskop. Zmínil jsi "černé díry", pro nás nepochopitelné objekty, ale jako všechno ve vesmíru má řád, tak i ony jsou tu z určitého důvodu, který je nám zatím neznámý. Stejně tajemná je neviditelná "temná hmota", které má být podle posledních měření v našem vesmíru kolem 23%, zatímco hmota, která tvoří celou naši sluneční soustavu a většinu viditelných a zjistitelných objektů, tvoří v tom samém vesmíru jenom pouhá 4%. Moc toho zatím nevíme, ani jaká další překvapení nás při pozorování vesmíru čekají, ale asi to bude hodně zajímavé a napínavé. S tvojí poznámkou, že určitě nejsme jako jediná inteligence ve vesmíru sami souhlasím, protože je to docela logické.
velikost vesmíru (Pavel Kopecky, 12. 08. 2009 10:53)
Jinak jsem samozřejmě laik,jako mnoho jiných,ale vesmír mě odmalička fascinuje a pomáhá mi dívat se z nadhledem na nitěrné starosti co mám já i svět okolo mě...stačil by pouhý vánek z vesmíru a nebudeme existovat...Lidstvo si velmi namýšlí,jak je mocné....Asi jako nějaký neoběvený kmen v Africe,co vymyslel oštěp a žije v domění,že jsou středem světa...Vesmír je obrovský...podle mě nekonečný,ale stále jsme jenom lidi...myslíme a uvažujeme jako lidská populace a tak se snažíme si vše i vysvětlovat,ale co když je to všechno naprosto jinak?Ano určité přírodní zákony jsou neměnné,ale jen jedno z mnoha:Černá díra....to se vymyká všemu chápání...Lidem.Ale co mimo lidi?Co když je vesmír sám o sobě živý..?Nemusíme si vše vysvětlovat logikou..Ve srovnání s vesmírem jsme tady a existujeme biliontinu vteřiny,co můžeme vědět o vesmíru,který tady je možná odnekonečna....a jestli vzniknul,tak jak,proč a co bylo před tím...?Kdo za tím stojí...I mravenec má svou inteligenci,kterou nepřekročí at dělá,co dělá a nepochopí nikdy,že je jenom mravenec...My si můžeme myslet,že to je primitivní tvoreček,ale to samé jsme ve vesmíru my-lidé....
Pavel
kopecky1@email.cz
Pavel
kopecky1@email.cz
velikost vesmíru (Pavel Kopecky, 12. 08. 2009 10:17)
...a co když se nám vesmír zdá tak velký jenom proto,že my lidé a země a vůbec,slun.soustava jsme tak malinkatí.....Představte si,že naše země je třeba velká jako molekula,atom....a je uprostřed Tichého Oceánu....ja nekonečný se nám bude zdát..?Ano,končí hladinou...potom je atmosféra....vesmír....a dál?Zase něco ...X tá dimense,něčeho...?Nikdy na to nepřijdeme,na to jsme nicotný,ale jedno vím jistě,že ve vesmíru nejsme samotinký..jen velmi,velmi daleko od sebe...!Pavel
pro Posla (Saty, 08. 08. 2009 13:58)
Vítej na palubě, jen nás asi hodně kdo si myslí něco podobného jako ty. Já sama se přikláním k myšlence, že Vesmír je Bůh, tak zvaně živý a inteligentní Vesmír.
Poznání tajemna (Posel, 08. 08. 2009 12:44)
O Vesmír se zajímám hodně..Sídlí v něm zdroj světla(slunce) Vesmír je hodně tajemný a neprozkoumaný.....Ale já věřím že za cestou k poznání Lidstvo dospěje do bodu kde potká..Jiný život..POdle mně bude uplně odlišný od toho co je zde na planetě zemi.Vlastní kultura prostě všechno...Ale do té doby je vesmír zahalený mnoha hádankami...svořil ho Bůh??..nebo vesmír je bůh?? Mnoho otázek a málo odpovědí...ale to se časem změní.:-)
pro Chomy (Saty, 29. 06. 2009 23:04)
Ahojky, trápí tě spousta otázek? Buď si jistý, že nejsi zdaleka sámJsou různé teorie, jako třeba že vesmír není tak veliký jaký se nám jeví, protože je to je holograficky vytvořená iluze, ale i v tomto případě zůstanou stejné otázky: kdo ten hologram vytvořil a co je mimo ten hologram. Já se přikláním k myšlence, že náš vesmír má hranice, ale tam je zase jiný vesmír s více dimenzemi. Je to dobrodružný takhle se myšlankama brouzdat vesmírem a představovat jak asi vypadají planety ve vzdálených galaxiích. Víš, kdybysme všechno věděli, už by to asi nebylo tak krásně tajemné a záhadné.
Myšlenky (Chomy, 06. 05. 2009 01:49)
Vesmír, to je téma který mne zajímá, zajímalo a asi vždy zajímat bude. Bohužel nejsem žádný génius ale to mi nebrání v tom myslet si o vesmíru neco zvláštního neco vedecky nepodloženýho, proste neco co mne napadne když o nem budu sám přemýšlet.. Jenže nakonec co vymyslim je nic protože o vesmíru nic nevím.. Co to je? tak dobře řekněme že nic prostě prostor, prostor plný hvezd, meteoritú a pod.
Kde ten prostor končí? Nikde.. Jak nikde ? nekde přece končit musí nemúže bejt nekonečnej to prostě nejde a jestli jo tak tam bude asi i nekonečno planet nekonečno galaxii a nekonečno obydlených planet.. Jestli je vesmir nekonečnej musí tam byt proste i nekonečno galaxii proč? protože to tak muže bejt a nemusi ale to se lidi nikdy nedozvedej protoze nekonečnej prostor prozkoumat nelze..
ale podle mne bejt nekonečnej nemuže nekonečno je neco co si ani nejde představit pokud nemyslíme číslovku jako napsanou na papíře ale realnej počet nečeho nekde. myslím že tam musí být hranice ale zas otázka jak by ta hranice mnela vypadat? když vezmu v potaz že teda vesmír nekde končí že nemúže bejt nekonečnej a že nekde musí končit tak kde a jak? a co je potom? to by neco muselo bejt okolo vesmíru jenže co? když řeknu že nic tak tam zas bude nekonečno ničeho a sme zas u toho nekonečna
Možná že vesmír je ten domělej buh kterej si člověka vytvořil takovyho jakyho si představuje sam sebe.. At už konečnej či nekonečnej prostor kterej si je vědom sám sebe a své božské (vesmírné) moci
Kde ten prostor končí? Nikde.. Jak nikde ? nekde přece končit musí nemúže bejt nekonečnej to prostě nejde a jestli jo tak tam bude asi i nekonečno planet nekonečno galaxii a nekonečno obydlených planet.. Jestli je vesmir nekonečnej musí tam byt proste i nekonečno galaxii proč? protože to tak muže bejt a nemusi ale to se lidi nikdy nedozvedej protoze nekonečnej prostor prozkoumat nelze..
ale podle mne bejt nekonečnej nemuže nekonečno je neco co si ani nejde představit pokud nemyslíme číslovku jako napsanou na papíře ale realnej počet nečeho nekde. myslím že tam musí být hranice ale zas otázka jak by ta hranice mnela vypadat? když vezmu v potaz že teda vesmír nekde končí že nemúže bejt nekonečnej a že nekde musí končit tak kde a jak? a co je potom? to by neco muselo bejt okolo vesmíru jenže co? když řeknu že nic tak tam zas bude nekonečno ničeho a sme zas u toho nekonečna
Možná že vesmír je ten domělej buh kterej si člověka vytvořil takovyho jakyho si představuje sam sebe.. At už konečnej či nekonečnej prostor kterej si je vědom sám sebe a své božské (vesmírné) moci
pre saty (johny, 08. 04. 2009 21:56)
máš pravdu, prepáč, že s tým otravujem ,ale len tak pre potešenie ducha wald der freihet,heimdalls,im fackelschein,už sa do toho nebudem starať a k tej kostre asi merala iba dva metre a bolo to niekde v tej knihe Darwinov omyl možno je to blbosť, ale človek si už dnes nie je na čistom inak si skús nájsť ak to tiež nie je blbosť ale niekde vo vesmíre sa vraj nachádza obrý diamant je to vraj vyhasnuté slnko, ktoré obsahovalo veľa uhlíka a pri zániku pri obrovskom tlaku a teplote sa zmenilo na diamant to je ten čarovný vesmír inak v tej rubrike tetovanie veľmi pekné to si ty však s tým nápisom je to vlastne umenie, ktoré sa stalo umením s utrpenia a neporozumenia ale aj naopak to je tá krása umenia a ešte k tým skladbám možno ťa budú nudiť v tom prípade sa ospravedlňujem ale dúfam,že pohladia tvoju dušu, niekedy sa nechám uniesť.
pro Johny (Saty, 08. 04. 2009 20:37)
Ahojky Johny, tu hudbu spíš necháme na autorovi stránky Petrovi. Myslím že sestava hudby na webu celkově je už konečná, snad jen dvě skladby mi chybí, ale to nechce uspěchat, to počká. Requiem for a dream mám na hadru, měla jsem ho v rubrice "Rozhovor se Satanem" do té doby, než jsem sehnala Interludium Sigillum Luciferi. Poslechla jsem si to co jsi mi doporučil, některý jsou fakt pecka metall, ale je to spíš k poslechu. K bleskům by Amon Amarth taky moc nesedl, i když tam ze začátku třikrát zahřmí, protože pak je to řežba. Fakt jsme odbočili. Já se tě zeptám, kde jsi četl o té třímetrové kostře? Já se snažila něco najít, ale nic, spíš to vypadá na nějakej vtípek.
pre saty (johny, 08. 04. 2009 11:06)
tú Kristýnku tam nedávajte radšej niečo iné ak chceteteraz ma napadlo pozri to Requiem for a dream je to z filmu o drogovej závislosti a jej následkoch inak všimol som si, že sme nejak odbočili s hlavnej témy.
pre saty (johny, 06. 04. 2009 20:03)
hmm vieš čo niektoré dobré pesničky nemám momentálne doma,ale ak sa nehneváš na you tube sú aj videoklipy k piesňam, ktoré ti odporučím, teda Equilibrium-sagas-blut im auge,heidedenrauche,wingthorshammer, turys fratyr Ensiferum-iron,into battle,treacherous god, mourning heart, LAI LAI HEI, Falkenbach-Heatenish Foray,Baldurs tod,Norther-blackhearted,savior, nothing. zatiaľ všetko a ešte ensiferum-tears.
pro Johny (Saty, 06. 04. 2009 15:23)
Nemáš něco k poslání na ukázku? Docela by mě to zajímalo. Kristýnka je nádherná písnička, jen je to o holce, mám ji doma a hodit na web by nebyl problém, jen nevím jak by to sedlo k Radovanovi. To už ale nechám na Petrovi, přijde se podívat a písne.
ašte niečo (johny, 06. 04. 2009 13:33)
do rubriky SPOVED by sa hodila ak smiem poradiť je to predsa len chúlostivá téma nechcem ťa ovplyvňovať,ale možno by sa do tej témy samozrejme aj s Petrovým súhlasom možno hodila na Radkovu pamiatku je to pieseň Kristínka od Petra Nagya dakujem.
... (johny, 06. 04. 2009 13:20)
skús nájsť od Equilibriumu albumy Turys Fratyr alebo Sagas je to pagan metal, ale sú tam aj čisto inštrumentálky s prírodnými zvukmi a vôbec celý album je super a tiež Falkenbach,Ensiferum alebo Norther má super skladby je to všetko metal možno sa bude hodiť a so soundtrackov napr. Requiem for a dream a mnoho dalších. k bleskom by sa hodil Amon Amarth je to hustý metal ha ha ha.
pro Johny (Saty, 06. 04. 2009 09:40)
Ahojky Johny, Jarrého tu taky najdeš, například na "Tornádech" je jedna z alba Oxygene. Má opravdu skvělou hudbu, stejně jako Vangelis. Sehnala jsem si toho hafo, ale jen málo věcí se hodí k určitému tématu jako zvuková kulisa, takže se shání i mimo, třeba v soundtrackách.
pre saty a paju (johny, 05. 04. 2009 10:27)
ahoj všimol som si, že sa niekto pýtal, kde by mohol zohnať nejakú hudbu napadol ma svetoznámy inštrumentalista Jean Michelle Jarré možno sa to bude hodiť a hlavne sa vám páčiť.
(johny, 02. 04. 2009 15:56)
prepáč pomýlil som sa nie severnou amerikou, ale europou.
pre saty (johny, 02. 04. 2009 15:53)
ešte k tomu kladivu, ked ho našli našli pri ňom aj trojmetrovú kostru ženy spomenul som si na severské mýty možno to bude znieť ako blud a ani sa to veľmi nehodí do tejto témy je to veľmi odvážne tvrdenie chcel by som vydieť mapu sveta spred 140000000 rokov a porovnať ju s dneškom a to kladivo mi pripomenulo thorovo kladivo obri mohli tiež existovať ked sa už našli kostri a k tej čistote železa možno to naozaj boli božskí kováči možno mala amerika spojenie so severnou amerikou práve počúvam severský metal ako som tak počúval napadla ma táto myšlienka.
pro Johny (Saty, 22. 03. 2009 10:09)
Tak jsem to kladivo našla. Podívej se na tenhle odkaz: http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2004010008 Je to jedna ze záhad, pro které nemáme řešení a když by se z toho měl vyvodit závěr, myslím že by zněl: všechno bylo jinak. I když by si tento nález zasloužil mnohem víc pozornosti, stal se z něj pouhý muzejní exponát, fosílie, stejně jako kost prehistorického zvířete, které tu běhalo před 140000000 milinoy let.
pre saty (johny, 16. 03. 2009 18:38)
bolo to v knihe darwinov omyl, možno to pri hľadaní pomôže meno autora som už zabudol na nete to určite niekde nájdeš k poslednému príspevku, myslím že existuje videl som niečo podobné bolo to strašne rýchle.
pro Zeko (Saty, 13. 03. 2009 22:32)
Já bych se klidně pustila dál, ale měla bych jednu podmínku, nejdýl na deset let a pak návrat domů abych stihla ještě prožít normální život na Zemi.
a to UFO?? Já nevím kde beru tu jistotu, ale jsem přesvědčená, že za pár let bude jasno, nejen mně a tobě, ale všem.
a to UFO?? Já nevím kde beru tu jistotu, ale jsem přesvědčená, že za pár let bude jasno, nejen mně a tobě, ale všem.
pro Johny (Saty, 13. 03. 2009 22:28)
Ahojky Johny, ta hudba mě taky uchvátila a řekla jsem si, že nic lepšího k vesmíru nemůže být. Jsem ráda že tě to oslovilo a o tom kladivu jsem nevěděla. Pokusím se o tom zjistit něco víc.
nádhera (johny, 13. 03. 2009 11:07)
nádhera tá hudba sa hodí k tím obrázkom je povznášajúca niečo z tej hudby ma zasiahlo, asi jej hlbka niečo sa v mojom vnútri otvorilo od dojatia som sa rozreval ako malé decko toto utvrdilo moje presvedčenie v existenciu boha a k tomu stlpu je to úžastné, akí boli kedysi vyspelí, vdaka našim učiteľom viem ešte o jednom prípade v amerike našli veľmi staré kladivo, ktoré obsahovalo tiež skoro čisté železo.
Ahoj Saty (Zeko, 22. 02. 2009 20:15)
Ano to bude on a 99% čisté železo, povídáš?? To musí být pěkný macek i když nemá velký průměr, no jo, jsou to na té naší zemi kulaté ale věci. A ještě k tomu nerezne.
Jo jo do vesmíru bych rád a kdyby to mělo být ve jmenované lodi tak bych neváhal ani minutu. Ono kvalitní zázemí je prostě kvalitní zázemí. Mám ten dojem že se na oběžné dráze staví nebo sestavuje nějaká vesmírná stanice a už by měla být docela velká. Třeba budou mít den otevřených dveří až to dodělají. Ale kolaudačku by si odpouštět neměli, akorát pozor na šampus aby si nerozbyli domeček. Kdo ví čeho se ještě dožijeme na stará kolena....
Podle nějakého věštce nebo věštkyně (chtěl jsem napsat Nostradáma, ale abych si zase nevymýšlel) se má na zemi ukázat UFO nebo by měl být kontakt s něčím z vesmíru. Už aby to bylo, třeba si lidi uvědomí že jsme vlastně úplně primitivní a na vrchol evoluce jsme se postavily my samy. To je jako by se voják pasoval na generála, sám od sebe.
A kam by si chtěla letět jako první cestu? Mě by stačilo kdyby se mnou obletěli Zemi a pak bych se mohl rozhlédnout po galaxii. Jako začátek .... nebudeme se hned pouštět do nějakých větších akcí.
Jo jo do vesmíru bych rád a kdyby to mělo být ve jmenované lodi tak bych neváhal ani minutu. Ono kvalitní zázemí je prostě kvalitní zázemí. Mám ten dojem že se na oběžné dráze staví nebo sestavuje nějaká vesmírná stanice a už by měla být docela velká. Třeba budou mít den otevřených dveří až to dodělají. Ale kolaudačku by si odpouštět neměli, akorát pozor na šampus aby si nerozbyli domeček. Kdo ví čeho se ještě dožijeme na stará kolena....
Podle nějakého věštce nebo věštkyně (chtěl jsem napsat Nostradáma, ale abych si zase nevymýšlel) se má na zemi ukázat UFO nebo by měl být kontakt s něčím z vesmíru. Už aby to bylo, třeba si lidi uvědomí že jsme vlastně úplně primitivní a na vrchol evoluce jsme se postavily my samy. To je jako by se voják pasoval na generála, sám od sebe.
A kam by si chtěla letět jako první cestu? Mě by stačilo kdyby se mnou obletěli Zemi a pak bych se mohl rozhlédnout po galaxii. Jako začátek .... nebudeme se hned pouštět do nějakých větších akcí.
pro Zeko (Saty, 14. 02. 2009 00:07)
Zřejmě máš na mysli sloup v Dílí. Odhaduje se, že byl vyrobený ve 4 století n.l.
a původně stál na vrcholku kopce u Ambály, později ho přestěhovali do Dilí,
kde stojí dodnes. Čistota železa je 99% a dodnes na něm není ani smítko rzi,
přesto že je známo, že každé železo pdléhá rzi a kór, když je vystaveno
povětrnostním vlivům, jako je vlhkost vzduchu a voda. Jeho váha
se odhaduje na 6 tun. Tak čisté železo by se vyrobit dalo, tak těžký sloup
už by byl sakra oříšek, ale i když by se to zvládlo, po pár letech by ho začala
rez nemilosrdně hlodat. Tohle je právě na tom to nejzvláštnější.
Taky jako ty věřím, že nejsme ve vesmíru sami, jen ty vzdálenosti jsou zatím
pro nás nepřekonatelné a i když třeba opravdu nejsme sami, ve skutečnosti sami jsme.
(do té doby, než zjistíme, že UFO je realita.) Chtěl bys někdy letět do vesmíru?
Kdyby to byla třeba Enterprise, tak já klidně.
a původně stál na vrcholku kopce u Ambály, později ho přestěhovali do Dilí,
kde stojí dodnes. Čistota železa je 99% a dodnes na něm není ani smítko rzi,
přesto že je známo, že každé železo pdléhá rzi a kór, když je vystaveno
povětrnostním vlivům, jako je vlhkost vzduchu a voda. Jeho váha
se odhaduje na 6 tun. Tak čisté železo by se vyrobit dalo, tak těžký sloup
už by byl sakra oříšek, ale i když by se to zvládlo, po pár letech by ho začala
rez nemilosrdně hlodat. Tohle je právě na tom to nejzvláštnější.
Taky jako ty věřím, že nejsme ve vesmíru sami, jen ty vzdálenosti jsou zatím
pro nás nepřekonatelné a i když třeba opravdu nejsme sami, ve skutečnosti sami jsme.
(do té doby, než zjistíme, že UFO je realita.) Chtěl bys někdy letět do vesmíru?
Kdyby to byla třeba Enterprise, tak já klidně.
pro Saty (Zeko, 12. 02. 2009 20:47)
Nazdárek Saty, obávám se že my už se tajemství vesmíru nedozvíme a možná ani naše děti ne. A docela věřím že jiné civilizace ve vesmíru jsou. Asi nikdo mi nebude vymlouvat že jiné galaxie existují (i kdyby jen jedna) tak bude fungovat na podobném principu jako naše takže se dá předpokládat že min. jedna planeta bude osídlena a je jedno čím. Časově na tom budou ale úplně jinak a protože je to jiná galaxie tak budou mít jiné problémy pokud vůbec nějaké.
Někde na planetě Zemi by měl být sloup z kovu, ale ten kov nedokáží rozpoznat žádné moderní stroje, počítače ... Nikdo neví z čeho je protože taková hmota na Zemi není a nikdo ji DNES nedokáže udělat. A přitom to tam stojí prej hoooodně dlouho. A takových záhad je tu víc, ale to Tobě nemusím vykládat, že?
Ještě jsem kdysi viděl (v takové hrací bedýnce se hýbaly obrázky) dokument že někdo dokázal z větší části potlačit gravitaci pomocí rotujících magnetů nebo tak nějak, to si fakt nepamatuji. Vím že měl kolo z vlaku, to co jezdí po kolejích, na nějaké hřídeli a když ho roztočil a možná do protisměru magnet tak ten předmět hravě zvedl nad hlavu (na té hřídeli se rozumí) jako by ztratilo víc než polovinu své váhy, nehledě na to že se to točilo strašně dlouho. Ale mám v tom hokej protože to bylo dávno. Pokud by to tak ale bylo tak to měli dávno aplikovat na nějakých létajících strojích do vesmíru. Asi to nebude tak jednoduché jak by jsme si přáli.
A že bych si to teda přál.....
Někde na planetě Zemi by měl být sloup z kovu, ale ten kov nedokáží rozpoznat žádné moderní stroje, počítače ... Nikdo neví z čeho je protože taková hmota na Zemi není a nikdo ji DNES nedokáže udělat. A přitom to tam stojí prej hoooodně dlouho. A takových záhad je tu víc, ale to Tobě nemusím vykládat, že?
Ještě jsem kdysi viděl (v takové hrací bedýnce se hýbaly obrázky) dokument že někdo dokázal z větší části potlačit gravitaci pomocí rotujících magnetů nebo tak nějak, to si fakt nepamatuji. Vím že měl kolo z vlaku, to co jezdí po kolejích, na nějaké hřídeli a když ho roztočil a možná do protisměru magnet tak ten předmět hravě zvedl nad hlavu (na té hřídeli se rozumí) jako by ztratilo víc než polovinu své váhy, nehledě na to že se to točilo strašně dlouho. Ale mám v tom hokej protože to bylo dávno. Pokud by to tak ale bylo tak to měli dávno aplikovat na nějakých létajících strojích do vesmíru. Asi to nebude tak jednoduché jak by jsme si přáli.
A že bych si to teda přál.....
pro Zeko (Saty, 07. 02. 2009 20:58)
Ahojky Zeko, myslím si že materiál na fantazírování ještě dlouho lidem nedojde, jestli se vůbec někdy dozvíme, jak to vlastně všechno je. To by nebyli lidi lidma, aby nebyli zvědaví a nesnažili dostat se dál a vědět víc. Už teď se snažíme podrobně prozkoumat celou naši sluneční soustavu. Věřím že v budoucnosti dokážou lidi vyslat sondy i za její hranice a získané informace taky dost poví. Největší překážkou jsou ale vzdálenosti a kontakt sondy se vzdálenou planetou mohou trvat desítky, nebo stovky let. Právě ty nepředstavitelné vzdálenosti a oproti tomu malá rychlost kterou dokážeme vyvinout jsou překážkou a možná nejen naší. Třeba jsou v naší galaxii podobné civilizace, které mají s kontaktem stejné problémy jako my. Třeba.:-D
pro Satanku (Zeko, 04. 02. 2009 22:06)
Je zajímavé co tu píšeš a pro mě jsou to samé novinky. Hologram, vím už jsi o tom psala minule. Pořád to mám v hlavě a snažím se představit si to.
Pokud by to s těmi subatomárními částicemi bylo jak říkají tam se mi vybaví jedna možnost. Že je vesmír živý a tím myslím živý, něco jako my. Když se píchneš do prstu tak to taky cítíš hned a při tom si ten impuls toho vjemu musí podat prst s mozkem, ale je to rychlostí meteleskum bleskum, pro nás okamžitě a pro tělo nebo pro bunky (nebo co tam vlastně máme) je to obrovská vzdálenost. Takže docela přijatelná představa akorát jestli naše galaxie je v vesmíru malá jako bunka nebo velká jako nějaký orgán v našem těle.
Hologram, je to strašně lákavá nabídka a opět podporuje nespočet dalšího fantazírování. Řekl bych že zatím nejsme schopni opustit naši galaxii (klidně mě oprav) tak by se dalo předpokládat že hologram začíná hned za naší galaxií a nejspíš z důvodů aby jsme si mysleli že je vesmír nekonečný, že jsme tu samy .... To by ale ten kdo to spáchal nás musel znát a v tom případě jsme pokusný krysy co jsme schopni všechno provést a jak daleko se dostanem. Vyvynul se tu jeden druh který šel ve vývoji dál, my. Co když ten velký třesk byl až někdy těsně před počátkem lidstva a nebylo to nic jiného než zapnutí toho hologramu. Kdo zaručí že v pravěku viděli dinosauři nebe a vesmír tak jako my ted. Ptáš se správně, kdo ho tedy vytvořil a ba co víc co je za tím hologramem, jak to tam vypadá. No to má zas o čem přemýšlet.
Napadá mě ještě jedna varianta (vlastně plno mě jich napadá), něco jako konec filmu MIB2 jak se kamera vzdaluje ze Země, z naší galaxie a nakonec i z vesmíru. Celý vesmír je pak v kouli s kterou hrají mimozemštané petang či co. Tak něco na ten způsob. Zajímalo by mě kam na to ti filmaři chodí.
Pokud by to s těmi subatomárními částicemi bylo jak říkají tam se mi vybaví jedna možnost. Že je vesmír živý a tím myslím živý, něco jako my. Když se píchneš do prstu tak to taky cítíš hned a při tom si ten impuls toho vjemu musí podat prst s mozkem, ale je to rychlostí meteleskum bleskum, pro nás okamžitě a pro tělo nebo pro bunky (nebo co tam vlastně máme) je to obrovská vzdálenost. Takže docela přijatelná představa akorát jestli naše galaxie je v vesmíru malá jako bunka nebo velká jako nějaký orgán v našem těle.
Hologram, je to strašně lákavá nabídka a opět podporuje nespočet dalšího fantazírování. Řekl bych že zatím nejsme schopni opustit naši galaxii (klidně mě oprav) tak by se dalo předpokládat že hologram začíná hned za naší galaxií a nejspíš z důvodů aby jsme si mysleli že je vesmír nekonečný, že jsme tu samy .... To by ale ten kdo to spáchal nás musel znát a v tom případě jsme pokusný krysy co jsme schopni všechno provést a jak daleko se dostanem. Vyvynul se tu jeden druh který šel ve vývoji dál, my. Co když ten velký třesk byl až někdy těsně před počátkem lidstva a nebylo to nic jiného než zapnutí toho hologramu. Kdo zaručí že v pravěku viděli dinosauři nebe a vesmír tak jako my ted. Ptáš se správně, kdo ho tedy vytvořil a ba co víc co je za tím hologramem, jak to tam vypadá. No to má zas o čem přemýšlet.
Napadá mě ještě jedna varianta (vlastně plno mě jich napadá), něco jako konec filmu MIB2 jak se kamera vzdaluje ze Země, z naší galaxie a nakonec i z vesmíru. Celý vesmír je pak v kouli s kterou hrají mimozemštané petang či co. Tak něco na ten způsob. Zajímalo by mě kam na to ti filmaři chodí.
pro Zeko (Saty, 03. 02. 2009 08:37)
S tou třešničkou je to docela dobrý přirovnání. Nevím jak se na to budeš dívat ty, ale mně se jako docela přijatelný jeví vesmír jako hologram. Nejvýznamnější pokus 20 století dostal název Aspect, podle fyzika Alaina Aspecta. On a jeho tým odhalili, že za jistých okolností subatomární částice, jako jsou třeba elektrony, jsou schopný okamžitě komunikovat spolu navzájem, bez ohledu na vzdálenost, která je odděluje a je jedno, jestli jsou od sebe daleko 10 centimetrů a nebo 10 miliard kilometrů. Nějakým způsobem se zdá, že každá částice ví, co ta druhá dělá. Problém je, že tohle zjištění je v rozporu Einsteinovou zásadou, že žádná komunikace nemůže probíhat rychleji než je rychlost světla. A proč? Protože kdyby se cestovalo rychleji než je rychlost světla, bylo by to stejné jako prolomení časové bariéry. Tohle pěkně zamotalo fyzikům hlavičky a snažili se to nějak uspokojivě vysvětlit. Tak například David Bohm z londýnské univerzity věří, že Aspectův objev znamená, že objektivní realita neexistuje a to navzdory zdání vší pevnosti vesmíru. Tvrdí, že je to v podstatě přelud, obrovský, okázalý a podrobný hologram. Když si vezmu, jak lze vyrobit pomocí laseru hologram, tak se mi to nejeví jako nereálný...a jsme zas u toho: kdo ten hologram vytvořil, proč a jaký to má všechno smysl?
pro Saty... (Zeko, 01. 02. 2009 22:33)
Protichůdný pocity? Ani ne, zkus si představit že jsi ve vzdálenosti z které vidíš naši galaxii jako na dlani. Zavři oči a až ji uvidíš tak se rozhlídni okolo sebe do všech směrů. Naskytne se ti neuvěřitelný prostor který lidský mozek není schopen pojmout za reálný. Aspon ten můj. A pak si zkus uvědomit jak malá je naše planeta oproti vesmíru a co teprve člověk. Vůbec nemáš protichůdné pocity, jsem na tom úplně stejně. Závidím těm kteří mohly aspon jednou vidět naši planetu z vesmíru a rozhlédnout se kolem po galaxii.
Díky za osvětlení temné hmoty, jestli to dobře chápu tak je to takové zahuštovadlo vesmíru aby planety zůstávaly tam kde jsou. Něco jako třešnička ve šlehačce na dortu. Bez té šlehačky by se prostě skutálela z dortu.
Díky za osvětlení temné hmoty, jestli to dobře chápu tak je to takové zahuštovadlo vesmíru aby planety zůstávaly tam kde jsou. Něco jako třešnička ve šlehačce na dortu. Bez té šlehačky by se prostě skutálela z dortu.
pro Zeko (Saty, 01. 02. 2009 17:04)
K tomu vesmíru. Taky se mi zdá samovolnej třesk bez impulsu trochu podivnej. Náhodnej třesk, náhodnej vznik planet a galaxií s pevným řádem všeho ke všemu, náhodnej vznik života a náhodnej vznik inteligence...člověka. Kde je moc podivnejch náhod, tomu nevěřím. Bůh, tak jak ho vnímáme by to jako jednotlivec za 6 dní asi sotva zmáknul. Další varianta je...inteligentní vesmír, který sám v sobě žije, zaniká a zase se rodí a pak už jen můžem pustit uzdu fantazii...co takhle třeba hologram? Vesmír je krásnej, když se na něj z dálky díváme, ale pro naše chápání je až obludnej. Protichůdný pocity viď?
Na druhou stranu je to tak jak říkáš, můžem fantazírovat do aleluja.:-DD Teď k tý temný hmotě.
Tajemná "temná hmota", je něco jiného, než si představuješ. Není rovnoměrně
rozložená a nezpůsobuje to, že ve velké dálce vidíme tmu. Temná hmota
je prakticky neviditelná a tvoří shluky. Výsledky posledních měření potvrzují,
že temné hmoty je ve vesmíru 23%. Ostatních objektů, hvězd, planet a galaxií které
můžem pozorovat tvoří jen 4%. Funkci TH zatím neznáme, ale určitě je její
vliv na pohyb vesmíru důležitý. Jak se vlastně na tu skrytou a pro nás neviditelnou
hmotu přišlo? Při pozorování galaxií, měření rychlosti a gravitace.
Zjistilo se, že kdyby na sebe gravitační silou působily pouze viditelné objekty,
gravitační síla by byla tak slabá, že by jednotlivé planety byly z galaxií
vymrštěny. Tak se začalo uvažovat, že tam musí být ještě něco, nějaká hmota.
Sice není vidět, ale prozradila se, protože odpovídá na elektromagnetické záření
které zpočátku pohlcuje a pak ho zase vysílá zpátky.
Podle reakcí zatím můžeme vyloučit z čeho není tvořena, ale z čeho to vlastně je,
na to si budem muset ještě pár let počkat.
Jo a na sliby nezapomínám, neslibuju když nechci splnit. Hezký večer.
Na druhou stranu je to tak jak říkáš, můžem fantazírovat do aleluja.:-DD Teď k tý temný hmotě.
Tajemná "temná hmota", je něco jiného, než si představuješ. Není rovnoměrně
rozložená a nezpůsobuje to, že ve velké dálce vidíme tmu. Temná hmota
je prakticky neviditelná a tvoří shluky. Výsledky posledních měření potvrzují,
že temné hmoty je ve vesmíru 23%. Ostatních objektů, hvězd, planet a galaxií které
můžem pozorovat tvoří jen 4%. Funkci TH zatím neznáme, ale určitě je její
vliv na pohyb vesmíru důležitý. Jak se vlastně na tu skrytou a pro nás neviditelnou
hmotu přišlo? Při pozorování galaxií, měření rychlosti a gravitace.
Zjistilo se, že kdyby na sebe gravitační silou působily pouze viditelné objekty,
gravitační síla by byla tak slabá, že by jednotlivé planety byly z galaxií
vymrštěny. Tak se začalo uvažovat, že tam musí být ještě něco, nějaká hmota.
Sice není vidět, ale prozradila se, protože odpovídá na elektromagnetické záření
které zpočátku pohlcuje a pak ho zase vysílá zpátky.
Podle reakcí zatím můžeme vyloučit z čeho není tvořena, ale z čeho to vlastně je,
na to si budem muset ještě pár let počkat.
Jo a na sliby nezapomínám, neslibuju když nechci splnit. Hezký večer.
Saty (Zeko, 29. 01. 2009 22:27)
... no nevím Saty nedokážu pochopit variantu třesku a sto pro se nepřikloním vatiantě Božího díla. U obou variant mi připadne že by vesmír musel mít hranice.Pokud by vesmír vytvořio něco, říkejme tomu třeba Bůh, tak by asi nevytvořil něco bez konce, ztratil by nad tím kontrolu a vůbec by se v tom neorientoval, neměl by šanci pokud by to někde nekončilo a nebo nezačínalo (navíc by nemohl nikdy skončit s prací pokud by neměl vesmír hranice), a kdyby hranice měl tak co je za nimi? Hranice je od toho aby něco rozdělila. A třesk, počáteční impuls nebo energie ktrerá by byt měla jen rozpohybovat vesmír, vdechnout mu život jak se říká. Jak jsem psal minule... jak obrovský impuls by to musel být aby stačil na celý vesmír (pokud má hranice, pokud ne tak třesk pořád pokračuje dál jako když hodíš kámen do vody tak se na hladině utvoří rozpínající se kola) a při té velikosti, at jeto cokoli, je to spíše zničující a ničící než tvořící a oživující.
Jelikož jsem laik tak jsem nějak nepochopil tu temnou hmotu ve vesmíru, myslela jsi tím že díky té hmotě je ve vesmíru tma, že ona tma je tou hmotou a proto není vidět třeba na konec, když se podívám v noci na nebe tak vidím hvězdy zářící na temném pozadí? Hodně jednoduše řečeno. Chápu to dobře? Pokud ano proč by měla dělat kosmologům těžkou hlavu, připadne mi to normální, když budeš mít pět kilometrů dlouhý tunel tak taky nebudeš vidět světlo na druhé straně, bude tam prostě tma a i když rožneš po sto metrech žárovky tak budou svítit jako ty hvězdy, ale konec stejně neuvidíš.
Vesmír je prostě fascinující svou tajemností a vytváří prostor pro mnoho spekulací, variant a možných způsobů vzniku,fungování, zákonů .... Jsem rád že lidstvo nezná tajemství vesmíru, nemohl bych pak snít, fantazírovat nebo ti sem napsat, pokud by znal tuhle hádanku pak by našel odpovědi asi na všechno a to by byla pěkná nuda...
PS: nezapomen Saty co jsi mi slíbila....
Jelikož jsem laik tak jsem nějak nepochopil tu temnou hmotu ve vesmíru, myslela jsi tím že díky té hmotě je ve vesmíru tma, že ona tma je tou hmotou a proto není vidět třeba na konec, když se podívám v noci na nebe tak vidím hvězdy zářící na temném pozadí? Hodně jednoduše řečeno. Chápu to dobře? Pokud ano proč by měla dělat kosmologům těžkou hlavu, připadne mi to normální, když budeš mít pět kilometrů dlouhý tunel tak taky nebudeš vidět světlo na druhé straně, bude tam prostě tma a i když rožneš po sto metrech žárovky tak budou svítit jako ty hvězdy, ale konec stejně neuvidíš.
Vesmír je prostě fascinující svou tajemností a vytváří prostor pro mnoho spekulací, variant a možných způsobů vzniku,fungování, zákonů .... Jsem rád že lidstvo nezná tajemství vesmíru, nemohl bych pak snít, fantazírovat nebo ti sem napsat, pokud by znal tuhle hádanku pak by našel odpovědi asi na všechno a to by byla pěkná nuda...
PS: nezapomen Saty co jsi mi slíbila....
pro satalinecku (jenicek, 10. 01. 2009 11:31)
samozrejme ze ne!zajimalo me co si o tom myslis ty,jaka je tva predstava.
pro Jendu (Saty, 07. 01. 2009 15:17)
Na tuhle otázku ti neodpoví ani nejlepší astrofyzik. Z pohledu člověka je vesmír nekonečný a jestliže někde končí, začíná jiná dimenze, jiný vesmír. To, že je pro nás vesmír takovou záhadou, dělá ho pro člověka ještě tajemnějším a zajímavějším a nutí jej ho zkoumat a neustále monitorovat. To že mě neznáš, snad není na závadu?
pro saty,i kdyz nevim ani kdo jsi (jenda, 07. 01. 2009 14:52)
myslis ze je nekonecny?
pro Jendu Gabču, Johny (Saty, 02. 01. 2009 13:46)
Neskutečný? Právě že je tahle tajemná nádhera skutečná. Někdo se dívá na nebe jen aby věděl, jestli nebude pršet a o moc tím přichází. Jinému to nestačí, chce vědět víc, protože cítí zvláštní pocit při phledu na hnězdy. Mezi ty druhé patříte i vy a krásně jste to napsali.
Cosmos (Johny, 01. 01. 2009 01:57)
Víš je to neskutečný
nejlepší stránky (gabča, 28. 12. 2008 12:05)
To jsou ty nejúžasnější sránky na které jsem mohla narazit. Uplně nádherny. Když se dívám na ty obrázky a při tom sliším tu hudbu, až mě to nahání strach. Strach z nepoznanéno! Většinou se do těch obrázku uplně zahledím, zasním ,a až se probudím tak se vidím jak na to zírám s otevřenou pusou. Krása jen tak dál.
pro autora (jenda, 25. 12. 2008 21:31)
absolute perfect!!!!!!!!!!!
pro Ensteina (Saty, 17. 10. 2008 12:13)
Jejky, nějak jsem tuhle rubriku přehlídla. Na tom co píšeš není "něco", ale "hodně". V celém tom lidském pohledu na Boha jak je lidem předkládán, je spousta nesrovnalostí a tohle je právě jeda z nich.
Moc dlouho se jelo po jedné koleji, která nikam nevede. Měla by se hodit výhybka.
Moc dlouho se jelo po jedné koleji, která nikam nevede. Měla by se hodit výhybka.
Pro Saty (Enstein2, 02. 10. 2008 12:26)
Orbersův paradox je popsán v úvodním článku výše.Také si myslím,že vesmír není vystavěné divadlo pro nás,i v ostatním se shodnem.Kdyby Boha štvalo,že nás stvořil,pak by nemohl být vševědoucí a všemohoucí,neviděl by do budoucnosti a tak by na tom byl v podstatě jako my,odkázán na pokusy v nichž se samo zruší to co není životaschopné,nooo na tom něco bude nemyslíš?
------------ (Enstein2, 01. 10. 2008 01:55)
Myslím že,Orbersův paradox spočívá hlavně v naivních představách.V přírodě všechno podléhá přeměně či rozkladu,proč by se to tedy nemělo týkat světla.
------------ (Enstein2, 01. 10. 2008 01:19)
Úžasné,pro nás,však Bůh měl asi jiný názor,než sledovat věky věkův,jak se vše,kolem něčeho nudně otáčí a proto nás stvořil.
neznam nic krasnejsiho (killicek, 22. 08. 2008 23:12)
nadhera...
pro Ládu (Saty, 08. 07. 2008 09:01)
Hlavně se vrať zase zpátky ju??:-DD
vesmír (Láda, 06. 07. 2008 18:09)
moc hezké ta muzika vtahuje někam do neznáma.
VESMÍR (Jana Amorová, 27. 05. 2008 17:11)
OUUUT
Ufounovi (Jan, 19. 04. 2008 02:36)
Nestyď se za to že máš světu co říct...já jsem to třeba netušil a teď jsem tím poznáním celkem znepokojen,dokonce bych řekl až nemile zaskočen...no toto?!Jak někdo může propagovat tak nestoudnou mystifikaci?Mám slabé srdce,takže nad tím raději nebudu přemýšlet,ale jinak bych se dozajista rozčílil..jenomže mám to srdce...takže nic...nezajímá mně to,jen se koukám...nezlob se
pro Toma (Saty, 05. 04. 2008 08:54)
Pohoda, už to všechno zase jede. Ještě dodám, určité autory a skladatele ti mohu pak doporučit. Podle toho bys také mohl hledat.
pro Toma (Saty, 04. 04. 2008 22:52)
Ahojky Tome, tomu se říká zákon schválnosti. Jak jsi mi napsal takový hezký komentář, tak asi za tři hodiny mi zmizela všechna muzika z webu. Myspleyer radio má nějaké změny a než to všechno předělám, bude to nějakou dobu trvat. Teď je ještě k tomu víkend, takže moc u PC nebudu. Ptáš se kde sháním hudbu. To je různé, hlavně mám přátele, co jsou z oboru, nebo fandové do hudby, kteří mi pomáhají. Já jim řeknu buď o konkrétní song, nebo jim vysvětlím jaká by to měla být hudba a pak už jen poslouchám a vybírám. Také jsem kontaktovala zahraniční hudební weby, konkrétně kvůli " Sigillum Luciferi", protože u nás se nesežene. Dostala jsem celé album a z toho jsem si vybrala dvě skladby. Jestli máš zájem o něco co je na webu, napiš mi na mail a já ti je pošlu jako mp3. Měj se.
prosim te moc:) (Tom, 04. 04. 2008 14:41)
ahoj satanko rad bych se te zeptal kde je mozne takovouhle hudbu sehnat...jestli bys mi mohla pomoct moc obdivuju tuhle tu stranku a myslim ze tady nevidim chybu..vsechno sedi dokazala si vytvorit i atmosferu takou jake je prave tema ktere si prohlizim...nema to tu chyby..jesti by se dalo a uvidim ze mi tady odpises nebo das vedet:) dam ti icq a mohla by si mi nejakou tu hudbu poslat nebo dokonce mne navest na zdroj takove hudby je jedno ci vesimr satan duchove..ale potreboval by stranku kde to je mozny sehnat:)
pro Ufouna (Saty, 30. 03. 2008 14:09)
Jistě víš, že v kosmu je mnoho druhů záření a právě spektrum toto záření
se zohledňuje a právě typ a síla záření vytváří barevnost fotek. Jde také o to,
aby se odlišila hloubka a vzdálenosti. I ta barevnost tam je. Vezmi si třeba
jen naši malinkou sluneční soustavu. Merkur září červeně, Venuše je také
na snímcích červená a mívá zvláštní popelavý svit, Země je krásně modrá,
na Jupiteru se střídají temě hnědé pásy se světlými, Saturn je hnědo červený,
Uran je modrozelený, Neptun je také slabě modrozelený, Pluto je jako sněhová
koule a slunce vyzařuje zlatožlutou barvu. Je pochopitelné, že se barvy
rozptylují, takže na normálních snímcích z dalekohledů se pak hvězdné skupenství
jeví jako našedlá mlhavá formace. Není chybou vytáhnout informaci o barvě
mlhoviny, hvězdy, či planety a zvýraznit ji. Není nutné myslet jen na komerci,
protože s barevným podkladem je nám ten pohled do vesmíru srozumitelnější
svým odlišením od jiných podobných útvarů a v neposlední řadě i hezčí.
Myslím že to co jsi nám chtěl sdělit, všichni víme a všichni to berem,
ale není na škodu se o tom zmínit. Já ti dám dokonce na stránku i barevný vesmír.
se zohledňuje a právě typ a síla záření vytváří barevnost fotek. Jde také o to,
aby se odlišila hloubka a vzdálenosti. I ta barevnost tam je. Vezmi si třeba
jen naši malinkou sluneční soustavu. Merkur září červeně, Venuše je také
na snímcích červená a mívá zvláštní popelavý svit, Země je krásně modrá,
na Jupiteru se střídají temě hnědé pásy se světlými, Saturn je hnědo červený,
Uran je modrozelený, Neptun je také slabě modrozelený, Pluto je jako sněhová
koule a slunce vyzařuje zlatožlutou barvu. Je pochopitelné, že se barvy
rozptylují, takže na normálních snímcích z dalekohledů se pak hvězdné skupenství
jeví jako našedlá mlhavá formace. Není chybou vytáhnout informaci o barvě
mlhoviny, hvězdy, či planety a zvýraznit ji. Není nutné myslet jen na komerci,
protože s barevným podkladem je nám ten pohled do vesmíru srozumitelnější
svým odlišením od jiných podobných útvarů a v neposlední řadě i hezčí.
Myslím že to co jsi nám chtěl sdělit, všichni víme a všichni to berem,
ale není na škodu se o tom zmínit. Já ti dám dokonce na stránku i barevný vesmír.
barvy (ufoun, 24. 03. 2008 22:37)
už by jste mohli vědět ,že ta fota z vesmíru jsou colorovány.ve skutečnosti nejsou takto barevná.dělá se to proto,že jdou daleko lépe komerčně využít.
pro Paju (Saty, 04. 03. 2008 12:19)
Když mi tu necháš adresu, tak klidně.
ahoj (paja, 21. 02. 2008 21:26)
Máš to tu fakt MOC hezké!!! Jenom bych se ctela zeptat, kde jsi vzala tu hudbu k tomu vesmiru??? prosim kdyztak mi odepis
pro Sedy (Saty, 22. 12. 2007 21:00)
Nepovídej nic, jen to prožívej.
pro Saty (Sedy, 22. 12. 2007 16:26)
Jsem zpátky. Je těžký na cokliv navazovat,ale na těhle stránkách se cejtím nejlíp.
pro Saty (Sedy, 21. 12. 2007 17:02)
Vyrážím za dvě hodiny na moje nejkrásnější místo na světě. Pod Pravčickou bránu.A teď neblafuju, žádné zrcadlení. Skály a hvězdy. Vím ,že tam nebudu sám, možná kámoš, možná Kleopatra, možná sova, kdo ví ?
pro Saty (Sedy, 21. 12. 2007 16:55)
Vím že chlap to má v tomhle směru jednodušší.Ale nesmí lhát, když řekne jdu do skal, nesmí jít jinam.A volna v noci mám kolik si ho umanu."Chceš-li nekonečno chápat,buď sám malý jak červíček,krůček za krůčkem soupej ke hvězdám".
pro Sedy (Saty, 21. 12. 2007 13:34)
Závidím ti, že máš volno a že můžeš jít kam chceš. Mě nezbývá, než se dívat oknem, ven se dostanu až večer po šestý. Doufám, že nám povíš něco zajímavýho.
pro Saty (Sedy, 20. 12. 2007 23:34)
Zítra budu sám ve skalách.Poprvé v životě po vzoru dávných druidů, budu vítat návrat slunce.Žádný obřad nepřipravuju,budu asi jenom zírat.Věřím,že něco záhlédnu.Potom vám povím.
pro Sedy a Marketu (Saty, 17. 12. 2007 20:04)
Děkuji za pochvalu, potěšila mě.;-)
pro Všechny (Sedy, 17. 12. 2007 19:36)
Tahle stránka se vám moc povedla, nedá se skoro nic dodat,je fantastická!!!!!!!!!!
vesmir (marketa, 09. 12. 2007 12:11)
je to nadherne velice moc
Dokonalost (Adam, 14. 11. 2007 15:17)
Když se koukám na ty obrázky a poslouchám u toho tu hudbu, tak nevím proč, ale říkám si, že je toho ještě hodně, co jsme my lidi ještě nepoznali. Fakt mě to unáši mezi ty hvězdy a galaxie. Fakt úchvatný. Ahoj :o)
pro Adama (Saty, 12. 11. 2007 17:14)
Asi jsme naladěný na stejnou frekvenci. To nádherný neznámo nad hlavou mě taky fascinuje a hudbu vybírám podle toho jak mě osloví, Jsem ráda že oslovila i tebe. Měj se.
Paráda (Adam, 12. 11. 2007 15:53)
Je to fakt nepopsatelně krásný. Přesně si vystihla to, co miluju! A ta hudba k tomu, úplně mě to unáší :o)
vsem (Araklains, 10. 08. 2007 00:38)
jo uchvacujici to je
Bohoušovi (Bandy, 31. 07. 2007 01:42)
Škoda, že jsem si pod stromečkem nevšiml dárek. Byl od Tebe. Děkuji.
Satanko (richard, 04. 02. 2007 10:28)
Je to uchvacujici a souhlas ze pozorovat oblohu je lespi ve dvou:):):) Satanko Ahoj
Bohoušovi (Satanka, 14. 12. 2006 23:06)
Kdybych dávala cenu za vtipný příspěvek, tak ji už máš. Saty.
Satance (Bohouš, 13. 12. 2006 17:40)
To přemýšlení nad tím našem světem mě ještě pořád celkem baví.To že jsme ve skutečnosti doma úplně někde jinde, to si myslím také.Že by si s tím normální lidi dělali nějakou velkou hlavu si nemyslím, ti mají jiné starosti.No a co se těch bílkovin týče, mají jednu blbou vlastnost, čím jsme starší, tím víc to flákaj.
Vesmír a my. (Satanka, 12. 12. 2006 08:49)
Ano, jsme omezeni výškou, šířkou, hloubkou i časem. Je to pro náš život na zemi dostačující, ale vědomí, že existuje víc, právě provokuje naši zvědavost vědět víc, nebo se snažit nahlédnout. Nabývám dojmu že jsme spojeni s vesmírem daleko větší měrou, než si dokážem vůbec uvědomit a že se to dozvíme, až opustíme "bílkoviny".(originální, to tu ještě nebylo, ale výstižné) Nevím jak vy, ale mě to v nich zatím baví i když si uvědomuju, že čím víc si myslím že vím, zjišťuju že nic nevím a tak je to asi s náma se všema.
Vesmír a my. (Bohouš, 11. 12. 2006 18:24)
Na vesmíru můžeme vidět nejlépe jak postupuje náš lidský intelekt.Pro nás lidi žijecí v bílkovinách je to přeci jasné. Pro nás existuje výška, šířka hloubka a čas. V tom se sice nemůžeme pohybovat jak by se nám líbilo, ale uvědomujeme si ho. A ejhle, najednou se ve vědeckých kruzích mluví o více jak deseti rozměrech, ohýbání prostoru a času a já nevím o čem jěště.No řekněte sami, jak dlouho nás to v těch bílkovinách bude ještě bavit.
pro Tomáše (Satanka, 27. 10. 2006 20:59)
Máš to tady, jukni.
nejde spustit video (Tomáš, 22. 10. 2006 20:09)
to je úžasný ale je blbý že nejde spustit video!!!!